Piaggio zip start niet na monteren DR 80cc

Ik had een gelijkaardig probleem met een Fly 4T 2V.
Na (zeer) lang zoeken, proberen en veel frustraties was ik begonnen met alles uit te meten met een multimeter tot ik de fout gevonden had.
Het lag aan de stekker die uit de motor komt en die de stroom voorziet. Deze geeft ook de impuls aan uw cdi om uw bougie te laten vonken.
Piaggio heeft rond de stekker een rubber voorzien en zo'n kliksysteem met gaatje en haakje... Ik dacht dus dat de stekker goed was gekoppeld maar helaas was dat niet zo: de stekker (connectie) zat een beetje naar achter in het rubber, dat was niet eens te zien van buitenaf, en dat gaf geen contact naar de cdi... en dus geen vonk van de bougie.
Dus als tip kan ik je meegeven om een multimeter te gebruiken naar een electrische storing. Succes.
 
Nieuwe startmotor!
Op deze manier zal hij nooit starten , is het niet zo dat hij extreem veel compressie heeft , en daardoor niet goed rond gaat ?
Ga ervan uit dat je accu bij deze test vol was ? Je zou eens de compressie kunnen meten . En kun je hem aan kicken , gaat dat wel ? gaat hij dan sneller rond , of heb je moeite met kicken
 
Op deze manier zal hij nooit starten , is het niet zo dat hij extreem veel compressie heeft , en daardoor niet goed rond gaat ?
Ga ervan uit dat je accu bij deze test vol was ? Je zou eens de compressie kunnen meten . En kun je hem aan kicken , gaat dat wel ? gaat hij dan sneller rond , of heb je moeite met kicken
Hij heeft gewoon moeite met slagen maken door de compressie. Dat hoor je in de video ook. Ik heb dit 2x net zo gehad. Andere startmotor heeft het 2x opgelost. En uiterraard een volle accu
 
Bij de gewone zip 4t2v is het de geelzwarte draad die losgekoppeld moet worden van de gelijkrichter, en met een aftakking van wit verbonden moet worden. Wit moet nog wel aan de gelijkrichter verbonden blijven.
Maar denk erom: geen garantie! ik bedenk het, en heb dit nog niet uitgeprobeerd.
We zitten hier met twee draadjes tegelijk...
 
Ik ben in mijn verhaal niet helemaal duidelijk en eerlijk ben geweest. Mijn excuses. Hier wat er precies is gebeurd.

Ik en mijn vriend monteerde de 80cc voor het eerst. Hij stond niet goed op tijd. Sterker nog, verre van op tijd. Kleppen waren ook niet gesteld. In de video waarin je hoort dat de startmotor moeite heeft, staat hij niet op tijd. Kicken werd hem ook niet. Je kon 2/3x kicken en dan sloeg die vast en kreeg je er amper beweging in (ging wrs tegen een klep aan). Bougie vonk had ik de 1e x niet getest. Vervolgens heb ik zelf het blok er weer onderuit gehaald waarbij ik dus het clipje van de startmotor heb gesloopt. Heb het blok op tijd gezet en de kleppen gesteld. Hierna kickte het blok vrij en met redelijk wat compressie. Denk eerlijk gezegd te weinig maar goed. Startmotor ook verder niet aangesloten. Kicken deed die niet en toen kwamen we erachter dat hij niet vonkte.

Dit is wat er daadwerkelijk is gebeurd. Voor nu staat de zip bij een zaak en wordt er naar gekeken. Dinsdag zal die klaar zijn en laat ik weten wat het probleem was en wat er is gedaan.
 
Goed, weer een tijdje verder. Scooter is terug van de zaak. De 80cc loopt in ieder geval alleen geeft hij nu een tikkend geluid. Monteur zei dat het de cilinderkop was dus die heb ik nieuw besteld en wordt morgen erop gezet. Oorzaak dat hij niet liep was en niet vonkte was omdat er blijkbaar ergens een draadje van me achterlicht open was gegaan en tegen me frame aankwam wat zorgde voor een storing.

Nou heb ik weer een probleem met mijn koplamp die in een ander topic staat, kan iemand die ff bekijken en me helpen daarmee?
 
Zo werkt nu mijn led koplamp op dc gelijkstroom.Pins krijg ik niet uit helaas moest 2 kabels knippen en dan met nieuwe kabel verbinden.
Ja ik heb zwart op zwart, bruin op bruin en paars op paars en dan een scotch blokjes van wit (contactslot) naar schakelaar geel zwart. Geen reactie. Ik heb daarentegen ook niks geknipt, ligt het daaraan?
 
Geel zwart knippen de ene eind die vanuit lichtschakelaar loopt die moet je verbinden met wit kabel en andere afgeknipte stuk geel zwart met tape isoleren zodat hij geen kortsluit maakt.Simple.Op mijn foto heb ik rode draad gebruikt.
Geel zwart knippen de ene eind die vanuit lichtschakelaar loopt die moet je verbinden met wit kabel en andere afgeknipte stuk geel zwart naar kabelboom loopt met tape isoleren zodat hij geen kortsluiting maakt.Simple.Op mijn foto heb ik rode draad gebruikt.
Post automatically merged:


Hoeveel moet je betalen voor een cilinderkop?Tikkend geluid wtf zijn de kleppen beschadigd of wat is de reden dat hij een nieuwe kop aanrad?

Ik heb 180 betaald voor een nieuwe kop. Kleppen waren idd beschadigd omdat ik hem niet goed op tijd had gezet en hem constant doorstarte. Mijn fout dus.
 
Back
Top