Thanks. Naja behalve dat er een hoop vernieuwd is, is het issue wat er was nog steeds niet opgelost. Dat heeft een nieuw cil niks in doen veranderen.. Haha 50.. Geen zin in wok. Maar zo met die snor cdi is echt kut. Dus brom cdi gaat er gewoon weer in en dan denk ik de vario eruit. Dan heeft hij dus geen begrenzing meer op de toeren wat niet meer schadelijk zou moeten zijn toch?! Die uitlaat test gaat de scooter niet uit. Dus dat betekend letterlijk dat ie ergens anders uitlaatgassen doorlaat..? En wat zijn daarvan eventuele gevolgen dan? Carb lenen zou ik niet zo een twee drie iemand weten.Nou, petje af voor wat je allemaal gedaan hebt!
In iedergeval loopt ie weer, en laten we eerlijk zijn, dat lukt ook niet iedereen in 1 keer.
Je hebt een hoop potentiele boosdoeners bekeken, af kunnen vinken en mij lijkt dat je blok weer lang mee kan.
Kijk eens om je heen of je niet even iemands carburateur kan uit proberen?
Er zijn nog een paar dingetjes die je kan checken. Waaronder de benzine toevoer en je uitlaat.
We willen allemaal graag die foto zien dat ie dik 50 loopt.....
Naja wat er nu nog is precies t zelfde als toen ik deze topic begon naar mijn mening verzuipt hij hem of hij krijg gewoon te weinig benzine... Jammer dat ik geen videos kan uploaden daar kan ik het duidelijk laten zien.. Het is niet echt een dip. Als je gas geeft maakt niet uit hoeveel zakt het toeren tal naar bijna uit vallen. En dan pakt tie hem pas op. Dit doet die altijd. Vandaag 10 km heen en terug met snor cdi sproeier 76 je zou zeggen moet groot zat zijn. Aangezien bougie ook zwart kleurt. Vario ga ik vervangen inderdaad maar dat is de aandrijving. Dat zou niks met dit huidige probleem te maken geven schat ik zo in. Setje neiuwe rollen ga ik er onder zetten samen met brom cdi en dan vario ring weg. Hij stinkt nog steeds mega als ik rij ruik ik hem gewoon de uitlaat test was niet geslaagd hij blijft gewoon lopen als ik hand er op houd. Nog steeds vind ik t raar dat hij ineens dit vertoond zonder duidelijke reden.. Altijd goed gelopen met die sproeier 75. Vind zelfs dat ie met oude blok zelfs beter optrekte. Merk ook niet meer compressie tijdens kicken met nieuwe cil wat ik wel verwacht had.Wat je er meer op bent geschoten is dat hij nu goed blijft lopen en start , je waarschijnlijk geen olie verbruik meer hebt , en heel wat wijzer bent geworden. Als ik het goed begrijp heb je nu alleen een dip met rijden?
Heb je geen vespa dealer in de buurt die weet welke stationair sproeier er standaard in hoort. En ik denk dat ook je vario een punt is , met die groeven. En met de snor cdi wordt hij natuurlijk begrensd op een bepaald aantal toeren. Als de vario dan niet klopt heb je een probleem , misschien een dunnere ring tussen de vario?
En misschien moet je nog wel hoger in hoofd sproeier ook omdat je aangeeft dat hij even inhoud en dan verder gaat. Zou zodra die een beetje ingelopen is even een bougie test doen . Wat er verander is , is dat je nu waarschijnlijk een veel betere verbranding hebt , nu de compressie optimaal is. En daar moet ook het mengsel op aangepast worden i.s.m overbrenging. Zoals ik al zei kan ik je qua rollen en overbrenging niet veel hulp geven weet heir te weinig vanaf . Er is natuurlijk ook veel aan veranderd om hem goed te krijgen om hem (na die eerste revisie? ) . En even voor alle zekerheid de rollen even wegen.
vebrand lijkt me dus oorzaak te kleine hoofdsproeier plus overtoeren is dat het mengsel arm is en hij te hard overwerkt waardoor de temp te hoog word in de vebrandingskamer,Thanks! Zeker wijze leerweg, ik ga 't ook leuke ervaring vinden als ik dit nou verholpen krijgen haha. Naja die setup was puur om in te zakken op snelheid. Heeft t ruim 3k met die setup goed gedaan en dus sproeier 75.. Vind echter maar vreemd dat tie op eens niet meer goed loopt. Maargoed we gaan eens stuk groter sproeier pakken. En ja idd lijkt ook eerder verbrand dan zwart. Hoe kan dit?
Ga ik morgen even op youtube zetten. En hier linkie delen. Dat ik daar nog niet over na gedacht had haha.verbran
Check de filmjes ff. Uiteraard is wat ik vervangen heb helemaal goed alleen nog steeds niet de boosdoener gevonden..Hallo Zippie 23 , nu ben ik even de weg kwijt , het probleem was toch het uit "flikkeren" en niet meer starten. daarop zijn we verder gegaan.
deze problemen zijn door de verbeterde compressie verholpen . Er is toen der tijd door een monteur veel veranderd wat je een hoop geld heeft gekost , en je nu zelf gedaan hebt . Er zal vast iets in de aandrijflijn zoals Simsa al zegt , niet goed zitten , er is zoveel aan veranderd , motorisch denk ik , dat als hij is ingelopen , je een hele tijd weer vooruit kan. Qua aandrijving zou ik ook inclusief cdi alles eerst eens standaard maken , en de vario ook vervangen , dit wordt je ook geadviseerd door Simsa . wat de aandrijf lijn betreft weet ik exact hoe het werkt maar van opvoeren e.d geen kaas gegeten , ik hou alles standaard . Ik denk dat je nu eerst moet zorgen dat de vario vernieuwd wordt , zodat deze weer glad is , sproeier zoals aanbevolen en een juiste cdi , begrenzer ring in de vario zou ik zo niet weten of deze erin moet blijven. Maar daar wordt je vast een goed antwoord op gegeven hier op het forum . Heb je de carb nog goed kunnen afstellen ? En het duurt ook wel een tijdje voordat je merkt dat hij afslaan wil als je de uitlaat dicht houdt . Is hij ergens lek hoor je hem echt wel blazen dat is echt een hard geluid. Succes ook dit zal goed komen.
En probeer je stationairschroef eens op een warme motor dicht te draaien, tot dat het achterwiel gaat draaien. Dan draai je het naar links tot je het achterwiel zo sloom laat draaien, dat je hem zonder weerstand met je vinger kan tegenhouden.Ja zeker ben iedereen super dankbaar zonder jullie was 't zeker niet gelukt en lag hij misschien al in t kanaal (of gewoon op marktplaats).
Ik heb luchtschroef 2,0 open en stationair 2.5open. Als ik luchtschroef dicht draai dan valt ie uit. Met wat voor setup rijd jij dan? Snor? Dat is idd groter ja
Cdi zit vast aan bougiekabels dus. Dus dat kan niet. Utrecht is een beetje ver voor mij.Nog even muggenziften:
Je had de dip en andere klachten bij zowel de brom cdi als de snor cdi, en dan is je conclusie: daar ligt het niet aan.
Maar wanneer je dezelfde bougiekabel gebruikt, of hetzelfde bougie kapje dan neem je de foutbron 2 keer mee.
Superkleine kans dat dit iets doet...maar ja.
Ik heb nog een carburateur liggen, die kun je wel uitproberen. Laat maar horen, ik woon in Utrecht.
We willen die foto echt gaan zien...
Ik bedoel de foto die jij maakt van je snelheidsmeter als je Zip weer top is.Cdi zit vast aan bougiekabels dus. Dus dat kan niet. Utrecht is een beetje ver voor mij.
Welke foto bedoel je?
Heb je dat met afstellen zo bereikt of heb je ze op de standaard waarde zo gezet. En als je de sproeiers veranderd moet je hem weer opnieuw afstellen. Even buiten dat Simsa had het over sproeier 84 , ik met mijn gy6 motorblokje rijdt het beste op een 85 is wel een brom , nu is jou scoot wel een snor maar toch . En de vergelijk met dat hij eerst wel goed reed gaat ook niet meer op , omdat je nu alles in nieuwstaat hebt gebracht. Als hij loopt zou je eens met remmen reiniger rond je inlaat spruitstuk kunnen spuiten , gaat hij dan anders lopen , dan heb je valse lucht . Dit om dat uit te sluiten.Ja zeker ben iedereen super dankbaar zonder jullie was 't zeker niet gelukt en lag hij misschien al in t kanaal (of gewoon op marktplaats).
Ik heb luchtschroef 2,0 open en stationair 2.5open. Als ik luchtschroef dicht draai dan valt ie uit. Met wat voor setup rijd jij dan? Snor? Dat is idd groter ja
Ik heb ze zo op standaard waarde gezet. Goed afstellen ga ik doen als ik spullen binnen heb. Ik probeer al aan te geven voordat ik alles veranderd heb en de problemen had liep die gewoon goed en ineens het probleem. Dus waarom zou dan ineens de luchtbranfstof verhouding niet meer goed zijn.. Dat is niet logisch en naast dat snap ik dat nu de verhouding met nieuwe cil niet mag vergelijken. Maar wel typisch dat hij precies het zelfde nog doet. Maargoed we gaan er verder mee. Valse lucht test heb ik meerdere malen al gedaan. Oom met nieuwe cil heb zelfs nieuw spruitstuk gekocht.Heb je dat met afstellen zo bereikt of heb je ze op de standaard waarde zo gezet. En als je de sproeiers veranderd moet je hem weer opnieuw afstellen. Even buiten dat Simsa had het over sproeier 84 , ik met mijn gy6 motorblokje rijdt het beste op een 85 is wel een brom , nu is jou scoot wel een snor maar toch . En de vergelijk met dat hij eerst wel goed reed gaat ook niet meer op , omdat je nu alles in nieuwstaat hebt gebracht. Als hij loopt zou je eens met remmen reiniger rond je inlaat spruitstuk kunnen spuiten , gaat hij dan anders lopen , dan heb je valse lucht . Dit om dat uit te sluiten.
Dip kan ook door de slijtage van je vario komen.. Deze ziet er bepaald niet meer fris uit, en je ziet er duidelijk groeven in zitten waarop die even kan gaan hangen.nou mensen het blok ligt er weer onder heb hem gestart met snor cdi en sproeier 78 even stationair warm laten lopen paar minuutjes toen gaan rijden. maar hij trekt echt megaa sloom en rijd precies 25 ( jammer ) aangezien jullie aangeven dat die overtoeren niet goed zijn . wat zou dan wel goed zijn icm die brom cdi? die witte ring weg tussen de starterkrans en vario? lijken rollertjes nu in te zitten van 10 gram ( oranje bruin achtig)
wat mij opviel is dat hij heel ander geluid maakt met rijden dan eerst, meer tik achtig en geluid is veel zachter dan eerst( zal wel door de cil komen, of door de snor cdi) helaas is nog steeds die dip in het begin niet weg wat dus het probleem was in eerste instantie, hij valt tot nog toe niet uit maar met vol gas lijkt het bijna alsof die uitvalt en dan naar halve seconde wilt tie pas gaan. toch even de brom cdi geprobeerd. met deze cdi maakt ie wel meer het bekende geluid maar ook zeker veel meer toeren. ik moet nu op pad met dat ding dus ik rijd wel even met de snor cdi voorlopig.
wat zijn eventueel de oorzaken van het probleem met vol gas niet oppakken (dip) ? ik had gehoopt dat cilinder het probleem zou zijn.
wat zou ik eventueel kunnen doen met die brom cdi dat hij geen overtoeren maakt en dat t minder slecht is voor t blok. vario eruit ?
hoe kan ik nou het beste checken of de scooter te arm of te rijk staat ? stuk rijden zoals ik eerst al deed ?
ik heb de stationair schroef nu staan helemaal dicht en dan 2,5keer slag open draaien
luchtschroef helemaal dicht en dan 2,0 slagen open draaien
Vario moet ik nog bestellen! Dus dat gaat wel gebeuren. Dat tik geluid is met brom cdi niet. Heb nu snor cdi met sproeier 76 gedaan. Maar snap niet wat t probleem nu is.. Bedoel je met mengsel schroef de luncht schroef? Uitlaat test net gedaan en idd hij gaat niet uit e10 tank ik haast nooit alleen als nood is. Ohja 500km nieuwe olie.. Goeie.
Baal enorm, lijkt wel gewoon nog steeds op carb problemen.. Op de stationair sproeier staat geen maat.. Dus hoe weet ik nou welke maat ik moet kopen. Misschien dat dat nog het probleem kan zijn. Echter is er niks meer veranderd in de tussen tijd behalve nu de cil en sproeier
4t zou volgens mij voor 4 valve zijn en 2t voor 2 valve.Thanks. Naja behalve dat er een hoop vernieuwd is, is het issue wat er was nog steeds niet opgelost. Dat heeft een nieuw cil niks in doen veranderen.. Haha 50.. Geen zin in wok. Maar zo met die snor cdi is echt kut. Dus brom cdi gaat er gewoon weer in en dan denk ik de vario eruit. Dan heeft hij dus geen begrenzing meer op de toeren wat niet meer schadelijk zou moeten zijn toch?! Die uitlaat test gaat de scooter niet uit. Dus dat betekend letterlijk dat ie ergens anders uitlaatgassen doorlaat..? En wat zijn daarvan eventuele gevolgen dan? Carb lenen zou ik niet zo een twee drie iemand weten.
Post automatically merged:
Naja wat er nu nog is precies t zelfde als toen ik deze topic begon naar mijn mening verzuipt hij hem of hij krijg gewoon te weinig benzine... Jammer dat ik geen videos kan uploaden daar kan ik het duidelijk laten zien.. Het is niet echt een dip. Als je gas geeft maakt niet uit hoeveel zakt het toeren tal naar bijna uit vallen. En dan pakt tie hem pas op. Dit doet die altijd. Vandaag 10 km heen en terug met snor cdi sproeier 76 je zou zeggen moet groot zat zijn. Aangezien bougie ook zwart kleurt. Vario ga ik vervangen inderdaad maar dat is de aandrijving. Dat zou niks met dit huidige probleem te maken geven schat ik zo in. Setje neiuwe rollen ga ik er onder zetten samen met brom cdi en dan vario ring weg. Hij stinkt nog steeds mega als ik rij ruik ik hem gewoon de uitlaat test was niet geslaagd hij blijft gewoon lopen als ik hand er op houd. Nog steeds vind ik t raar dat hij ineens dit vertoond zonder duidelijke reden.. Altijd goed gelopen met die sproeier 75. Vind zelfs dat ie met oude blok zelfs beter optrekte. Merk ook niet meer compressie tijdens kicken met nieuwe cil wat ik wel verwacht had.
Dan nog iets.. Had youtube filmpje gecheckt hoe ik het vliegwiel moest zetten op tijd, daar zei diegene met een zip op 4t. Dus gedaan, wil handmatig rondje draaien om te checken of ie goed draaid.. Maar hij loopt gewoon vast zodra ik een rondje draai aan de as. Dus ik gecheckt ik denk eens proberen op 2t en dan maakt tie wel gewoon 4 hele slagen zegmaar. Later zag ik ook dat vliegwiel gemerkt was met een gelijke streep op t blok op tijd 2t.. Hij loopt dus zou wel kloppen maar wat betekend het eigelijk die 4t en 2t?
Je zou een koudere bougie kunnen plaatsen, echter blijf ik bij mijn advies om je setup geen overtoeren te laten draaien.
Klopt, echter wat er op de ontsteking staat is juist zoals Eurokit dit aangeeft. Niet logisch hoe het daar op staat in ieder geval. Bij een 4T2V moet hij op 2T op tijd staan. En een 4T4V op 4T.4t zou volgens mij voor 4 valve zijn en 2t voor 2 valve.
4T staat voor 4 takt en logisch; 2T voor 2 takt.
4T 4V is dus een 4 takt met 4 kleppen, de V staat voor valve.