This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Parijs-Dakar

Is er eigenlijk nog iemand geintresseerd in de auto's? Ik vind die klasse namelijk helemaal niks aan bij Dakar. De trucks zijn het leukst en daarna die moterrijders die met een man of 20 in een duin liggen te klooien.

reed vorig jaar ook zon vrachtwagentje bij de pond bij horst, daar is zon groote zandstort ofzo en daar waren ze ff aan het crossen

Motoren en trucks, enige leuke Auto's zijn me net iets te oversponsored ed om het leuk te houden, zien er niet uit en is gewoon niet spannend.

JA vorig jaar ook met die klootzakken van volkswagen. Als je moter stuk draaid lig je eruit. Had Jan de Rooy ook. Maar dat domme wijs in die vw buggie mocht in eerste instantie gewoon verder met een nieuwe moter omdat het "uber" grote volkswagen begon te drijgen met rechtzaken. Uiteindelijk is ze gelukkig wel uit de uitslag gehaald.

Weet iemand waar Yamaha dit keer mee gaat rijden? Vorig jaar hadden ze die 450jes, dus de helft van de inhoud van de KTM bakbeesten, alleen superlicht en met die hydraulische voorwielaandrijving. Ik zou graag zo'n ding wel zien winnen

mad_gertje said:
Ik wil wel eens zo ding testen lijkt me vreemd rijden

Poosje geleden reden die er wat lui op de crossbaan in arnhem met die 2wd yamaha's, lui gingen er echt hard mee rond . Grootste voordeel is volgens mij dat je voorwiel mooier de weg volgt in het zand en niet half vast zit soms :+ ).

Ralf said:
Drooggewicht Yamaha wr450 = 105 kg
Drooggewicht KTM 950 = 198 kg

Scheelt toch wel IETS, niet?

Ze mogen dit jaar niet meer met die 950 rijden geloof ik, er reden zowizo maar 1 of 2 fabrieksrijders op... De normale weegt kaal in parijs dakar uitrusting een 160kg geloof ik, de yamaha blijkt een 40kg lichter te zijn (120kg dus).

Vind parijs dakar trouwens super vet, volg het ook al jaaaren . Lijkt me erg gaaf een keertje een stuk van zo'n ettape mee te rijden (op de motor, kilometertje of 200 ofzo , veel meer is niet leuk meer volgens mij :X ).

edit: ik dacht zelfs dat ze de regels in 2006 zo willen veranderen dat je max met een 450cc motor mag rijden..., wat natuurlijk erg positief voor de japanse fabrikanten is aangezien die wel snelle 450's hebben , alleen geen echte compitatieve 600+ enduro motoren

Last edited:
Maar wie denken jullie dat er gaat winnen? Als we een mooi vlak parkoer hebben met niet te veel stenen dan denk ik dat Gerard de Rooy gaat winnen.

mad max said:
Maar wie denken jullie dat er gaat winnen? Als we een mooi vlak parkoer hebben met niet te veel stenen dan denk ik dat Gerard de Rooy gaat winnen.

Hallllooooo het is parijs-dakar.. heb je die ooit wel eens vlak zonder stenen gezien?

Enrico@Sprinter said:
Hallllooooo het is parijs-dakar.. heb je die ooit wel eens vlak zonder stenen gezien?

Misschien bedoel die minder zwaar als normaal ... maar dan is het nog lood zwaar