Parijs-Dakar

zjonnie

J.O.H.N
Ok, het is weer bijna januari, wat weer Parijs-Dakar tijd betekent!
Ben dus gister met men pa bij de presentatie van de vrachtwagens van team De Rooy geweest, en t was goed vet!!
Omg die dingen gaan echt fucking hard, een een bruut geluid !!
Was op het eurocircuit in Valkenswaard, deels asfalt, deels zand, en ook een crossbaan, met mega h0ge bergen!
Was echt super bruut, ga dus echt wel Parijs-Dakar volgen, doen ook veel vrachtwagen hier uit de buurt mee.
Je mocht eerst een keer mee sjezen in de volg jeep, wat al aardig hard ging, maar dat viel echt in het niet vergeleken met Jan en Gerard de Rooy in hun vrachtwagens !!
Ze gingen gewoon vet driftend de baan over enzo, is echt nergens mee te vergelijken, zo vet!
Wat pics:

zjonnie-DeRooyup1.jpg

Met deze ben ik meegereden, Jan de Rooy himself :)

zjonnie-DeRooyup2.jpg

De volg jeep waar je ook een stukje in mee mocht

zjonnie-DeRooyup3.jpg

Jan lacht :)

zjonnie-DeRooyup4.jpg

Autotje van Jan de Rooy

zjonnie-DeRooyup5.jpg

Vroem

zjonnie-DeRooyup6.jpg

Deze bocht kwamen ze echt vet driftend uit!

Advertisement - register to remove this

eeumh niet om het een of het ander maar ze glijden dus zeg maar door zown bocht!!! was ook bij de demonstratie op ktm dag en voor als je het nog nooit hebt gezien, zal je het ook niet kunnen bevatten zow geweldig is het !!

in het nuttelooze filmpjes topic staat wel een vrachtwagen die echt drift.

ik vind parijs dakar altijd wel vet en vooral vorig jaar toen er een motor mee deed met 2 wiel aandrijving :P.

mad_gertje said:
ik vind parijs dakar altijd wel vet en vooral vorig jaar toen er een motor mee deed met 2 wiel aandrijving :P.

Die Yamaha's bestaan al een tijdje, zo speciaal is dat systeem niet, helemaal omdat het nog geen 5% van het vermogen op zich neemt :)

Deze keer moet de rooy eens gaan winnen. Hij had ook ergens in de jaren 80 kunnen winnen. Toen hadden ze een hele vlakke zandrally, die trucks van hem liepen 200 door de woestijn, tot er 1 over de kop ging en er iemand om kwam. Die parijs Dakar had hij kunnen winnen.

Idd, erg jammer vorig jaar met Gerard, hij ging zo hard, dit jaar moet maar beter gaan :)

Hoe kom je daar bijdeweg zjonnie, connecties in de vrachtwagenwereld? :P

Hoeveel nederlandse trucks doen er eigenlijk mee? Maar die russen met hun tatra's en kamassen zullen toch wel winnen. Die dingen zijn gewoon niet stuk te krijgen. Kan eigenlijk ook niks aan stuk gaan.

mad max said:
Hoeveel nederlandse trucks doen er eigenlijk mee?

Jan de Rooy (Daf)
Gerarde de Rooy (Daf)
3e auto van de Rooy (Daf)
Hans Becx (Daf)
Hans Stacey (Man)
??? Dikker (Man)
Van Ginkel (Ginaf)

Dit zijn ze volgens mij..

Last edited:
Back