Als je dan toch 2 kaarten wilt halen neem dan de 8800GT 512mb, dit is stukken goedkoper(600 euro).
Maar wat is eigenlijk beter SLI of Crossfire? Want de nvidia 680i chipset is niet compatible met de nieuwe yorkfield cpu's, maar de nieuwe 780i wel toch? Wat dan weer sneller is voor de intel Core 2 Extreme QX9650?
Maar hoe zit het met de crossfire moederboards?
Ik wilde namelijk een nieuwe desktop bouwen, met of 2x een 3870's/8800GT's icm met Intel Core 2 Duo E6850 en 2x Corsair TWIN2X2048-6400C4.
Maar ben nu aan het twijfelen om te wachten tot eind januari/begin februari voor de nieuwe parts die uitgaan komen.
Als je voor een E6850 gaat zou ik lekker een X38 chipset nemen....
Het geheugen zou ik geen Corsair halen maar eerder Crucial of Team extreem ( de 2 beste geheugens kwa overclocken ) + dat de prijs erg aantrekkelijk is!
SLI en Crossfire, een heel verhaal, Crossfire is over het algemeen effectiever dan SLI al heb ik laatst een review van de voordelen en nadelen gelezen van Crossfire....
Dat het meer opbrengt dan SLI is 1 punt, maar in 4 recente games waarin ze de CF opstelling wilde testen werkte het gewoon niet omdat CF niet ondersteunt werd!
SLI wordt over het algemeen een stuk beter ondersteunt + dat de Nvidia kaarten nog steeds ingame het een stuk beter doen dan de ATI's....
Niet dat ATI geen goede kaarten maakt hoor, in tegendeel!
De 3850/3870 zijn zo laag geprijst en geven zo'n goede performance....
Alleen zou mijn voorkeur uit gaan naar 2x een 8800GT in SLI, dit heb je al voor net iets meer dan 400 euro!
Alleen zit je dan met het feit dat een X38 bord geen SLI ondersteunt, dan zou je kunnen kijken naar het nieuwe 780i van Nforce!