Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
Haha :D Nouja heeft ook niet echt haast want ik bestel alles pas als de E8400 er is.

Toch maar eens kijken naar die Crucial of Team Extreem geheugens, als ik toch bezig ben dan maar gelijk het maximale eruit halen denk (wel binnen budget).

Wel lastig zeg, dan denk je iets te hebben en dan lees je weer iets wat weer sneller zou moeten zijn :D Maar goed heb nog de tijd :p

Last edited:
Enn vraag, ik heb nu net een nieuw scherm, HP w2207h, erg vet scherm met volle kleuren en tot nu toe geen bleeding/ghosting.

Maar er zit behalve een std kabel(dvi?) van je videokaart naar je beeldscherm ook een HDMI uitgang op het scherm, maar ik zie dat geen een van de nieuwe videokaarten 3870/8800 een hdmi uitgang heeft. Hoe zou ik dat dan aanmoeten sluiten?

Of is dit bedoeld voor bijvoorbeeld een ps3/xbox360?

HDMI is niets meer dan een DVI aansluiting waar ze ook audio signaal overheen kunnen sturen. Heel grappig, maar je hebt er niets aan voor je pc (wel handig om je tv aan te sturen natuurlijk).
Voor zover ik weet hebben die 3850/3870's wel een HDMI uitgang!.

oke, dan weet ik dat ook weer. FF opzoek naar een hdmi kabel vanaf me xbox

op foto's van 3870 zie ik geen hdmi uitgang alleen 2x een DVI en een S

zojuist deze besteld:

reaper%20x%20004.jpg

https://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343136

Opzich een leuk kitje maar niet echt een super overclock geheugen...

Zitten Promos chips op, lusten niet zoveel voltage en clocken niet lekker over...

Micron D9 chips clocken het hardst zoals die op bijvoorbeeld Crucial Ballistix zitten. :)

Mja als niet niet overclockt hoef je daar ook niet naar te kijken. ^^

Ik heb een probleem ....Nu heb ik eindelijk Setfsb aan de praat gekregen, maar als ik hem bijvoorbeeld met 5 Mhz omhoog zet...loopt ie direct vast.

Kan het wezen dat mijn moederbord gelockt is ofzo...aangezien ik in de bios niet omhoog kan??

Gaat om een Oldskool chipset :P

P4m800ce (MSI moederbord)
Intel P4 3,00 HT (prescott)
2x 1024 Kingston Hyper X

Komt binnenkort wel een andere pc ...maar wou ff zien wat hier nog uit te halen was :)

Edit: tiss al gelukt :) ...moest Ultra aanvinken :) ...CPU Loopt nu @ 3,1 Ghz , vanmiddag eerst ff om een andere cooler.

Last edited:
hey,

ik wil een nieuwe pc samenstellen (vooral game pc)

maar zit met een aantal twijfel gevallen zouden jullie daar jullie je mening/ervaring op willen geven en waarom ik die of de andere moet nemen:).

deze: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8mb of Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4mb?

dit is het lijstje tot nu toe wat vinden jullie ervan en zijn de onderdelen wel goed in samenhang? genoeg voeding enz :D

Behuizing: Antec Nine Hundred black miditower
Power Supplies AXP Powersupply ATX 630W Retail SLI, SATA, Dimension mm(163x150x85) 20+4 pin

Moederborden: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Processoren: ???nog te kiezen

Geheugen: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX

Graphics Cards: MSI GeForce 8600GTS 512MB Diamond Plus, PCI-Express, DVI-I, HDMI, HDCP

Extra Graphics Cards for SLI: MSI GeForce 8600GTS 512MB Diamond Plus, PCI-Express, DVI-I, HDMI, HDCP

Harde Schijven: Hitachi Deskstar T7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM

edit: al de onderdelen heb ik van komplett af en het komt te draaien Vista (pro)

Mijn oc dan maar us :)

[IR]http://i5.tinypic.com/6jbz7td.jpg[/IR]

Edit: Weet iemand misschien nog een goed programmatje waar ik mijn temp goed mee in de gaten kan houden??

Alvast bedankt

Edit: weer wat hoger geclockt

[IR]http://i9.tinypic.com/8ad1awm.jpg[/IR]

Last edited:
Zo! Eindelijk een fatsoenlijke kaart weten te bemachtigen!

( Naast de oude 7300gt )

De nieuwste XFX 8800GTS 512mb G92..... :W

Crysis easy @ high settings totaal vloeiend en 2x AA aan..... 8) ( @ vista )

Gaat een stuk harder nog dan de EVGA SC 8800GT!

Mischien er nog eens 1 naast zetten.....

hey,

ik wil een nieuwe pc samenstellen (vooral game pc)

maar zit met een aantal twijfel gevallen zouden jullie daar jullie je mening/ervaring op willen geven en waarom ik die of de andere moet nemen:).

deze: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8mb of Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4mb?

dit is het lijstje tot nu toe wat vinden jullie ervan en zijn de onderdelen wel goed in samenhang? genoeg voeding enz :D

Behuizing: Antec Nine Hundred black miditower
Power Supplies AXP Powersupply ATX 630W Retail SLI, SATA, Dimension mm(163x150x85) 20+4 pin

Moederborden: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Processoren: ???nog te kiezen

Geheugen: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX

Graphics Cards: MSI GeForce 8600GTS 512MB Diamond Plus, PCI-Express, DVI-I, HDMI, HDCP

Extra Graphics Cards for SLI: MSI GeForce 8600GTS 512MB Diamond Plus, PCI-Express, DVI-I, HDMI, HDCP

Harde Schijven: Hitachi Deskstar T7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM

edit: al de onderdelen heb ik van komplett af en het komt te draaien Vista (pro)

Ik zou wachten op de E8400 of E8500 als processor....

Verder zou ik geen 680i bord nemen maar een 780i als je SLI wilt gaan draaien, en dan absoluut geen 8600GTS in sli!

Dan is een 8800GT nog beter, stop daar 2 van in SLI... :)

Status
Not open for further replies.
Back