Potverdomme..
Jullie snappen er werkelijk waar niks van.. Wat Joel bedoeld is 100% waar. De formules die de grafieken (en de waardes daadwerkelijk zal aangeven) zullen anders zijn in de nieuwe en oude software... Andere verschillen zullen er (buiten de nieuwe mogelijkheden en functies) niet zijn.
Zo zit er bijvoorbeeld op de nieuwe software een functie die de "slip" van de v-snaar kan "filteren" hierdoor krijg je er ineens 2 pk bij bijvoorbeeld..
De vergelijkingen van een test bij bijvoorbeeld Tino in Goes en 2 weken later bij Fred Motoren op de bank, is natuurlijk helemaal om van te janken.. Er zijn enorm veel verschillen in de temperatuur, luchtdruk, luchtvochtigheid, bloktemperatuur (na 1 run, of na 15 runs?) etc etc etc.
Je kan het maar op 1 manier vergelijken, namelijk:
- Oude bank
- Nieuwe bank
Naast elkaar, op een open grasveld.... scooter van geheel koud naar 50 graden stoken, 3 runs maken (geblokkeerd!!), en weer van de bank aftrekken.
Dan de scooter op de andere bank zetten, 3 runs maken (geblokkeerd!!), , en er weer aftrekken.
De enige verandering in je meting zal dan liggen aan de temperatuur van je carter. Dit zal een verschil van max 0.3 pk zijn.. De rest van het verschil tussen de gemiddelde meting van alle 2 de banken zit dus in de software..
Je kan natuurlijk ook tovami bellen en vragen of er verschillen is in de waardes, maar door het te meten, kun je het te weten komen. Op de open grasveld manier kan je op de enige wijze een representatieve meting doen.. in andere gevallen absoluut niet!