verschil tussen oude speed en nieuwe speed?

Tjeerd.W

gaat ie hard he?
hallo,

deze winter ga ik een nieuwe setup opbouwen. alleen nu twijfel ik tussen een nieuwe speed de 2004 dus of een oude speed omdat er nu een paar leuke oude speed cilinders op internet te koop staan.

nu is mijn vraag hoeveel meer vermogen haal je uit een speed 04 te opzichte van het oude type speed?
 
Advertisement - register to remove this

verschil is nog niet getest... de 2004 versie ziet er kwa timing etc wel goed uit
(kijk eens in de projecten wie er met de 2004 rijdt en vraag het daar :))
 
Timing is niet veel verschillend , je heb met de nwe Speed een betere vulling en deze moet je goed benutten wil je meer vermogen halen
 
Nwe speed heeft 1 boostpoort meer.
Binnenkort bij V/D kruijs de bank op heb al gebeld. Dan kun je mijn grafieken zien en beslissen :p
 
niet dus ,

1 minder , speed 1 had 2 boostpoorten , deze 2 maar 6 spoelers.

verder schijnt de nieuwe team redelijk brak afgewerkt te zijn ( cilinder afvlakken om een normaale squish te krijgen) en ook de timing verschilt nogal , volgens mijn brond soms wel 3-4 graden per cilinder.

als je voor de speed 1 gaat heb je ook 2 versies . die verschillen dacht ik aleen in de maat van de boostports . speed 1 heeft kleinere dan speed 2
 
De nieuwe speed moet je met die speciale krukas van malossi monteren omdat die een 85mm drijfstang nodig heeft. en die kost in nederland rond de 600 euro, maar ik heb um op de duitse scootersite (scooter-attack.com)gevonden voor 490 eppo's

De oude speed kan daarintegen wel met een gewone Rhq krukas worden gemoteerd. Met de oude speed(licht bijgewerkt) een c20 en 26mm dell carter aangepast haalde ik bij dynojet 20.5pk. (daar afgesteld)
 
onzin,

zowel oude als nieuwe speed moet op een 85mm drijfstang.. en die as is ook onzin, je hebt ook de team 99 as die rond de 300 euro kost..

team 2000 as kost wel 500 ong

mijn mening is: poort is stukken mooier (vooral de spijl)
in de timing zit nog wel eens verschil jah.. vooral de spoelers verschillen nog wel eens..
 
Maar er is allang bewezen, dat je met het oude model een goed vermogen kan scoren...

Over het nieuwe type is minder bekend. Al denk ik, dat het binnen 3 maanden wel meer "bekend" is..
 
Streetglow-fox said:
De nieuwe speed moet je met die speciale krukas van malossi monteren omdat die een 85mm drijfstang nodig heeft. en die kost in nederland rond de 600 euro, maar ik heb um op de duitse scootersite (scooter-attack.com)gevonden voor 490 eppo's

De oude speed kan daarintegen wel met een gewone Rhq krukas worden gemoteerd. Met de oude speed(licht bijgewerkt) een c20 en 26mm dell carter aangepast haalde ik bij dynojet 20.5pk. (daar afgesteld)

Dit is dus onzin wat je zegt. Oude en nieuwe speed op piaggio, moet allebei met 85mm drijfstang. Op mina kan je gewoon met 80mm.
 
De Speed die onder mijn scooter zit is toch wel degelijk voorzien van 3 boostpoorten!!!!!


Tim_xsh said:
niet dus ,

1 minder , speed 1 had 2 boostpoorten , deze 2 maar 6 spoelers.

verder schijnt de nieuwe team redelijk brak afgewerkt te zijn ( cilinder afvlakken om een normaale squish te krijgen) en ook de timing verschilt nogal , volgens mijn brond soms wel 3-4 graden per cilinder.

als je voor de speed 1 gaat heb je ook 2 versies . die verschillen dacht ik aleen in de maat van de boostports . speed 1 heeft kleinere dan speed 2
 
Nee , tim . Hij heeft 1 boortpoort en 6 spoelers.De 2 poorten die jij denkt dat boostpoorten zijn , horen bij de spoelers , omdat ze dezelfde hoek maken als de spoelers en niet zoals de boostpoort naar de top van de cilinder gericht zijn;).
 
BT said:
Nee , tim . Hij heeft 1 boortpoort en 6 spoelers.De 2 poorten die jij denkt dat boostpoorten zijn , horen bij de spoelers , omdat ze dezelfde hoek maken als de spoelers en niet zoals de boostpoort naar de top van de cilinder gericht zijn;).

Klopt :)

Ik zal even een foto maken ( proberen :p )
 
Last edited:
Back
Top