Verschil tussen fabrizi en Malossi..

Originally posted by R5 man
Naja, was te lui om alles te lezen. Anders had ik kunnen lezen dat die fabrizi een grotere slag heeft.

Maar eigenlijk snap ik dan het nut van een 85 mm rod niet als dat verschil weer wordt opgeheven dmv de zuiger, bij een team. Maar dat zal wel beginnerforum zijn. :)

Maar als iemand me dat in dit topic nog kan melden, dan ben ik u zeer dankbaar.

Het voordeel van een 85 mm drijfstang is het feit dat de drijfstang kleinere hoekverdraaiingen maakt...
Dit wordt niet opgeheven door het monteren van een zuiger met 5 mm hoger geplaatste pistonpen...
 
iedereen zeg wel 'aanpassingen maken/lastig bla bla' maar een mhr of manston setje zet een normaal denkend mens toch ook niet zonder aanpassingen erop...
 
en wat versta jij onder die aanpassingen. Ik heb alles origineel behalve de spoelgangen in me carter. Deze zijn op maat van de cilinder. Verders is alles origineel.

Behalve krukas enzo maar dta is logisch
 
Dat bedoel ik bijvoorbeeld... vind dat dat gewoon hoort. En bijvoorbeeld spijltje terugleggen, cilinderhemd etc.
 
Als je die aanpassing niet zelf kan doen of je weet niet hoe je het moet doen...dan kan je het altijd nog laten doen :)
 
ik vind dat de meeste personen (niet iedereen!) die dat laten doen niet echt goed met hun spullen omgaan omdat ze vaak niet weten waar ze mee bezig zijn.

Ik bedoel elke idioot kan zo'n cilinder laten draaien
 
Originally posted by Jurrie
ik vind dat de meeste personen (niet iedereen!) die dat laten doen niet echt goed met hun spullen omgaan omdat ze vaak niet weten waar ze mee bezig zijn.

Ik bedoel elke idioot kan zo'n cilinder laten draaien


Hoezo? is toch logisch dat niet iedereen zijn cilinder durf te bewerken?

En idd elke idioot kan hem laten draaien,MAAR voor hoelang ;) en de mensen die deze set nemen die weten heus wel waar ze mee bezig zijn.
 
heeft fabrizi alleen dit 80 cc kit?

als dit zo is vind ik dat fabrizi het niet zo slim heeft gedaan, want naar mijn weten zijn er tog ook geen scooterraces voor 80cc.
(correct me if i'm wrong)
 
Originally posted by B&H design
heeft fabrizi alleen dit 80 cc kit?

als dit zo is vind ik dat fabrizi het niet zo slim heeft gedaan, want naar mijn weten zijn er tog ook geen scooterraces voor 80cc.
(correct me if i'm wrong)

ze hebben ook de 70cc trofeo
 
Originally posted by Big B NRG
Maar als we wat kopen nemen natuurlijk wel het snelste :p


Maar ws. blijf ik nog ff met speed-r-tuned rijden
jammer, ik had best willen weten wat het setje had gedaan, vorig jaar heb ik er ook aan zitten denken, maar net zo als jij wou ik niet de eerste zijn, je bent ietsje meer kwijt dan normaal met cil, as en uitlaat, maar dan wil je daar wel wat voor terug.

maar je gaat wel weer met pia rijden?
 
apropos , weet iemand op welk blok het fabrizi kitje t beste loopt ?!

i mean , een compleet malossi kit ( met teaam 2000 uitlaat) zal op pia toch wel meer vermogen geven dan op mina , puur omdat de mina versie minder leuke uitlaat is?!
 
ook iets om over na te denken: is de krukas maybe iets anders dan bv de mhr, in die zin dat je een 'fabrizi vario' nodig hebt? of zouden de mhr, evo vario passen?
en what about de binnendraaiers? is er een ontsteking van fabrizi? of zou bv de malossi, hpi, pvl enz. er ook op passen/werken?
tja, over de afwerking weet niemand eigenlijk iets dus daar kunnen we niet over oordelen (bv spijl terug leggen ja of nee..(zuiger)kop afdraaien..)
en ok, ik praat dan nu over de 80cc fabrizi, we weten dat er ook een 70 trofeo is, maar hoe zit het dan met deze 'kit'? zal ws ook in het rijtje speed/evo/manston (cross) zitten.. of?

greetz :)
 
Vlgs mij passen alle vario 's er gewoon op, want op foto's te zien zitten er op de krukas spiebanen...

En kwa rotors is alles pas te maken...
 
Originally posted by RobS
ovaal + Fluiters, en met aanpassen bedoel ik de krukasruimte, diameter wangen is een stuk groter ivm de 44mm slag...

Zeker weten van die ovale poort?
Ze hebben namelijk wel cilinders met vlinderpoort, kijk maar
hier.
Helaas staan niet alle cilinders erop, maar het lijkt er idd op dat iig alle mina cilinders een ovaal poortje hebben.
 
Voor Peusjo iig interessant:
50mm en vlinderpoort (kga er vanuit dat de zuiger bij de cilinder hoort):
photo7.jpg

pic (c) VFRacing
 
Overigens, voor zover ik weet hebben zowel Simonini als TJT ook een 80cc cilinder, ik weet alleen niet of dit ook "echte" 80 cc zijn en if so, hoe ze dit bereiken (denk grotere diameter cilinder)
 
Back
Top