Verschil tussen fabrizi en Malossi..

Langere slag lijkt mij minder toeren...
Beetje Runner 180 idee, haalt toch wel 130 ofzo met 9000 toeren.
 
Jij altijd met je angst voor mechanische belasting. Kijk maar uit dat je er niet te veel koppel bijtuned, anders gaat het naar de klote! :)

Ik denk dus dat je het allemaal nog wel wat meer mag belasten. Kijk maar eens naar het feit dat jij met orgineel krukasje alles heel houdt bij 20,2 pk en 14500rpm.

Ik denk dat het met een groter slagvolume gewoon moeilijker wordt om hetzelfde toerental te draaien. Welicht tune je er evenveel koppel bij als toeren af. Nog geen winst dus. Als je dan toch meer volume wil, zie ik liever een grotere cilinderinhoud met dezelfde slag. Ik vind dat wel mooi, zon korte slag :)

Originally posted by EGT
Als we de 20 m/s limiet als safe hanteren, kom je op 13.630 rpm ongeveer en bij een std slag kom je dan op 15.270 rpm.

Alhoewel het niet helemaal juist is, kan je vrij simpel zeggen dat als je jouw scooter met standaard slag 15.270 rpm zou laten draaien, dat dat ongeveer even "veilig" is als dat je zo'n cilinder op 13.630 rpm zou laten draaien.

rpm daalt wel degelijk met zo'n cilinder, ook al is tie getuned, etc..
De mechanische belasting is gewoon aanzienlijk hoger.

Ivo, ik denk dat het grootste probleem niet zit in het vullen van het grotere slagvolume, maar meer in de mechanische belasting..

Toch lijkt het me leuk om het is uit te proberen... :D
 
Ik denk dat EGT met mechanische belasting niet zo zeer op de slijtage doelt, maar op de haalbaarheid.
In theorie draai je meer toeren naar mate de slag korter wordt.
 
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?

Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?
 
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?

Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?

Omdat dat zo lekker in je carter gaat passen ?
 
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?

Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?

Zo laat is het toch niet :? De lengte van je drijfstang heeft niets met je slag te maken hoor.
 
Originally posted by Big B NRG
Waarom maken ze dan geen krukassen met een 70/65 mm drijfstang?

Om meer vermogen te scoren, moeten er toch meer toeren worden gedraaid?

Waarom wil je grotere lijbaanskrachten creeeren?
 
Wanneer je slag groter wordt staan de poorten langer open... en krijg je misschien een betere vulling/ relatief minder vervuild mengsel
 
Zonder waarzegger te zijn kan ik je nu al vertellen dat je grote problemen gaat krijgen met zo'n drijfstang lengte...

Zo zal je ook een enorm korte zuiger nodig moeten hebben, ala viertakt racers, om niet tegen de krukwangen aan te komen.

Men was niet achterlijk toen de scooter blokkies ontworpen werden...
 
Nog ff terug op de prijs, als je de Malossi set koopt heb je alleen die 3 onderdelen (cilinder-krukas-uitlaat).
Maar bij die fabrizi set krijg je ook nog schroefjes tapeinde spruitstuk en nog een paar kleine onderdelen. dus is die set echtwel goedkoper.8P 8P
 
'Men was niet achterlijk toen de scooter blokkies ontworpen werden...' is dus gewoon gelul.

Scooterblokken zijn nou eenmaal niet ontworpen om 20 pk te leveren en 15.000 toeren te draaien...

En je maakt mij niet wijs dat de mensen van Fabrizi achterlijk zijn :)
 
Je hoeft ook niet gelijk achterlijk te zijn als je niet het snelst bent. Want misschien is die set ook niet gemaakt om sneller als malossi te zijn daar moet iemand nu achter zien te komen8P
 
Originally posted by Jurrie
'Men was niet achterlijk toen de scooter blokkies ontworpen werden...' is dus gewoon gelul.

Scooterblokken zijn nou eenmaal niet ontworpen om 20 pk te leveren en 15.000 toeren te draaien...

En je maakt mij niet wijs dat de mensen van Fabrizi achterlijk zijn :)

Nee de blokkies zijn gemaakt om 20,2 pk bij 14.600 rpm te halen :p LOL Nee geintje..
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet zelf moet gaan lopen kutten en proberen een 65/70 mm drijfstang te monteren.
 
haha en wel een manston, team of whatever aanpassen.

Die drijfstang is gewoon onderdeel van de krukas die std. in dat pretpakket zit. Lijkt mij dat daar wel een beetje over na is gedacht.

ws. bedoel jij het veranderen van een drijfstang in een bijv. std doppler asje.

Maar daar ging t niet over ;)
 
Kijk ik wil best zoiets kopen om te testen...maar als de prestaties tegen vallen....is het zonde van me geld.

Dus ik wil zeker weten dat het goed presteerd en dat het mee kan draaien in de top [de evo en mhr cilinders].

Niemand heeft hier enig idee wat de mogelijkheden zijn als je de cilinder wilt tunen?

Bedankt voor de vele info :)
 
Als je in de top wil mee draaien zou ik voor het vertrouwde spul gaan. Wil je boven de top uitkomen, dan moet je wat radicalere stappen nemen he. Al denk ik dat je met een fabrizi kit geen verkeerde dingen zal doen. Afwerken kan altijd verholpen worden en slechte wand ben je ook zo vanaf, het kost alleen wat. Ik zou alleen met het probleem zitten; dat je met de 80cc kit niet mee mag doen met alle scooter sprints (met de 70cc) en de 70cc kit lijkt me een stuk minder aangezien ze van de 80cc set zeggen dat ie 22,5pk moet kunnen scoren.

Wie niet waagt wie niet wint.
 
Back
Top