Verschil tussen fabrizi en Malossi..

De Fabrizi set kost @ VFRacing 968 euro, de uitlaat hiervan kost los 234 euro.
Dan blijft er bijna 750 euro over voor een krukas en een cilinder.
Laten we zeggen dat je met een RHQ as ook wel safe zou zitten dan heb je 750 - 180 = 570 euro voor een cilinder!

Ik was ook wel nieuwsgierig naar dit setje en heb een weekje geleden een mailtje gestuurd met wat vragen en o.a. een verzoekje om mij de individuele prijzen te sturen.
 
Originally posted by DNA-Menno
De Fabrizi set kost @ VFRacing 968 euro, de uitlaat hiervan kost los 234 euro.
Dan blijft er bijna 750 euro over voor een krukas en een cilinder.
Laten we zeggen dat je met een RHQ as ook wel safe zou zitten dan heb je 750 - 180 = 570 euro voor een cilinder!

Ik was ook wel nieuwsgierig naar dit setje en heb een weekje geleden een mailtje gestuurd met wat vragen en o.a. een verzoekje om mij de individuele prijzen te sturen.
RHQ as past niet....
 
Door die langere slag van 44 mm...draait het zooitje minder toeren toch?

Moet dit dan ook betekenen dat het minder vermogen geeft dan een speed ofzo?
 
Het gaat om zuigersnelheden, niet om timingen. De snelheden die je haald met een langere slag (zeker de pieksnelheden) zijn gewoon te hoog op die toerentallen met een langere slag.
 
Tja, wat is te hoog :)

Je kunt er wel vanuit gaan iig, dat het gewoon moeilijker wordt op hoge toerentallen het grotere slagvolume te vullen...
 
Als we de 20 m/s limiet als safe hanteren, kom je op 13.630 rpm ongeveer en bij een std slag kom je dan op 15.270 rpm.

Alhoewel het niet helemaal juist is, kan je vrij simpel zeggen dat als je jouw scooter met standaard slag 15.270 rpm zou laten draaien, dat dat ongeveer even "veilig" is als dat je zo'n cilinder op 13.630 rpm zou laten draaien.

rpm daalt wel degelijk met zo'n cilinder, ook al is tie getuned, etc..
De mechanische belasting is gewoon aanzienlijk hoger.

Ivo, ik denk dat het grootste probleem niet zit in het vullen van het grotere slagvolume, maar meer in de mechanische belasting..

Toch lijkt het me leuk om het is uit te proberen... :D
 
Back
Top