Verschil tussen fabrizi en Malossi..

ik had een vraagje:
hoeveel cc is een malossi speed precies toch ook 74 of 76 cc.
en hoeveel een fabrizi die is toch geen 80 cc rond ook 7x cc (78 of 79)
dacht ik 8P
 
Originally posted by churchester
ik had een vraagje:
hoeveel cc is een malossi speed precies toch ook 74 of 76 cc.
en hoeveel een fabrizi die is toch geen 80 cc rond ook 7x cc (78 of 79)
dacht ik 8P
komt door die slag dat het een "80cc " is.
 
Originally posted by Gmuze
Als je in de top wil mee draaien zou ik voor het vertrouwde spul gaan. Wil je boven de top uitkomen, dan moet je wat radicalere stappen nemen he. Al denk ik dat je met een fabrizi kit geen verkeerde dingen zal doen. Afwerken kan altijd verholpen worden en slechte wand ben je ook zo vanaf, het kost alleen wat. Ik zou alleen met het probleem zitten; dat je met de 80cc kit niet mee mag doen met alle scooter sprints (met de 70cc) en de 70cc kit lijkt me een stuk minder aangezien ze van de 80cc set zeggen dat ie 22,5pk moet kunnen scoren.

Wie niet waagt wie niet wint.

Daar zat ik dus ook al aan te denken...

Ik koop dat liever wat goed is (wand ed) dan dat ik een heleboel moet gaan verbouwen en veranderen voordat het presteerd/betrouwbaar wordt...

Dus als ik een nieuwe cilinder gaat halen dan wordt het ws. een mhr, evo of manston :)
 
Wanneer wijkt iemand nou eens van het pad af en durft men eens risico's te nemen..

Ik doe het ook (KRD Cil, TJT Pijp enz enz)

Ik ben erg tevreden, en als het niets was, dan was het jammer maar helaas..

Ik heb ook aan de Evo kit zitten denken, maar vind 80cc niets ivm races/sprints.
 
Voor mij dus ongeveer dezelfde reden...maar misschien komt er nog iemand met een heeeeeel erg overtuigend argument :)
 
Originally posted by Big B NRG
Voor mij dus ongeveer dezelfde reden...maar misschien komt er nog iemand met een heeeeeel erg overtuigend argument :)

Try Trofeo kit, gebruiken ze ook in de competitie's naar ik mee, die zijn gewoon 70cc.
 
Originally posted by Big B NRG
Voor mij dus ongeveer dezelfde reden...maar misschien komt er nog iemand met een heeeeeel erg overtuigend argument :)
je neemt gewoon een risicootje. maar denk maar niet dat je door een dr met technigas wordt geblaast. Het enige wat mij een punt lijk is, wat moet er aan mijn carter gedaan worden en kan ik dat zelf of kan iemand anders dat.
 
Originally posted by N.AREA
je neemt gewoon een risicootje. maar denk maar niet dat je door een dr met technigas wordt geblaast. Het enige wat mij een punt lijk is, wat moet er aan mijn carter gedaan worden en kan ik dat zelf of kan iemand anders dat.

De krukas ruimte moet uitgekotterd worden om de diameter van de wangen te kunnen bergen. (Dit moet zelfs bij de normale slag Fab assen gebeuren)
 
Jah ik heb de middelen wel om dat te laten doen...

Draaibanken, freesbanken, luchttollen en een heeeel hoop gereedschap tot mijn beschikking...misschien van de zomer dat ik het ga doen...want ik heb nou geen tijd ivm examens.

En school voor alles he ;)
 
Originally posted by Jurrie
Wanneer je slag groter wordt staan de poorten langer open... en krijg je misschien een betere vulling/ relatief minder vervuild mengsel

Nadeel ... je uitlaatpoort staat ook langer open en dus moet je een compleet andere uitlaat ontwikkelen.. anders klopt die timing ook niet meer.... oftewel als je met dezelfde uitlaat wilt werken met een langere slag dan moeten je toeren naar beneden....
 
Over het algemeen kan je zeggen dat hoe hoger de uitlaatpoort timing hoe hoger het toerental...
Maar de slag is langer, dus moet het toerental juist omlaag ,dit is dus tegenstrijdig met elkaar...

Maar wie zegt dat een hogere timing beter is???
groter is niet altijd beter he!

Ik denk als je zomaar ff een lange slag krukas gebruikt op een korte slag cilinder, dat er zeeer veel aanpassingen nodig zijn om dit normaal te kunnen laten lopen, zoniet bijna onmogelijk...

als jij je cilinder 4 mm omhoog shimd ofzo, dan gaat je timing gewoon helemaal naar de knoppen, klopt geen fuck meer van dan..

Dus gewoon niet doen, of een Fabrizi kit kopen ;)
 
Ik heb mail terug gekregen van VFRacing....
Het blijkt dat als je de dingen afzonderlijk koopt je veel duurder uit bent (http://www.fabriziracing.com), en je kan de spullen niet afzonderlijk gebruiken en alleen i.c.m. elkaar, uitlaatpoort en uitlaatflens schijnen ovaal te zijn en niet i.c.m. andere uitlaten/cilinders gebruikt te kunnen worden.
Hetzelfde geld voor de krukas, er is geen andere cilinder te vinden waar die ook mee kan samenwerken en zelf een "laten maken" is bijna net zo duur en dus te verwaarlozen.
 
Originally posted by EGT
....................Ik denk als je zomaar ff een lange slag krukas gebruikt op een korte slag cilinder, dat er zeeer veel aanpassingen nodig zijn om dit normaal te kunnen laten lopen, zoniet bijna onmogelijk..........
;)

Kun je dan niet een zuiger van een team pakken. Want een zuigertje welke bestemd is voor een 85 mm rod, heeft zijn piston die 4 mm hoger liggen. Dan ben je toch klaar? Of praat ik nu poep? :)

Heb de zuigers van een team en een gewone MHR naast elkaar gehouden en dat viel me op.
 
Originally posted by R5 man
Kun je dan niet een zuiger van een team pakken. Want een zuigertje welke bestemd is voor een 85 mm rod, heeft zijn piston die 4 mm hoger liggen. Dan ben je toch klaar? Of praat ik nu poep? :)

Heb de zuigers van een team en een gewone MHR naast elkaar gehouden en dat viel me op.

Uhm, nee dat gaat niet... K wil niet zeggen dat je poep praat, maar t gaat neit werken.
Het zou kunnen indien de drijfstang alleen 4 mm langer is... Dat is bij de Fabrizi niet het geval, want de SLAG is namelijk 4 mm langer... Krijg je zeer grote problemen, als je dit uberhaupt aan het lopen krijgt. Verder is volgens mij de drijfstang van Fabrizi ook vrij lang (denk ik, anders wordt de verhouding tussen drijfstang lengte/slag te klein, wat resulteerd in grote hoek verdraaingen van de drijfstang)

Op deze manier zullen bijvoorbeeld de spoelers eigenlijk 4 mm hoger liggen... Dus ipv bijv 9 mm 13 mm!!!Geeft een enorm verschil in timing, veel te veel. Verder is de onderste 4 mm van de spoeler geen poort, maar cilinderwand (evenals bij de uitlaatpoort). Daarnaasr komt je zuiger ook nog is 4 mm lager en heeft dan dus minder ondersteuning van de cilinderhemden...

Zet dit idee maar uit je hoofd... ;)
 
Naja, was te lui om alles te lezen. Anders had ik kunnen lezen dat die fabrizi een grotere slag heeft.

Maar eigenlijk snap ik dan het nut van een 85 mm rod niet als dat verschil weer wordt opgeheven dmv de zuiger, bij een team. Maar dat zal wel beginnerforum zijn. :)

Maar als iemand me dat in dit topic nog kan melden, dan ben ik u zeer dankbaar.
 
Back
Top