Oude 50evo wordt nieuwe 50evo

Wanksta

BaMed
Zou je van de oude type 50 evo's ook een nieuwe kunnen maken.
En dan bedoel ik met de uitlaat spijl

ik zal ff uitleggen waarom ik het vraag er zit op mijn 50 evo (oude type) een plekje op de uitlaat spijl

me nikasil ligt er daar af het is echt een klein plekje maar lijkt me niet goed om er veel me rijden.

Het zit echt aan het begin van me uitlaat poort aan de onder kant.

Dus mijn vraag zou je de onderkant kunnen weg vrezen en er zo zeg maar een nieuw type van kunnen maken zodat ik van die plek af ben die er zit

srry voor de rare zinnen maar wist het moelijk uit te leggen8P |(
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk wel dat dit kan als dit juist word afgewerkt, brevels enz enz. Tenzij er onderin al veel breedte is gepakt dat is dus eventjes de vraag. Hij mag onderin niet te breed worden.
 
Zorg dat ie onder de spijl idd niet te breed is.
Vergelijk het anders even met een simpele poortmap met een redelijke ovale uitlaat poort.

Enne de halve spijl is niet het nwe type :)
 
volgens mij is de halve wel de nieuwe type hoor maar als je de onderkant een klein stukje bewerkt is het echt maar een heel klein oppervlakte
 
Halve is niet het nwe type ik heb er 1 gegoten in 98. Maar een model gegoten in 2000 heeft een hele spijl.

Ik denk dat de series door elkaar heen lopen ofzo :S
 
Ik had er 1 uit 2002, en die had weer wel een halve spijl :?
maar idd als je zorgt dat de breedte vand e uitlaatpoort niet meer is dan het toegestande (iets van 68%) dan zou het moete kunne.
 
het is ook niet de bedoeling dat ik me halve spijl eruit ga halen maar gewoon ongeveer 0.6 cm dan ben ik ook van die plek af en heb ik weer een echt botte cilinder

maar hou moet ik hiermee te werk gaan iemand advies
 
nog even samen vatten:
Je wilt van een hele spijl een 3/4 spijl maken (want dat is het eigenlijk).

Dat moet opzich geen probleem zijn , maar zorg dat je poort op het gedeelte zonder spijl niet te breed is.
Doe NIET wat Sid zegt , want dan is je cil verneukt.
Maak een poortmapje van je huidige poort en zoek een een poortmapje van een bestaande ovale poort en vergelijk dan even.

Mijn standaard evo50 met 3/4 spijl is bij het vrij gedeelte 24,4mm breed ( poortmap maat ).
Als je meer wil weten over die evo PM dan even, Ik heb hier een poortmap leggen ervan :)
 
Nou Sid , maak jij die poort maar eens 68% van de breedte onderin. Dat wordt een leuk slijtage verhaal en zal het niet bevordelijk zijn voor de spoeling in je cilinder.

En de LC is er toch echt met hele spijl.
Mja de geloofwaardigheid van de meeste mensen ken ik zo langzamerhand wel
 
Originally posted by JohnB
Nou Sid , maak jij die poort maar eens 68% van de breedte onderin. Dat wordt een leuk slijtage verhaal en zal het niet bevordelijk zijn voor de spoeling in je cilinder.

En de LC is er toch echt met hele spijl.
Mja de geloofwaardigheid van de meeste mensen ken ik zo langzamerhand wel
maar john ik dacht altijd dat een uitlaatpoort maximaal 68% van de boring mocht zijn om safe te blijven.
als je dus zorgt dat de uitlaatpoort onder het verwijderde stuk spijl niet meer dan 68% van de boring is, is er geen probleem lijkt mij.
of dit toe te passen is is de volgende vraag, ik heb immers geen poortmap bij de hand.
 
Als je een uitlaatpoort bekijkt dan zie je dat hij in het midden het breedst is (van een ovale) dit is om dat happen te voorkomen.

Daarom zou ik m onderin wat smaller houden en dan boven de spijlpunt goed breed maken
 
Originally posted by JohnB
Als je een uitlaatpoort bekijkt dan zie je dat hij in het midden het breedst is (van een ovale) dit is om dat happen te voorkomen.

Daarom zou ik m onderin wat smaller houden en dan boven de spijlpunt goed breed maken
offcourse offcourse maar dat bedoelde ik ook :W
 
Back
Top