oude zip sp primair as lageren?

Re: ej

Originally posted by DNa power
(wat kots dat)kan je hier op forum krijge ook miss?
hmmmz jah dat is ook wel een idee jah(maar wil het ook op de street-magic maken:)
alleen zit met 1 ander geval dan heb geen gelagerd primair as dus zal dat ook maar moeten kope:)

iemand welke er allemaal voor bestaat (rf verhouding erbij aub)

en nu in ABN plz...
 
ik d8 dat een nieuwe zip carterdeksel 100 euro was in de winkel(mits je een goede dealer heb en geen af zetter)

en dan moet je aleen een andere primaire as hebben, maar weet niet of die de zelfde maat kwa vertandings houding hebben en de maat voor het carter lager

ik heb nog wel ergens zoon asje liggen als het goed is, moet je effe de maten van jou as op meten dan kunnen we effe verglijken, scheeld je weer wat geld anders koop je alles past het niet
 
Dus je hebt:

a) een nieuw carter [niet gelagerd in carter]+ oud carterdeksel... en wilt dus lagering in je carterdeksel: haal een ander carterdeksel, zoals hierboven de suggestie wordt gegeven...

b) een oud carter [wel gelagerd in carter] + oud deksel... en wilt dus lagering in je carterdeksel: je bent niet goed wijs, en wilt je vertanding op 3 plaatsen lageren... overdimensionering qua lagers dus...

Ik snap het nu i.i.g. :)
 
En als je dus oude carters hebt heb je een probleem want:
1) Je moet een ander kickstart deksel hebben
2) Je moet andere carters hebben
3) Je moet een andere achteras hebben
4) Je moet een ander vertandingdeksel hebben

Oftewel, een compleet ander blok
 
Originally posted by Jacco
Doe dat, en vertel ook ff wat je ermee wild opschieten :?:?:?

ik wil dat me primair as niet ta grote kloppen krijgt,en lagers minder snel slijten.
en zo het toeren tal ook mooier laten verlopen
 
Dan monteer je toch zo'n mooie Malossi secundaire vertanding met naaldlagers... Heb je ook een veel betere lagering...

showImage.php
 
Om te beginnen zitten er nergens glijlagers in de vertanding, uitsluitend alu zittingen voor de tussenas zonder lagerbussen.

Dus; met een dergelijke setup is het verstandig om (niet vanwege de vermogenswinst Jacco) de tussenas te lageren. Anders kan de tussenas bij te hoge toeren/te weinig smering gaan vreten in de alu zittingen, en dat wil je niet.

D.w.z. malossi secundaire vertanding aanschaffen met naaldlagers. Te krijgen in 14/47, 14/48 of 13/48.
13/48 heb ik te koop overigens.

Over het lageren van de ingaande primaire as; zoals als Bart al zegt niet echt nodig aangezien de as al netjes op twee plaatsen ondersteunt is.

Dat neemt echter niet weg dat de lagering van de nieuwere typen beter is aangezien de positie van de lagers gunstiger is (lager in vertandingsdeksel wordt radiaal grotendeels ontlast) en tevens dit belangrijkste lager in de vertanding een open lager is met minder wrijving en oliegesmeerd is...

Wat je nog kan doen is het gesloten lager in het deksel vervangen voor een lager met een niet-slepende afdichting (minder wrijving), en dan zeker een c4 exemplaar gezien de toerentallen die dit lager op zijn donder krijgt.
Is wel een prijzig lager overigens...
 
Back
Top