Optic Bling Benelli

Status
Not open for further replies.

Rik491

alles race
Halloooooo
Ik ben Rik, 17jaar oud en woon in Zoetermeer.
Toen ik bijna 16 werd moest er natuurlijk een scooter komen. Ik kon van de ex van mijn zus een afgeragte area51 kopen. Dit vonden mijn ouders en zus echter niet zo’n goed plan dus ben ik gaan zoeken naar een ander. Na 10 minuten kwam ik een Benelli tegen op marktplaats.
Voor 675euro kwamen ze hem nog brengen ook.
Dezelfde avond stond hij nog in mijn tuin. Toen zag hij er zo uit:

Voor mij was dit egt een droomscooter. Hij was in perfecte staat. Bijna krasloos enz. Zelfs de spiegels zaten er nog op.
Hij behaalde een weerzinwekkende snelheid van 60 op de teller (H).
Zo dus een tijdje rondgereden. Optisch ben ik een paar dingetjes gaan verzamelen en na een tijdje zag hij er zo uit:

Ondertussen had ik ook motorisch wat verandert, er kwam plaats voor een Hebo 70cc, 17,5mm carb en een Hebo vario. Ik vond dit egt vet hard gaan.

Toen wilde ik er wat speciaals van gaan maken en veranderde optisch nog het één en ander. Er werden Aerox velgen gekocht.
Bij de voorvelg werd 7mm van de remschijfadapter afgefreest:

Ook werden er bussen gedraaid en werden de velgjes naar de spuiter gebracht. Natuurlijk werden er ML50’s gemonteerd samen met twee aluminium Kiesler ventielen.
Resultaat:


Ondertussen was mijn std pijp lek gegaan, deze werd dus vervangen door een goede 2e hands Polini for Race. Ook heb ik heel mijn blok gereviseerd, carters gestraald, Hebo krukas enz.
Na een maandje heb ik een zware warmloper gekregen door kapotte thermostaat.
Via via een bijna nieuwe aluminium cilinder kunnen regelen, nml een Athena 70cc ovaal.
Dit ging erg hard.
Alleen vond ik niet dat m’n scooter er betrouwbaarder op was geworden en dus besloot ik m’n cilinder, uitlaat en carb maar weer te verkopen.
Ik ga voorlopig std rijden om voor het sprintseizoen 2007 met een geheel nieuwe snelle setup te kopen.
Eerst nog even een foto van waar m’n Polini pijp nu gelukkig is:


Ik wil me nu dus eerst volledig richten op het uiterlijk.
De scooter zoals hij er nu bijstaat:


Zoals je op de foto kunt zien ben ik bezig met het verwerken van een NRG rooster in mijn voorkap. Hier heb ik hem even voor de grap gespoten en erbovenop gelegd.

Mijn plannen:
Special paint
Verchroomde velgen en kickstartdeksel (maybe gepolijst)
*Chroom sportstuur met vooruitstaande clamp
*Aerox remhendels
Voorkap afmaken
Achterkap met de twee kleine kapjes en een vlakke underseat aan elkaar poliën.
Stage6 280mm monsterdisc (krijg ik deze week), er word een bijpassende adapter gefreest.
Stepjes van het frame af slijpen
Verstevigingsstang
Chrome fournales schokdemper 325mm
Maybe voorkant verlagen
Audio inbouwen met Alpine versterker

Waar een sterretje voor staat heb ik al (gedaan).


Zoals je ziet heb ik nog een hoop te doen. Ik heb geen deadline dus ik zie het verder wel. Er gaat iig al een hoop gebeuren deze vakantie.
Updates volgen in de 1e post.
 
Advertisement - register to remove this

pics doen het gewoon + orgineel om zo benelli aan te pakken:)

nrg rooster lijkt net of het er altijd al in heeft gezeten:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top