olie in luchtfilter

kleine_zip

New Member
ik heb een zip iget
deed vandaag de luchtfilter open en ik zie opeens dit het is vies maar dat is niet t probleem maar wrm is er zoveel olie ik heb hem vorig week nog schoon gemaakt
 

Attachments

  • IMG_2250.jpeg
    IMG_2250.jpeg
    326.6 KB · Views: 18
  • IMG_2249.jpeg
    IMG_2249.jpeg
    318.4 KB · Views: 17
  • IMG_2248.jpeg
    IMG_2248.jpeg
    265.6 KB · Views: 17
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kijk inderdaad naar je oliepijl of die miet te hoog is. Want als dat zo is gaat hij de olie in het filter gooien.

Kan het ook zijn dat je scooter op de zijkant heeft gelegen want dan kan je olie ook je filter in lopen.
 
Wanneer je zip versleten is lekt er compressie langs de zuiger het carter in, en via de slang aan het kleppendeksel naar.....het luchtfilter.
Blazen op het carter heet dat.
Maar te veel olie is waarschijnlijker...
 
dankjewel voor de reacties k heb mijn oliepijl gechecked maar k zit juist aan de lage kant
en als het versleten is hoe weet ik dat zeker
en hoeveel zou dat ongeveer kosten om te maken
 
Wanneer je zip nog lekker rijdt zou ik eerst eens het olieverbruik gaan opmeten.
Misschien is het helemaal goed met je motor. En moet je niet te vaak in het luchtfilter kijken.
Hoeveel km zou die gelopen hebben?
En weet je iets over hoe het onderhoud in verleden is geweest?
 
Wanneer je zip nog lekker rijdt zou ik eerst eens het olieverbruik gaan opmeten.
Misschien is het helemaal goed met je motor. En moet je niet te vaak in het luchtfilter kijken.
Hoeveel km zou die gelopen hebben?
En weet je iets over hoe het onderhoud in verleden is geweest?
nou k heb de scooter gekocht met 7500 km bij een scooter winkel van de 1e eigenaar
en zij zeggn dat het een grote beurt heeft gehad en nog een paar dingetjes zodat hij goed en stabiel rijd iets wat k nu niet geloof want me scooter ging 50 op teller voordat k powercommander eronder deed en toen ik rollertjes veranderde kwam k erachter dat ik een malossi kit heb maar als k t goed heb hoor je geen 50 te gaan (k kan ook verkeerd zijn) en hij zou nu 1200km gereden hebben
 
Klinkt niet gek. Je bedoelt denk twaalf duizend.
Nogmaals: hou je olieverbruik eens een poos bij.
Ik zie net dat er ook andere forum leden met hetzelfde bezig zijn geweest.
Leerzaam.
Groet.
 
Back
Top