Olie lek uit buisje onder luchtfilter

SanderB.

New Member
Door het gladde wegdek ben ik gevallen op de zijkant van mijn brommer. Wanneer ik mijn brommer rechtop zette kwam er olie uit een buisje onder mijn luchtfilter.
Iemand enig idee wat de oorzaak kunnen zijn en of dit een groot probleem is?

MvgIMG-5626 (1).jpg
 

Attachments

  • IMG-5624 (1).jpg
    IMG-5624 (1).jpg
    322.1 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Sander,

als de scooter op zijn zij heeft gelegen kan het zijn dat olie vanuit je carter via de carterontluchtingsslang je luchtfilter is ingelopen.
Dit lekt nu uit je luchtfilter.

Dus luchtfilter open maken en schoon maken van binnen.
Eventueel je luchtfilter element vervangen als dit een papieren versie is of een schuinversie schoon maken en opnieuw olien met speciale olie.

Ook voor de zekerheid je oliepeil in het carter checken.
 
en indien je motor bleef draaien terwijl ie schuin lag hopelijk geen interne motor schade aangezien een deel van het blok geen smering krijgt dan
Motor draaide nog wanneer hij op de grond lag, had hem dan meteen uitgezet. Hij draaide misschien 10 seconden Maximum wanneer hij op de grond lag
 
Motor draaide nog wanneer hij op de grond lag, had hem dan meteen uitgezet. Hij draaide misschien 10 seconden Maximum wanneer hij op de grond lag
Dat zal geen schade opleveren.
De carterontluchting zit ook aangesloten op het luchtfilter, normaal komt er dan wat olie, water(damp) mee in het liuchtfilter.
Ook als je er teveel olie in doet wordt deze via de ontluchting naar de airbox/luchtfilterhuis afgevoerd.
Onderaan je luchtfilter zit een slangetje of dopje waarin deze smurrie terechtkomt.
Omdat jouw scooter op zijn zij heeft gelegen kan het zijn dat het er nu uitloopt.
Doe iig de dingen die eerder aangegeven zijn, olie peilen en schoonmaken.
 
Back
Top