Olie in luchtfilter Vespa Sprint Iget

Hallo, ik heb een Vespa Sprint iget uit 2018. sinds een tijdje komt er elke keer motor olie in het luchtfilterhuis. dit al meerdere keren goed schoon gemaakt en het blijft terug komen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is bij de iget motorblokken.

Ik heb op internet meerdere keren gezien dat ze het plaatje in de kleppendeksel dicht kitten met vloeibare pakking.

Weet iemand hier de oorzaak van en hoe zou ik het op kunnen lossen? alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Is dit al opgelost? zoja kunt u mij vertellen wat het probleem was?
Vrees dat je geen antwoord krijgt.

Steeds vaker zie ik het volgende patroon:
1: Er is een vraag.
2: Er komt antwoord.
3: Het blijft stil.
4: Men vraagt of het probleem opgelost is.
5: Het blijft wederom stil...

In mijn beleving zitten er op dit forum steeds vaker personen die ff een snelle vraag stellen, een antwoord krijgen en vervolgens het niet de moeite waard vinden om hierop te reageren en/of te melden of het probleem wel of niet verholpen is.
Jammer.................
 
Is dit al opgelost? zoja kunt u mij vertellen wat het probleem was?

Alvast Bedankt ;)
er is alleen onderhoud geweest, niet te veel olie...., eens informeren bij de werkplaats naar de klepgeleider
Het probleem is opgelost. ben er achter gekomen dat het plaatje in het kleppendeksel niet goed aansloot en daardoor teveel olie doorliet.
met vloeibare pakking dit gedicht. sinds dien geen probleem meer mee gehad.
 
toch vrij normaal lijkt me? komt door het carterontluchting systeem toch denk ik, ik heb ook wel is wat in me luchtfilter, niet heel veel, betreft wel een carburateur versie 4t zip
 
toch vrij normaal lijkt me? komt door het carterontluchting systeem toch denk ik, ik heb ook wel is wat in me luchtfilter, niet heel veel, betreft wel een carburateur versie 4t zip
Ja eerst was het echt een klein beetje.
Later was het heel veel en lekte het van uit het aanzuig gat van het luchtfilter op de grond. na openen van het luchtfilter was er meer dan 250ml uit...

Met het dichtkitten met pakking is het wel belangrijk dat het "folie" er tussen blijft. (weet ff niet hoe het heet)
 
Back
Top