NX-bottle Hoeveel bar?

ik heb een nx fles leeg laten lopen. dus van vol gewoon lekker in de lucht gespoten in 1 x (wou de fles laten voorzien van een laagje chroom)

maar de fles werd niet zo gek koud, alleen het ventiel en de slang
 
haha -25 moet je ook maar niet aanraken hoor dan zit je toch echt vast aan je fles :p

Maar waar ik verder nog aan zat te denken was of het misschien dubbelwandige flessen zijn of dat er een speciale laag aan de binnenkant zit (net als nicasil in een cilinder zeg maar).

ik heb met -25 gewerkt, en vasthouden gaat prima...

alleen niet met je tong 8P
 
De flessen die gebruikt worden moeten minimaal tot 250 bar druk getest zijn als ik het me goed herinner. ofwel ruim een factor 3 veiligheid. Logisch, lijkt me niet echt ideaal als je brokken maakt en de fles ontploft...

Coen, hoe zit dat met dat breekplaatje?

Dat plaatje zit in de kraan net om ontploffen te voorkomen.
Op de volgende doorsnede van een kraan:
valvecute_warrows_large.jpg

kan je heel goed zien waar het plaatje moet komen. Namelijk rechts in de kraan.
Daar wordt gewoon een soort veiligheidsklepje ingeschroeft. In die klep zit een plaatje dat breekt bij een bepaalde druk.
Het plaatje breekt dus eerder dan de fles ontploft.

Let bij een CO2 brandblusser ook maar eens op de kraan, daar zit zo een groen stopje in. Daarachter zit het breekplaatje.
11443927563.gif

Een co2 brandlbusser heeft immers dezelfde werkdruk als een lachgas fles.
 
De fles druk varieert van een bar of 40-72. Dit hangt af hoeveel gas er nog in je fles zit. Mijn fles zat de laatste keer na het vullen op 81 bar :p Dat gaf wel een leuke vermogenswinst. Let dus op, er zit echt wel een wezenlijk verschil tussen de eerste 5 runs en die, die daar op volgen. Want je optimale druk ben je na een aantal runs gewoon snel kwijt.

hier ook op 80+ bar gezeten.
Ik expres grotere benzine sproeier erin. En nog liep de 2fast gelijk bij de eerste run kapot :D
En idd , je merkt heel erg goed dat shots na een aantal runs een stuk armer kwa nx zijn. (ookwel logisch natuurlijk ).
:)
 
Back
Top