Is geen fabeltje pronk, zoals ik al eerder zei in dit topic.XtremeNRG said:In de autorace-wereld gebruiken ze wel watervernevelaars wat met het mengsel mee ingespoten wordt. Dit voor hogere compressie, omdat vloeistof niet samendrukbaar is.
XtremeNRG said:Is geen fabeltje pronk, zoals ik al eerder zei in dit topic.
XtremeNRG said:Is geen fabeltje pronk, zoals ik al eerder zei in dit topic.
Pronk said:Ik heb een keer iets gelezen over een blok met een ' waterdamp injectie' oid. Het klinkt raar, maar er wordt op bepaalde momenten een heel klein beetje water ingespoten, klinkt als een fabeltje ofzo, maar heb er vaag iets over gehoord, van nogal een betrouwbare bron. Ik durf alleen niet te zeggen of het ook op 2 tact was, en ik weet ook niet wat ik met deze post wil bereiken, maar misschien weet er iemand hier meer over. Het verhaal was iig dat het voor een betere ontbranding zou zorgen...:?
JasperdB said:bij crossers doen ze ook welles wat druppeltjes water in de carb inlaat voor ze gaan rijden... zal vast niet nutteloos zijn anders deden ze het niet +ralf+
Volgens mij doen ze dat omdat door het tempverschil waterstofgas ontstaat, maar hierin ben ik echt noob (heb het ook maar gehoord)XtremeNRG said:Hoe kouder de lucht hoe meer mengsel er kan worden aangezogen.
Dit komt omdat de moleculen minder bewegen naarmate het kouder wordt.
Volgens mij heeft luchtvochtigheid niks ermee te maken.
In de autorace-wereld gebruiken ze wel watervernevelaars wat met het mengsel mee ingespoten wordt. Dit voor hogere compressie, omdat vloeistof niet samendrukbaar is.
Maar of het uitmaakt voor een scooter.......:?
Pronk said:Carb inlaat?? Dat was de radiateur Jasper! 8P
JasperdB said:
Pronk said:Ik heb een keer iets gelezen over een blok met een ' waterdamp injectie' oid. Het klinkt raar, maar er wordt op bepaalde momenten een heel klein beetje water ingespoten, klinkt als een fabeltje ofzo, maar heb er vaag iets over gehoord, van nogal een betrouwbare bron. Ik durf alleen niet te zeggen of het ook op 2 tact was, en ik weet ook niet wat ik met deze post wil bereiken, maar misschien weet er iemand hier meer over. Het verhaal was iig dat het voor een betere ontbranding zou zorgen...:?
Pronk said:In de vorm van grapje? Damn...lekker scherp weer
Een extra carb voor water lijkt me nou net weer overdreven, en niet te realiseren.
JasperdB said:volgens mij snap je me niet helemaal liefurt :*
ik zei tog nix over een extra carb ofzo :?
RickH said:Volgens mij doen ze dat omdat door het tempverschil waterstofgas ontstaat, maar hierin ben ik echt noob (heb het ook maar gehoord)