Hoeveel toeren evo70 + C16

C16

Well-Known Member
Ja ik heb dus net m'n evo 70 d'r opgezet en m'n toerenteller aangesloten. Hij loopt al wel goed maar weet iemand toevallig bij hoeveel toeren hij het meeste vermogen zal hebben. Ik heb een 21mm DO en C16. M'n squish staat nu op 0,50. Het is voor Minarelli Horizontaal lc.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Zal in de buurt van de 13000 liggen. Ik rijd met me team 12800 toeren bij de 12900 gaat die vermogen verliezen. Test het ff zou ik zeggen met toerenteller merk je het snel genoeg.
 
Djeez ik wist niet dat ie zoveel toeren kon hebben. Ik ga dit weekend maar ff proberen. Kijken hoeveel je er nou echt kan uithalen.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Veel, want C16 + Evo70 gaat gewoon erg lekker... Is ook een gewilde combi...

ac heb ik nou ook evo 70 @ c16, draait super lekker, jammer genoeg geen toeren teller, maar denk wel dat ik over de 12 heen gaat, aan het geluid te horen :)

lc zelfde setup, dan wel met toeren teller, denk ook wel 13k, maar dan niet meer met standaard onsteking, want die begint te haperen. net of er water in komt.
 
Psies Evo70, C16, 21mm ... Das echt lekker, ook beeje n00b vrinedleijk vind ik altijd ,mar dat komt maybe omdat er mensen hier in de buurt mee reden/rijden en er gewoon haast geen rpobz mee hebben gehad. Terwijl ze er echt de ballen verstand van hebben. (best zuur :) )

Maja gegarandeerd koppel met die onderdeeltjes :)
 
ff vraagje tussen door nu we het toch over de evo 70 hebben :)

is zo'n Evo 70 erg belastend voor je krukas?

ik heb nu een Power 1 racing krukas
alleen zijn er weinig mensen die er ervaring mee hebben. ik heb 1x iemand gesproken via de pm en die vertelde dat het makkelijk zou gaan en dat de as het ook lang volhoud.

dit vertelde hij:

''nou, ik kan je wel vertellen dat dat asje behoorlijk wat kan hebben, ik heb hem zelf op gilardoni alu 70 twins tuned, met 21mm c16 etc en hij houdt het goed, en een maat van mij heeft hebo alu (manston replica) ook twins tuned met 21mm en mhr pijpje etc en die houdt het ook....''
 
Hoe verhoud zo'n C16 zich nou t.o.v. een evo 70 pijp.

Daarmee draai ik nu 12.590 max. ik heb een evo drukveer erin en 3,2 gram rollen. Ik krijg hem niet tegen de 13K aan. Zelfs met 2,7 gram rollen. Nou kan ik nog achterlijk lichter gaan, maar je merkt dat ie nu al minder lekker loopt. Zal wel komen dat het AC is ofzo, dat die wat minder toeren zal draaien of die evo pijp zit nog een stuk onder de c16(?)

(ow ja en met lompe speed control vario) :|
 
bij de 13000 toeren voel ik toch echt dat me scoot niet echt veel vermogen meer geeft. 13500 lijkt me een beetje overtoeren dus. Ik weet niet precies of er echt veel verschil zit in prestaties van een evo en een team(NL)?
 
Ja, oude Evo ligt nog lager in toeren... Dus idd 13.500 zijn vette overtoeren.

Folkert; geen idee... Ik denk dat ze elkaar niet veel / niet ontlopen. 12.590 rpm vind ik heel netjes voor evo70 ac :)
 
Originally posted by SR Max Biaggi
ff vraagje tussen door nu we het toch over de evo 70 hebben :)

is zo'n Evo 70 erg belastend voor je krukas?

ik heb nu een Power 1 racing krukas
alleen zijn er weinig mensen die er ervaring mee hebben. ik heb 1x iemand gesproken via de pm en die vertelde dat het makkelijk zou gaan en dat de as het ook lang volhoud.

Ik rij dus ook met Evo, C16 en 21mm. Ik heb ook een Power 1 krukas (met Malossi drijfstang pen12) en deze zijn vergelijkbaar met de evo-krukassen (zegt De Jager). Ik heb nu 1500km met deze setup gereden en nog geen problemen gehad.

Originally posted by Folkert@MinaRally
Hoe verhoud zo'n C16 zich nou t.o.v. een evo 70 pijp.

Daarmee draai ik nu 12.590 max. ik heb een evo drukveer erin en 3,2 gram rollen. Ik krijg hem niet tegen de 13K aan. Zelfs met 2,7 gram rollen. Nou kan ik nog achterlijk lichter gaan, maar je merkt dat ie nu al minder lekker loopt. Zal wel komen dat het AC is ofzo, dat die wat minder toeren zal draaien of die evo pijp zit nog een stuk onder de c16(?)

(ow ja en met lompe speed control vario) :|

Ik ga het binnekort testen (als Jacco die evo pijp nog eens opstuurd :p). Ik heb ook voorlopig een Speed Control.

Originally posted by //\\//\\@$t€®
bij de 13000 toeren voel ik toch echt dat me scoot niet echt veel vermogen meer geeft. 13500 lijkt me een beetje overtoeren dus. Ik weet niet precies of er echt veel verschil zit in prestaties van een evo en een team(NL)?

Ik geloof dat Bart laatst zei dat de nieuwe Evo betere prestaties had dan de Team.
 
Is eigenlijk te zien aan het serienummer op de cilinder welk type je hebt. Ik zou het zo 1,2,3 niet ff weten.

Of staat er ergens een getal in een rondje die het model aangeeft?
 
Back
Top