hoeveel nm evo?

komo

NRG racer Owijk
Hee

ik heb vandaag dus een momentsleutel gekocht en nu wilde ik ff precies weten met hoeveel nm je je kop moet aandraaien. Het gaat dus om een polini evo. Aangezien wij de cilinder niet nieuw hebben gekocht hebben wij er dus ook geen boekjes bij gekregen.

mzzl komo
 
Advertisement - register to remove this

tsja hier zit ik dus ook een beetje mee.
ik heb tehoren gekregen 11nm met mijn speed.
maar ik heb deze dus aan gedraaid met 11nm
maar als ik er nu een dop schroevendraaier op zet kan ik ze zonder enige moeite of kracht los draaien. Is dit wel goed dan, bij verwarming zet het alu natuurlijk wel uit, maar ik vind het toch een beetje raar. moet ik mischien veer ringetjes ertusen plaatsen,tegen het los trillen¿
 
11nm is echt wel genoeg. Zit mijn cilinder ook mee vast. En ja, het lijkt los, maar dat is voornamelijk omdat je het met de hand vroeger op 50nm vastdraaide.
Tussen de 10-12nm zit je altijd goed.
 
dat is dus best balen aangezien mijn nm sleutel maar van 20 tot 110 nm gaat hahaha,
nou ja

toch maar ff naar de dealer dan in ieder geval bedankt
 
aangezien het antwoord al gegeven is kan ik wel ff offtopic :p

Als je je cilinder nou te strak aandraait, wordt dan de temp ervan ook hoger tijdens het vlammen?
 
Jep, blijkt wel uit het topic...

Smering zit zeker wel goed bij mij, maar dan toch maar eens wat minder vast :)

[edit] Ik wist overigens wel dat je met 10-12 nm moest vast draaien... maar wist niet dat als je het zelf doet je al snel er ver boven zit [/edit]
 
Last edited:
1. Je draait hem goed vast; 10-12 Nm
2. Je draait hem te los; je blaast je koppakking eruit, of je moertjes trillen los...
3. Je draait hem te vast [20 Nm enzo]; cilinder kan warmlopen ter plaatse van de tapeinden [vier aanlopers in de wand en zuiger]... De cilinder gaat overdreven gezien bol staan... als er teveel druk op het deck staat, moet het materiaal ergens heen heh :)
 
ik heb ook vegen bovenaan op de wand van me evo70 dus dat is de oorzaak van een warmloper ?

en wie weet waar je die momentsleutels kan kopen en hoe duur die ong. zijn ?
 
Originally posted by Running_Sp
ik heb ook vegen bovenaan op de wand van me evo70 dus dat is de oorzaak van een warmloper ?

en wie weet waar je die momentsleutels kan kopen en hoe duur die ong. zijn ?
Te vastdraaien is de oorzaak, vegen op je wand de gevolgen :)

Momentsleutels... bij Kijkshop voor rond de 40e.. maar die zijn niet geijkt hoorde ik van een betrouwbaar iemand..
Echte goeie sleutels vind je bijna niet onder de 200e...
 
Originally posted by Running_Sp
ik heb ook vegen bovenaan op de wand van me evo70 dus dat is de oorzaak van een warmloper ?

en wie weet waar je die momentsleutels kan kopen en hoe duur die ong. zijn ?

Bovenaan op de wand? Wees ff wat specifieker... Als je je cilinder vastpakt, en in de boring kijkt, dan staan er strepen over zowat de gehele lengte, met een onderling verschil van ongeveer 90 graden... Dus een kwartslag t.o.v. elkaar verdraaid... Logisch ook, ze zitten dus op de plaats waar de tapeinden door de cilinder steken :) Logischer dan dit kan ik het niet uitleggen...
 
beetje zoals op deze foto
fourcorner.jpg
 
Back
Top