Nieuwe parts #8

Status
Not open for further replies.
Patenten en dergelijken zijn idd een vorm of manier om je producten te beschermen. Dit gebeurt natuurlijk non stop in de productiewereld. We hebben het hier over plaatjes en spruitstukjes voor de sprintscene! Dit plaatje is simpelweg klakkeloos gekopieerd van joel en ik kan hier dan ook maar weinig credits voor opbrengen. En je hebt nog 11 tekeningen thuis ? Sinds wanneer ben jij opeens een tjoener met creatieve ideeen?

Tuurlijk joel heeft geen poot om op te staan maar alsnog doe je zoiets gewoon niet !
 
tiffie: of het nu wel of geen copie is omdat nu elke keer te vertellen komt bij jullie ook de neus uit hier boven staat wat ik er van vind..

al vanaf 2006 maak ik onderdelen en het word steeds groter.
 
tiffie: of het nu wel of geen copie is omdat nu elke keer te vertellen komt bij jullie ook de neus uit hier boven staat wat ik er van vind..

al vanaf 2006 maak ik onderdelen en het word steeds groter.

mijn vraag aan jou, waarom heb je dit zelf verzonnen?
want t is wel erg toevallig, maar dat even in het midden gelaten.

btw daarom maak ik op aanvraag dingen, zoals joel al aangeeft er zit veel tijd in, je meot er aardig wat maken om er geld mee te verdsienen en iedereen kopieert het. ik zedg niet dat robin dit deed, maar over het algemeen.

ik heb ook weleens verteld wat ik maakte of wilde maken en toen kwam er al een ander eerder mee.
zo heb ik nu ook een idee over een nieuw motorblok wat in 2009 komt en ook voor de verkoop. enkel sommige klanten hebben dit ook gezien, gaan hun met mijn spul aan de haal. los ik het anders op ;)

gr heiko
 
Pfff. Omdat er iets van Joel gekopierd word gaat iedereen een beetje tof doen....
Doe niet zo schijnheilig.

Wie heeft er geen DPR Speed gehad?
 
Ik zie als optimale doorlaat in combinatie met een 28mm carburateur dit spruitstuk met deze inlaat.

De adapter is zo goed als het zelfde dat klopt maar de doorlaat maakt het verschil...
Ik had het uiterlijk ook een groefje kunnen geven kunnen anodiseren of zelfs rond kunnen maken maar dat ziet er niet uit ..

Bepaalde cilinders zijn van buiten ook het zelfde maar de een presteert beter als de ander.
 
Ik heb hem liever schuin dan jouw variant, aangezien het vlotterniveau dan gunstiger is. Voor de rest zie ik geen voordelen in dat het 28mm is en dat hij een paar graden verder verdraaibaar is.

Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje goedkoop zelfs om iemand anders creatie klakkeloos te kopieeren. Maar iedereen is vrij om te doen;)

Jij begrijpt toch ook dat er niet super veel mogelijkheden zijn op zoiets te maken.
Anders reed er ook maar 1 soort auto rond enz.

Stel zeikerds, zo zit de markt en de wereld nu eenmaal in elkaar. :)
 
Het setje wat ik op voorgaande pagina poste is dus een product dat niet door ons zelf geproduceerd word, maar een product dat ons aangeboden werd door een leverancier :)
Voordat ik mensen tegen het zere been schop.
 
Over dpr uitlaten zeikt toch ook niemand?
Niet dat ik het meteen goedkeur, maar hoeveel er wel niet gekopiëerd wordt in de scooterwereld :)
 
Pfff. Omdat er iets van Joel gekopierd word gaat iedereen een beetje tof doen....
Doe niet zo schijnheilig.

Wie heeft er geen DPR Speed gehad?

Haha, en wat dag je van de minarelli subframes incl wig. Dat kwam bij koopmans vandaan en iedereen heeft dat klakkeloos gekopieerd. Het mooie is wel dat nog nooit iemand echt door heeft gehad waar die wig en dat subframe voordiende.
 
Haha, en wat dag je van de minarelli subframes incl wig. Dat kwam bij koopmans vandaan en iedereen heeft dat klakkeloos gekopieerd. Het mooie is wel dat nog nooit iemand echt door heeft gehad waar die wig en dat subframe voordiende.

En de reden is?
 
Pff alleen omdat hij ook op het forum zit word er over gezeurt... kopiëren gebeurt overal, zo heb je zo ongeveer 4 merken met hetzelfde product x alleen de prijs is anders. Lekker boeiend, concurrentie moet er zijn ook al is het alleen op prijs IMO.
 
Trouwens, ik weet dat robin al een hele tijd hiermee bezig is geweest. Hoe lang precies weet ik niet,maar is dus niet de bedoeling geweest om een kopie te maken.


Geen ruzie maken mensen!:-:
 
Geen verdere discussie Wieger, wel één opmerking die ik wil plaatsen om dit soort opmerkingen in het vervolg te voorkomen (ook al zal het me wel een warning kosten :eek:):

Ik vind dat een aantal mensen hierboven wel BIJZONDER makkelijk roept 'vraag er dan patent op aan'? Ik heb die opmerking hier wel vaker gelezen...
Een beetje nuttig nieuwheidsonderzoek + octrooiaanvraag + opstellen juridisch octrooi om alleen binnen Nederland patent te verkrijgen kost je al snel € 2000, en dan kan iedereen in België/Duitsland/Italië het alsnog namaken en verkopen :p.

Maakt niet uit hoe innovatief het ontwerp is en of het door een Joël, een Robin of door Teun de beun om de hoek is bedacht, maar dan vind ik het niet zo heel raar dat er niet voor ieder klein onderdeel dat maar door een handvol hobbyisten zal worden gekocht octrooi wordt aangevraagd. Dus denk aub even na voordat je dat soort -eigen schuld dikke bult- uitspraken doet, heb respect voor elkaars werk.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top