Nieuwe parts #8

Status
Not open for further replies.
DMP = 'Dutch Motorcycle Products' = PePeParts = kijken uberhaupt niet wat er in de doos gaat als het maar geld oplevert = Rotzooi.

Mensen niet in verwarring brengen he ;)

ik kan je zeggen dat de Nicaseal (als het dat is :p) cilinder voor Peugeot AC prima is hoor.

gister 1 gemonteerd , past prima en loopt goed.

verder mag je natuurlijk voor zo weinig geld ook niet het beste verwachten ;)




DRP , Dijkman Racing Parts zal het dan zijn btw.
 
R3-parts inlaat set.

Piaggio incombinatie met Stage 6 28mm spruitstuk (am6).

Draaibaar tot 45 graden naar rechts 45 graden naar links totaal 90graden!!

Leverbaar met vl13 of v-force (tuned) of (untuned).

Foto's

inlaatr3004.jpg


inlaatr3003.jpg


inlaatr3005.jpg


inlaatr3007.jpg




Foto kwalitijd kan beter *

Over 2 weken ook schuine variant *

Over 2 weken ook Zip kroonstukken*
 
Is gewoon een schaamteloze kopie van de JS-inlaat?

Hey Tommy.

Hij is vlak js inlaat is schuin.

Hij heeft een doorlaat diameter van 28mm.

Hij is roteer baar tot 90 graden.

Zijn toch wel enkele (voordelen) denk ik? Of delen die anders zijn?
 
Ik heb hem liever schuin dan jouw variant, aangezien het vlotterniveau dan gunstiger is. Voor de rest zie ik geen voordelen in dat het 28mm is en dat hij een paar graden verder verdraaibaar is.

Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje goedkoop zelfs om iemand anders creatie klakkeloos te kopieeren. Maar iedereen is vrij om te doen;)
 
Tommy je bent vrij om je mening te geven. Ieder zijn blok staat ook anders. Wiel kan in de weg zitten frame delen die in de weg zitten. Bijvoorbeeld buddy bak die in de weg zit er zijn zat mensen die er niet in willen zagen... Ik noem zo alleen enkele voorbeelden!
 
De een vind het een copie. De ander vind dat niks toevoegd .. Ik ben het er niet mee eens vind het stukje verbreding van de markt.

Ik heb hier nog 11 andere tekeningen van producten liggen. Kan maar zo dat iemand over een maand bijna het zelfde maakt... En dan 2 weken later komt mijn product uit dan copier ik het dus ook ? daar komt het wel opneer.. Er zijn hier meer mensen met goede ideeen..
 
en als je niet wilt dat iemand een product kan/mag kopieren kun je 2 dingen doen , of het product niet laten zien , of gewoon pattenteren...

zolang je dat niet doet is iedereen vrij om te maken wat ie wil , en bovendien , als R3 parts dit ding patenteerd (ook al zou het eerder zijn dan JS) dan heeft JS niet meer het recht om deze dingen te maken (mits niet iemand anders dit al gepantenteerd heeft natuurlijk) zo kan het zelfs ook nog gaan...
 
Hey Tommy.

Hij is vlak js inlaat is schuin.

Hij heeft een doorlaat diameter van 28mm.

Hij is roteer baar tot 90 graden.

Zijn toch wel enkele (voordelen) denk ik? Of delen die anders zijn?

Meen je dit?

Dit is echt klakkeloos gekopieerd, en wat noem je voordelen?

Mijn ontwerp heeft een rotatiebereik van 90 graden, net zoals de jouwe hier.
Die van jou is vlak, werkt dus alleen op schuin geplaatste blokken (geen sprintframes)
Waarschijnlijk heb je dat alleen gedaan omdat het makkelijker te maken is.
Je geeft al aan dat je een schuine versie gaat maken, dat wil zeggen dat je mijn inlaat dus voor de volle 100% gaat kopiëren.

Ik word een beetje moe van het kopieergedrag van een aantal personen. Dit is niet het eerste JS-ontwerp (zie ook uitlaten) waar ik tijd en geld in steek en waar vervolgens andere mensen de vruchten van plukken.

Ik ben het eens met de stelling dat het is toegestaan om te kopieren zolang ik er geen octrooi op heb, maar er is ook nog zoiets als integriteit.

I rest my case.
 
De een vind het een copie. De ander vind dat niks toevoegd .. Ik ben het er niet mee eens vind het stukje verbreding van de markt.

Ik heb hier nog 11 andere tekeningen van producten liggen. Kan maar zo dat iemand over een maand bijna het zelfde maakt... En dan 2 weken later komt mijn product uit dan copier ik het dus ook ? daar komt het wel opneer.. Er zijn hier meer mensen met goede ideeen..

Het enige wat ik hierop antwoord is jouw eigen reactie toen ik mijn inlaatset op het forum plaatste.
Trek je conclusie.

http://forum.scooterforum.net/forum/2754150-post550.html
 
Hey Joel

Ik zie op jou site geen rechte verzie staan die draaibaar is ? en jou doorlaat is ook groter oke de verschillen zijn minimaal maar ze zijn er.. en meer of minder werk ben ik niet egt met je eens want die schuine kant zit er net zo snel aan.. Als dat je hem vlak houd nja 5 min misschien op de totale bewerking who care..

Je hebt product A wat goed presteert een uitlaat bijvoorbeeld (jou geval)
Als piet ook een uitlaat maakt die bijna of net zo goed presteert zal die vrij wel het zelfde zijn..

EDIT: ja die conclusie daar blijf ik ook bij het blijft netjes dat er goed over nagedacht is ook. Ik ben met een variant gekomen.. van 28mm doorlaat en vlak en wat nou het beste presteert.. ja dat is altijd verschillend.
 
Last edited:
Ik neem aan dat je voor de 'R3 variant' ook je carter moet frezen?
Lol, Joel kwam er mee, toen dat DMP ding en nu R3robin. Patent kun je er dus niet meer op aanvragen :p
 
wie er mee komt is nooit te zeggen ik heb hier nu nog 11 tekeningen liggen ik krijg dit nooit in half jaar gemaakt in die tussen tijd kan het gebeuren dat iemand iets maakt wat vrijwel het zelde is !

... carter frezen ? nee is niet nodig plug en play !
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top