Nieuwe parts #5

Status
Not open for further replies.
Ja is een 95cc, alleen hebben we er weinig aan, omdat de klasse hier tot max 90cc gaat:p
Er komt trouwens ook een 52mm boring voor std slag.
 
95cc is 52mm boring en 44mm slag :+

de 84cc is std slag en 52mm boring, valt niet veel te kiezen zeg maar:p

Edit, Maarten, niet stiekum je post weghalen!

Die eerste foto klopt totaal niet met de stage 6 cilinder.... Rare boostpoort:S
44.89 nogwat zuiger?
 
haha shit :p je had al gereageerd.
Toen ik mijn post plaatste had ik jou reactie nog niet gelezen.

bram je bent veel te snel :p
 
één ding snap ik niet, vanwaar de korter slag, dit geeft toch enkel nadelen, de meeste cilinder/motorblokbouwers gaan naar een lange slag (kwadratisch) en zij gaan voor een 84cc met std slag??????? en waarom een 84cc en een 95cc?

beter een 80cc en een 90cc

ook is een 52mm boring zuiger onwijs zwaar.
 
waarom zouden ze in vredes naam spoelpoorten op maat gaan frezen in het carter, als de cilinder nog niet draait?

Die cilinder hebben ze echt al wel een draaiend prototype van dus. :p

Denk ik dan heh? :p Kijk ook dat er al olie resten op die adapterplaat zitten :p
 
één ding snap ik niet, vanwaar de korter slag, dit geeft toch enkel nadelen, de meeste cilinder/motorblokbouwers gaan naar een lange slag (kwadratisch) en zij gaan voor een 84cc met std slag??????? en waarom een 84cc en een 95cc?

beter een 80cc en een 90cc

ook is een 52mm boring zuiger onwijs zwaar.

stage6 is ook nogal gericht op de betaalbaarheid van de cilinder.
Door std slag te gebruiken kan je met een goedkopere krukas rijden.
 
Heb in projecten gedeelte gelezen dat er nogal het een en ander aan te merken viel op de stage 6 rotor? Zitten een aantal foutjes in ofzo had ik begrepen? .. Iemand die daar meer over weet? :)
 
Cilinder draaide ook al, dacht alleen dat er enkele fouten in de gietmal zaten waardoor ze hem nog niet openbaar wouden laten zien. Zoiets was het iig
 
"denkt aan vespa ciao zuigers"

ik snap het hier niet echt, maar bij vespa is de spoeling soms zuiger gestuurd, er zitten dode poorten n de cilinder diet niet in het carter doorlopen welke dus door de zuiger "gevuld" worden, maar denk niet dat dat hier het geval is.
 
Dit is wel zo ongeveer het extreemst kwa poorten wat je kunt rijden zonder het carter te verlassen. Toch kun je aan het poort design zien dat de orginele spoelers van het carter nu weer de beperkende factor zijn.

Ik wacht met smart op een Stage 6 R/T carter:p
 
Volgens mij is de 70 cc cilinder voorzien van een 45 mm zuiger met 44 mm slag, je ziet ook op de foto dat die zuiger kleiner is.

Zou wel über zijn, 45 mm zuiger en 44 mm slag +ralf+
Ben benieuwd wanneer de boel leverbaar wordt.
 
Last edited:
Op de zuiger zelf staat idd wel 44.98mm.

Dit zou natuurlijk wel helemaal top zijn, slag / boring verhouding van bijna 1:1*D
 
De zuiger is iig lichter.
Het voordeel van een langere slag kan ik niet zo 1, 2, 3 bedenken. misschien dat de zuiger minder kantelt (slijtage / wrijving )
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top