één ding snap ik niet, vanwaar de korter slag, dit geeft toch enkel nadelen, de meeste cilinder/motorblokbouwers gaan naar een lange slag (kwadratisch) en zij gaan voor een 84cc met std slag??????? en waarom een 84cc en een 95cc?
één ding snap ik niet, vanwaar de korter slag, dit geeft toch enkel nadelen, de meeste cilinder/motorblokbouwers gaan naar een lange slag (kwadratisch) en zij gaan voor een 84cc met std slag??????? en waarom een 84cc en een 95cc?
Heb in projecten gedeelte gelezen dat er nogal het een en ander aan te merken viel op de stage 6 rotor? Zitten een aantal foutjes in ofzo had ik begrepen? .. Iemand die daar meer over weet?
ik snap het hier niet echt, maar bij vespa is de spoeling soms zuiger gestuurd, er zitten dode poorten n de cilinder diet niet in het carter doorlopen welke dus door de zuiger "gevuld" worden, maar denk niet dat dat hier het geval is.
Dit is wel zo ongeveer het extreemst kwa poorten wat je kunt rijden zonder het carter te verlassen. Toch kun je aan het poort design zien dat de orginele spoelers van het carter nu weer de beperkende factor zijn.
De zuiger is iig lichter.
Het voordeel van een langere slag kan ik niet zo 1, 2, 3 bedenken. misschien dat de zuiger minder kantelt (slijtage / wrijving )