Nieuwe parts #5

Status
Not open for further replies.

Wieger

JS-TUNING
Vorige topics:

Deel1: http://forum.scooterforum.net/forum/f34/nieuwe-parts-malossi-hebo-manston-3-a-109429/
Deel2: http://forum.scooterforum.net/forum/f34/nieuwe-parts-deel-2-a-130832/
Deel3: http://forum.scooterforum.net/forum/f34/nieuwe-parts-3-a-136816/
Deel4: http://forum.scooterforum.net/forum/f34/nieuwe-parts-4-a-145769/

Na 5000posts alweer deel5

Met dit topic stopt ook de ophoogplaat-hondersten-afwijking-discussie
(maak er gerust een topic over aan in het tunings gedeelte en heb daar een goede discussie)

Nieuwe parts:

Cylinder kit -PARMAKIT 80 cc Race 44mm- Piaggio LC.

To fit the 80 cc PARMA race cylinder kits you have to use a special long stroke crank. This crank is available from PARMAKIT and has to have a 44 mm stroke and a 90 mm con rod.

The alloy cylinder kit is Nicasil plated and the barrel is dominated by two huge exhaust ports. In conjunction with four large main transfer ports, two boost ports feed the cylinder with the needed fresh mixture.

To achieve the maximum power out of this kit you should at least use 17.5 carb and a reacing exhaust.

with a good set up the power output should be something like 16-18 hp at the rear wheel and revs beyond the 10k mark.

Price 176,31e

big11497-0.jpg


Cylinder kit -PARMAKIT 70cc Race one- Piaggio LC.

The RACE ONE 70 cc PARMAKIT cylinders are very well made alloy cylinders, plated with a hard wearing Nicasil. With their design and power output they play a major role in the Race league.

Compared to the conventional 70 cc PARMAKIT cylinders they have much enlarged port areas, a divided exhaust port and a much higher compression ratio.

Price 176,31e

big11498-0.jpg


Intake manifold spacer kit -PRO PORTING- Piaggio - connection diameter 34mm for BGM PWK, Keihin PWK, Koso PWK and Dellorto PHBH carbs. With a little pressure it is no problem to fit carbs with an connection diameter of 38mm.

Fits to all reed systems which are similar to the V-Force3 and Malossi.

There is no need for the machining of the engine casings.

Delivery contains fitting material.

There is an option to fit a depressure pipe with M6 thread. Therefore you have to drill the holes to 3mm.

Price 53,80e

big11742-0.jpg


Intake manifold spacer -DMP- Minarelli 50 cc (horizontzal cylinder kit).

The DMP spacer is a very nest solution to have your carb stuck out right to the rear end of your scoot.

Despite the newly arranged carburettor arrangement the cleverly designed stuffer aids the gas flow very well.

Attention: The mounting bracket for the engine casings has to be welded.

price 44,01e

big11775-0.jpg


Cylinder -PARMAKIT 70cc Race one- Minarelli LC (Ø=10/12mm gudgeon pin).

The RACE ONE 70 cc PARMAKIT cylinders are very well made alloy cylinders, plated with a hard wearing Nicasil. With their design and power output they play a major role in the Race league.

Compared to the conventional 70 cc PARMAKIT cylinders they have much enlarged port areas, a divided exhaust port and a much higher compression ratio.

Price pen 10: 166,49e
Price pen 12: 185,21e

pen10
big11579-0.jpg

pen12
big11580-0.jpg


niet nieuw ofzo maar toch wel leuk: Reservoir 9,70e
big11396-0.jpg


Ik zeg niet dat alles nieuw is, maar zijn toch leuke parts die je amper ziet om te vermelden
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet eruit als een lekker setje! Zijn die nippels voor ontluchting? Maar daar moet je zelf gaatjes voor boren? Ik snap het engelse niet helemaal
 
80cc kitje ziet er leuk uit, alleen t vermogen valt tegen 16-18pk.

Shiftlight
Niet nieuw oid , maar wel een leuke gadget voor schakels, of voor je sprinter om te kijken dat je in de hele baan in je powerband blijft.

[IR]http://i2.tinypic.com/8gi4hgj.jpg[/IR]
 
Last edited:
Malossi Piaggo wig/spruitstuk close-up
[IR]http://i3.tinypic.com/6ntf29u.jpg[/IR]
[IR]http://i5.tinypic.com/721ias1.jpg[/IR]

Parmakit 86cc:
[IR]http://i9.tinypic.com/6t543d1.jpg[/IR]
[IR]http://i1.tinypic.com/89v38dx.jpg[/IR]
[IR]http://i11.tinypic.com/8af2q9e.jpg[/IR]

Tabel van Malossi waarin de prestatie's van de 70, 77 en 86.4cc in staan:
[IR]http://i2.tinypic.com/6x6o4fn.jpg[/IR]
 
wel een intersante tabel, alleen kan je verder niets mee, omdat 9 van de 10 mensen hun cilinder laten aanpassen. En je zit ook nog met de rest van je setup.
 
Ik denk dat die parmakit cilinders erg veel potentie hebben. Bij de meeste is parmakit niet zo bekend denk ik maar is een goed (en oud) merk. Maar kan zowiezo al wat puntje zien waar de frees erin kan. Met een tuningsbeurtje komt ie echt wel boven de 20pks uit.
 
pia heeft 0,15cc meer met 77cc versie en malossi scoort rond de 26 pk. en met 86cc zelfs 29 pk

en die 19mm score op mina is ook 70cc he? is dat niet de T versie
 
Ik denk dat die parmakit cilinders erg veel potentie hebben. Bij de meeste is parmakit niet zo bekend denk ik maar is een goed (en oud) merk. Maar kan zowiezo al wat puntje zien waar de frees erin kan. Met een tuningsbeurtje komt ie echt wel boven de 20pks uit.

juist en ook nog een goed betaalbaar:)
 
De PK's die malossi opgeeft, zijn de vermogens die hun er mee hebben behaald. Dus zal wel getuned zijn ja ( oftewel: de T versie's )
 
parmakit pen 12 of 13 ? ander ff zuigertje vergelijken met die van malossi 86 cc miss met paar kleine aanpassingen kan je hem op een 12 mm 44 mm slag laten lopen.
 
Nee, want dat zou het wel erg laag zijn (je wil niet weten hoeveel er verloren gaat) En de open70cc racers hebben zo 23/24 under the hood.

Edit: Parmakit ga ik nog een keertje testen, zo'n cilinder kost echt niks :X En zo te zien een erg leuke poortmap waar nog genoeg aan gedaan kan worden om het te evenaren aan een mhr bb oid. (niet te vroeg juichen natuurlijk)

ziet ook een 'malossi' eprom rotor in een parmakit doos
 
Shiftlight
Niet nieuw oid , maar wel een leuke gadget voor schakels, of voor je sprinter om te kijken dat je in de hele baan in je powerband blijft.

[IR]http://i2.tinypic.com/8gi4hgj.jpg[/IR]

Geen idee wat dit is. Kan iemand de werking ervan vertellen?:)
 
Shift light , schakel licht ;)

Deze gaat branden bij een bepaald (zelf instelbaar?) toerental, waarbij je moet schakelen. Dus voor schakelbrommers/motoren/auto's.

De functie op een scooter is imo niet helemaal lekker. Of het moet zo instelbaar zijn dat je een nauwe toerental domein kan instellen dat je idd ziet dat je in je powerband zit. Maarja daarentegen heb je natuurlijk een toerenteller. (dan heb je iig nog nuttige info)
 
Waarvoor dienen deze nippels ?

Misschien zit er een soort koelmantel in? Lijkt me overigens niet hoor :p, want een mengsel onder extreme onderdruk verhit je eerder met kvs :p

Naja. T zijn gewoon vacuumslangetjes aansluitingen. Moet wel
 
Misschien zit er een soort koelmantel in? Lijkt me overigens niet hoor :p, want een mengsel onder extreme onderdruk verhit je eerder met kvs :p

Naja. T zijn gewoon vacuumslangetjes aansluitingen. Moet wel

Als ik de tekst goed begrijp staat er dat deze dingen nu afgesloten zijn. Dus de nippels er uit, en je hebt een normaal wigje. Maar, mocht je een vacuum, of powerbox aan willen sluiten hoef je alleen maar even een gaatje van 3mm te boren, en het nippeltje er in te draaien.
 
Klopt idd!

big11742-1.jpg

big11775-2.jpg

Deze nog even mooi op de pic:
big11725-1.jpg

Hpi cdi programmeerbaar (bestond al, maar nu los te koop)

CDI -HPI TuneBox- HPI inner rotor ignition, 2 curves programmable curves programmable (incl. software and interface).

This ignition system enables you to create your own design of ignition curves. Simply bolt the device to a computer and there you go.

Regardless if your engine spinns clock- or anticlockwise it will work.

You will also benefit from all the features you already know from the high performance HPI inner rotor ignitions:
adjustment by 1/4° steps and 50 rpm
can be used as a rev limiter
two curves can be saved

Have a look at the different pictures for more details. The changing between the curves is by a little switch that can be attached to the handlebars for example.

Price 518,42e
big11624-0.jpg
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top