Nieuwe parts #5

Status
Not open for further replies.
Ik ben benieuwd naar de uitlaten die Stage6 erbij zal gaan leveren. Ook zeker het verschil er tussen.

Als je goed kijkt naar deze foto
[ir]http://www.scooter-attack.de/stuff/stage6-development/stage6-rt-minarelli-70cc-07.jpg[/ir]

Dan zie je een wezenlijk verschil in de diameter van de uitlaatgang.
 
omdat je zuigersnelheid flink toeneemt als je hem op het zelfde toerental wilt laten draaien. Je kunt hem natuurlijk ook op een lager toerental laten draaien alleen zal dit dan wel te kosten gaan van je pk's.

Als je koppel stijgt bij hetzelfde toerental heb je meer vermogen/Pk
 
Als je koppel stijgt bij hetzelfde toerental heb je meer vermogen/Pk

Maar je kunt niet hetzelfde toerental aahouden omdat dan je zuigersnelheid te hoog word en dus je betrouwbaarheid een stuk op achteruit gaat.

Maarja over een tijdje zien we wel hoe het uit gaat pakken.
 
maar wat vind jij zo erg aan een stukje pk inleveren voor een stukje nm ... of verwacht je een super drastisch verlies aan pk's.

kweet niet of je het voor race gebruik wil gaan ontwikkelen maar ook het powerband verhaal begrijp ik niet geheel ... als je 1 a 0,5 pk verliest aan topvermogen maar je topvermogen 2000 toeren breder maakt zou ik daar absoluut niet ontevreden mee zijn.

wel een leuk project om te kijken wat het best werkt op circuit.
 
Ik ben benieuwd naar de uitlaten die Stage6 erbij zal gaan leveren. Ook zeker het verschil er tussen.

Als je goed kijkt naar deze foto
[ir]http://www.scooter-attack.de/stuff/stage6-development/stage6-rt-minarelli-70cc-07.jpg[/ir]

Dan zie je een wezenlijk verschil in de diameter van de uitlaatgang.


gek he 70cc en 95cc hoezo zou de uitlaatgang groter zijn bij de 95cc hummmmm

are you pondering what i'm pondering
 
Ik las net even door het Project van Harjo en kijk eens naar de cilinders die ik op de achtergrond zag liggen:
f299a1.jpg


Heeft wel iets weg van de Stage6, het is hem niet, maar kwa vorm wel een beetje en kwa bevestiging ook.
 
Gast , lees eens....
Ik vraag nergens waarom dat is.

Ik meld alleen dat ik benieuwd ben hoe de uitlaten er uit te komen zien.
Het is een nieuw type flens voor scooters.
En de 90cc heeft een aanzienlijk verschil tov de 70cc.
Dus zal daar echt een compleet nieuwe uitlaat voor gemaakt worden.
En niet een universele voor beide cilinders.

Niet meer zo slim doen aub.
 
Jos heeft een aantal rs125 racers staan, is z'n hobby. Dit zullen daar de cilinders wel van zijn..

klopt, elke 2takt race en cross cilinder ziet er ongeveer zo uit, geen doorlopende tapeinden, 3 punts bevestiging voor de flens etc... Snap nog steeds niet dat aftermarket producenten daar nu pas mee gaan beginnen..
 
Gast , lees eens....
Ik vraag nergens waarom dat is.

Ik meld alleen dat ik benieuwd ben hoe de uitlaten er uit te komen zien.
Het is een nieuw type flens voor scooters.
En de 90cc heeft een aanzienlijk verschil tov de 70cc.
Dus zal daar echt een compleet nieuwe uitlaat voor gemaakt worden.
En niet een universele voor beide cilinders.

Niet meer zo slim doen aub.

Wat is iedereen benieuwd naar die uitlaten? ik bedoel het gaat toch om de diameter van de buitenkant van die flens? dan past misschien bij de 70cc wel een c21 omheen. die 3 punts bevestiging heeft daar toch niks mee te maken?
 
Hij is benieuwd of stage 6 (of een andere fabrikant) ook uitlaten uit gaat brengen voor de 95cc omdat het compleet anders is als de gemiddelde 70/80cc uitlaat. Denk ik:p
 
Wat is iedereen benieuwd naar die uitlaten? ik bedoel het gaat toch om de diameter van de buitenkant van die flens? dan past misschien bij de 70cc wel een c21 omheen. die 3 punts bevestiging heeft daar toch niks mee te maken?

Als ze geen universele flensbevestiging op de cilinder maken betekent dat toch hoogstwaarschijnlijk dat ze er een eigen uitlaat bij gaan ontwerpen. Als de 70cc een speed concurrent wordt dan denk ik dat de uitlaat die er bij ontworpen wordt ook zeker de moeite waard moet zijn.
 
pff zijn zat tuners die goede opmaten maken dus als dr geen stage6 pijp komt is dat toch geen wereldramp? presoonlijk zou ik liever een dpr, roost oid eronder hebben hangen dan een stage6 pijpje
 
gast.. het gaat toch om de prestaties. natuurlijk zijn er genoeg mensen die een eigen pijpje kunnen maken. Wat is het nou voor onzin dat je liever met een dpr of roost rijd. Als stage6 met een goed presterende uitlaat op de markt komt is dat toch mooi? of zie ik dat verkeerd....
Waar haal jij vandaan dat het erg is als er geen pijpjes komen? mensen zijn gewoon nieuwschierig
 
Ik las net even door het Project van Harjo en kijk eens naar de cilinders die ik op de achtergrond zag liggen:

Heeft wel iets weg van de Stage6, het is hem niet, maar kwa vorm wel een beetje en kwa bevestiging ook.

Zijn 2 125 cilinders van een 250cc honda.
 
Volgens mij snappen een paar mensen niet wat JohnB zijn punt is.

Lees even goed wat er gepost word mensen, en reageer daar gewoon op met een beetje fatsoen.
Weinig mensen kunnen met zekerheid zeggen wat stage6 van plan is, daarentegen kan/mag er best wel over eventuele "toekomst plannen" nagedacht worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top