Nieuwe Parts # 10

Status
Not open for further replies.
Vond destijds die koppeling wel erg handig door de mogelijkheid veertjes te vervangen+stellen zonder de boel te demonteren. Koppelingshuis heb je er echter zonder slagmoersleutel zelfs binnen 5 seconden af, en het lijkt me ook alleen maar gepriegel omdat met dat mini imbus-sleuteltje te doen met het huis er nog op...
 
Waar haal jij in godsnaam een electrische slagmoersleutel voor 35 euro?

ben ik eigenlijk wel benieuwd naar dan ...

Aanbieding bij cranenbroek in Dongen ;)

Word regelmatig gebruikt en mag voor 35E echt niet klagen inc 2jaar garantie. Heb bewust geen Hitachi oid gekocht van 3/400E aangezien ik hem zowiezo niet dagelijks gebruik en er dan niet zo veel geld voor over heb.

@Robbert, vaak is slecht gebruik van een slagmoersleutel inderdaad dodelijk voor het schroefdraad van je krukas/primaire as ed. Vaak omdat de meeste mensen het te vast aandraaien en de sleutel niet een standje lager zetten.
Momentsleutel is leuk maar bij het aandraaien van vliegwiel/overbrenging etc zie ik het nut er niet van in, bij velgen/cilinders vind ik het een ander verhaal.
 
de sleutel hoeft opzich niet lager , je moet gewoon gevoel ervoor hebben..

en licht er ook aan hoeveel NM je luchtsleutel afgeeft , en wat hoeveel liter je voorraad is en bij hoeveel bar..

ik heb zelf nog nooit draad gemolesteerd met een luchtsleutel..

op moment aandraaien is de enigste manier om een moer gecontroleerd aan te draaien eigenlijk , en elke moer/bout moet op een bepaal moment vast , zodat ie niet te los zit maar zeker niet te vast om teveel rek in het materiaal te voorkomen.

en juist bij een vario , want vergeet niet , het draad is kwetsbaar , maar vooral bij de vario word het heet , dus veel werking in de materialen + nog een keer de centrifugaalkrachten die erop komen..

mja , ik vind het bij een straatscooter bijv. iets anders dan een sprinter met een asje van bijv 5 a 600 euro ..

dit lijkt mij overigens geen discussie voor het "nieuwe parts" topic , heeft niks meer te maken met nieuwe onderdelen IMO..
 
Kiesler Cross Piston









Pros:

Weight: Kiesler 89 g / Malossi 98g
Flow: Shorter Piston Skirt


Available in Evo and Speed Form


Shippable in ~ 3 Months


Greets Tobi
 
Een logo op het loopvlak van de zuiger...dat is toch dat je zegt behoorlijk 'kansloos'. Gelukkig ziet de zuiger er verder wel ok uit, maar je zou bijna denken dat ze het bij Kiesler echt alleen voor de looks doen allemaal.
 
Wow 9gram lichter.. KEES!!:+

Zul je 9gram merken aan een zuiger.. en die zuiger lijkt me ook een stuk korter.. dan zul je je cilinder toch ook moeten laten aanpassen of niet ?
 
Nee, gat van de pistonpen zit anders. ;)

Dat vraag ik me af, als je goed naar de foto's kijkt :p
En ik neem aan dat dat Kiesler op de zijkant, er even opgeplakt is om duidelijk te laten zien welke de Kiesler zuiger is.
10% gewicht minder voor iets wat ongelooflijk vaak op en neer gaat is opzich wel leuk natuurlijk
 
De zwarte koolstof coating beschermd de zuiger als het ware met inlopen, malossi heeft dat soort zuigers ook ooit eens gehad bij de speed cilinder geloof ik. De zwarte coating heeft normaal gesproken dus echt een functie, beetje lomp imo als je dan je logo erin zet imo. Maargoed...nu heb ik het sowiezo niet echt op zo'n koolstof laag, de zuiger slijt nu veel te snel op het begin. En daarnaast is een zuiger in laten lopen alleen voor straattuners :+

10% gewichtsverschil in een zuiger is overigens echt wel veel, zoiets kan daadwerkelijk een zichtbaar verschil in een vermogenscurve geven.
 
De zwarte koolstof coating beschermd de zuiger als het ware met inlopen, malossi heeft dat soort zuigers ook ooit eens gehad bij de speed cilinder geloof ik. De zwarte coating heeft normaal gesproken dus echt een functie, beetje lomp imo als je dan je logo erin zet imo. Maargoed...nu heb ik het sowiezo niet echt op zo'n koolstof laag, de zuiger slijt nu veel te snel op het begin. En daarnaast is een zuiger in laten lopen alleen voor straattuners :+

10% gewichtsverschil in een zuiger is overigens echt wel veel, zoiets kan daadwerkelijk een zichtbaar verschil in een vermogenscurve geven.

Maar je zult wel met een 85mm drijfstang moeten rijden in plaats van 80 mm. Zijn die 5 mm niet ongeveer gelijk aan 9 gram?
 
Als je vanaf de onderkant kijkt zitten ze op dezelfde plek ja;)
Maar niet vanaf boven:)

de zuiger is vanaf de pistonpen hoger

kortom ,de afstand van pistonpen naar bovenkant zuiger is korter , dus ben je een 85mm drijfstang nodig ipv een 80mm , zo komt de zuiger weer op dezelfde plek. of de cilinder 5mm afdraaien..

mja , dan heb je niet het effect van de 85mm drijfstang EN het effect van de minder kantelende zuiger tegelijk..

en een cilinder afdraaien is meestal niet wat..
 
En deze dan :p

Stage 6 paddocktent 2.5m x 3.6m. wanden rondom ritsbaar.

Tent1.jpg


Tent2.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top