nieuw setupje

Originally posted by Sjoerdyo


Jij zegt op een alu70 hoort een C16, kom op... Das natuurlijk dikke bull, ligt gewoon aan je cilinder en niet aan het materiaal van je cilinder.

Het valt me op dat er de laatste tijd erg veel gelul te zien is op het forum. Maja,

Keuze van je is goed, leuke cili, plus leuke uitlaat (niet helemaal optimaal, maar reken maar op lekker veel koppel, en een leuke top) en het variootje is natuurlijk om het mooi af te maken.

Ok precies het antwoord waar ik naar zocht
zal het eens gaan bestellen

bedankt voor de replys
 
ff een paar punten
-krukas houd het wel een poosje, maak je zoals eerder gezegt meer zorgen om je lagers=>> goed smeren dus!
-je hebt luchtgekoeld, die hebo alu is dus vrij riskant met std carb. Pas dus op dat je niet een te kleine sproeier hebt, geen lange rechte stukken volgas, en met warm weer (zomer) extra alert op snel vermogens verlies etc! =>> beste dus een 17,5 of 19mm halen
Dit is echt een belangrijk punt, ik heb zelf ondervonden hoe gevoelig AC is.....
-Cilinder=goeie keus! Neem na de vakantie een shot/nardo, bij een maat vamme deedtie het op een hebo alu, opmerkelijk beter dan een yas R,P4R en Jolly

als laatste valt mij net als Sjoerd op dat er echt veel Bullshit in deze tread staat!
 
Originally posted by Casper
fje hebt luchtgekoeld, die hebo alu is dus vrij riskant met std carb. Pas dus op dat je niet een te kleine sproeier hebt, geen lange rechte stukken volgas, en met warm weer (zomer) extra alert op snel vermogens verlies etc! =>> beste dus een 17,5 of 19mm halen

Sorry vergeten te vermelden ik heb al een 17,5 DO

-Cilinder=goeie keus! Neem na de vakantie een shot/nardo, bij een maat vamme deedtie het op een hebo alu, opmerkelijk beter dan een yas R,P4R en Jolly

Ok is misschien over na te denken

als laatste valt mij net als Sjoerd op dat er echt veel Bullshit in deze tread staat!
Let er maar niet op :p

Vetgedrukt 8)
 
Airsal rulez!!
Mijn 70 Airsal alu krijg ik morgen terug, getuned, zal wel ff een berichtje achterlaten hoe die dan loopt.
Ik heb trouwens een half jaar gereden met 70 airsal en nooit probjes gehad duz...:?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


De afwerking laat inderdaad nogal iets te wensen over... Je kan hem laten afwerken bij een tuner, maar dan nog loop je risico's [lekken aan koelkanalen e.d., scheve tapgaten]...

Ben benieuwd hoe het afloopt met mijn cil.
De afwerking laat inderdaad wat te wensen over ja, ook als ie uit de fabriek komt.
Toen ik hem net had gekocht en hem eronder gezet had, kwam de zuiger tegen de cil. kop aan |( (zo ongeveer :p )
Maar voor de rest heb ik er (nog) geen problemen mee gehad
 
Originally posted by Sjoerdyo


Jij zegt op een alu70 hoort een C16, kom op... Das natuurlijk dikke bull, ligt gewoon aan je cilinder en niet aan het materiaal van je cilinder.

Het valt me op dat er de laatste tijd erg veel gelul te zien is op het forum. Maja,

Keuze van je is goed, leuke cili, plus leuke uitlaat (niet helemaal optimaal, maar reken maar op lekker veel koppel, en een leuke top) en het variootje is natuurlijk om het mooi af te maken.

Waarom is dat gelul. Hij rijdt er zelf mee, en vindt het goed rijden.
 
Dat is dus nog maar de vraag... Heb altijd hetzelfde verkondigd, maar Enrico heeft ze beide gehad, en beweert het tegendeel... Tjah...
 
We beginnen er gewoon wel mee. Een Z is een S2, met die korte blauwe demper dus. Dat is gewoon een 50 pijp!!!
 
wijziging

Ok het is dus een For Race geworden ipv een Bidalot. Hebo vario heb ik ook al gekocht.
En aangezien ik liever het zaakje heel wil houden, koop ik @ Deventer een yamashi as met C4 lagers, en dan DAARNA koop ik de Hebo Alu.

Zo jullie zijn weer op de hoogte :p
 
Originally posted by Arne@Piaggio
We beginnen er gewoon wel mee. Een Z is een S2, met die korte blauwe demper dus. Dat is gewoon een 50 pijp!!!

neen,daar ben ik het niet mee eens.Ik heb ooit eens Z gehad en nu een S2 en als je ze naast elkaar houd is er duidelijk verschil.Tailpipe is anders en de bocht.En later nam ik een R en die was precies het zelfde kwa afstelling en prestaties als de S2.

Dus ik vind dat ze S2 gelijk is aan de R.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
We beginnen er gewoon wel mee. Een Z is een S2, met die korte blauwe demper dus. Dat is gewoon een 50 pijp!!!

1023519460-bida1.jpg


1023519501-Yasz.


kijk en vergelijk arne, en je komt tot de conclusie dat ze niet hetzelfde zijn. k heb wel ooit martin horen lullen dat bij het openlassen van een bidalot dat r nog wat inzat...
 
Wij hebben ooit die setup onder een ark gezet met een eurocilindro met corsa kop (zelfde cilinder als de hebo alu) in combo met een 17,5 en for race en malossi vario :)

Over de prestaties stond ik echt te kijken, op die ark kwam hij afentoe los, op een phantom zul je dus lekker springen :P Wij hadden de luchtfilter nog niet eens aangepast.. dus er was nog heel wat meer uit te halen ook. Denk dat je een hele mooie setup gekozen hebt, zal zeker wel vlammen....

succes er mee :)
 
Originally posted by F12 AC

En aangezien ik liever het zaakje heel wil houden, koop ik @ Deventer een yamashi as met C4 lagers, en dan DAARNA koop ik de Hebo Alu.

Je kan met een hebo alu AC (=max 11500 rpm) toch net zo goed (of beter) c3 lagers gebruiken?
 
Originally posted by Rally


Je kan met een hebo alu AC (=max 11500 rpm) toch net zo goed (of beter) c3 lagers gebruiken?

hij koopt die as van mij over en daar zitten al c4 lagers bij, en het kan dus best wel, ik heb er ook maar 10.000 rpm mee gedraaid
 
MISSCHIEN OFFTOPIC:

Zal een std runner krukas een Hebo alu houden? is het verstandig om te doen?

En een Manston Replica? denk ik niet, of wel?
 
Back
Top