is het inrijden met je alu50 dan verkeerd gegaan dat je dit vraagt?Originally posted by Stevie
Zeer bedankt voor je uitleg. Als de cilinder erop zit, zal ik de eerste 50 km hetgene doen wat jij beschrijft.
Maar wat na die 50 km? Gewoon goed warm laten worden, en dan rustig de andere 450 km inrijden? 3/4 gas ofzo? Of moet ik veel varieren met het gas?
De kop krijg ik trouwens maandag. Dus montage zal die dag ook plaatvinden.
Originally posted by marbossi with
is het inrijden met je alu50 dan verkeerd gegaan dat je dit vraagt?
Originally posted by Stevie
Ik wordt overigens uitgedaagt door een vriend.
Die gast heeft een Beta Ark Lc met een Evo 50 cilinder, 17,5 mm & Ninja Twinner. Hij heeft voor de grap vandaag de goedkoopste 70 cc gekocht omdat hij wel es wou weten hoe dat vlamt.
Ik heb die cilinder vandaag ook ff bekeken die hij heeft gekocht, en echt, die spoelpoorten zijn er met een trilboor uitgehakt. Het is nog 10 keer erger als de Airsal (die heb ik er naast gehouden). Maar ok, die gast is beetje flauw bezig, want hij zegt dat ie me voorbij rijd met die Gilardoni die ik heb. Hij heeft me altijd al voorbij gereden (tsja, evo he), en dat zal hij met de goedkoopste 70 ook doen.
Gaat trouwens om een gastje die ze scooter helemaal niet afstelt. Hij prutst wat met sproeiers, doet er een stel rolletjes in, en rijd vervolgens gewoon superkut, maar hij is tevreden.
Moet ik me zorgen gaan maken of nie?
Originally posted by Stevie
Ik wordt overigens uitgedaagt door een vriend.
Die gast heeft een Beta Ark Lc met een Evo 50 cilinder, 17,5 mm & Ninja Twinner. Hij heeft voor de grap vandaag de goedkoopste 70 cc gekocht omdat hij wel es wou weten hoe dat vlamt.
Ik heb die cilinder vandaag ook ff bekeken die hij heeft gekocht, en echt, die spoelpoorten zijn er met een trilboor uitgehakt. Het is nog 10 keer erger als de Airsal (die heb ik er naast gehouden). Maar ok, die gast is beetje flauw bezig, want hij zegt dat ie me voorbij rijd met die Gilardoni die ik heb. Hij heeft me altijd al voorbij gereden (tsja, evo he), en dat zal hij met de goedkoopste 70 ook doen.
Gaat trouwens om een gastje die ze scooter helemaal niet afstelt. Hij prutst wat met sproeiers, doet er een stel rolletjes in, en rijd vervolgens gewoon superkut, maar hij is tevreden.
Moet ik me zorgen gaan maken of nie?
Originally posted by Marco_v_W
alu hoeft in het algemeen wat minder ingereden te worden...
in de race laten ze die cil's ook maar ff warmdraaien, beetje kelken en dan gelijk er vol mee blazen..
jij gebruikt hem voor straat, dus zal ik als ik jou was gewoon wel ff goed inrijden
eerst goed lang stationair laten draaien, beetje kelken en uitzetten. wanneer die afgekoeld is weer laten draaien en paar keer kelken, telkens ga je een stukje verder en langer, tot je dit een paar keer hebt gedaan ga je een klein stukje rijden, en dan weer aflaten koelen, en dan steeds grotere stukken gaan rijden, enz enz....
wanneer je de 50 km hebt gehaald is de cil al redelijk goed ingedraaid..
Originally posted by Marco_v_W
een ngk is goed genoeg, maar zorg wel dat je de juiste warmtegraad hebt, een 9 ong...
Originally posted by Peeer!!
...bij die Gilardoni zit ook geen gesmede zuiger heh, netjes inrijden dus!! Er is trouwens ook geen gesmede zuiger verkrijgbaar voor die cilinder...komt doordat de binnendiameter 47mm is, een niet-standaard maat.
Originally posted by Enrico@nrg
Waarom zie ik italkit op cilinder staan of mis ik hier iets?
Originally posted by Marco_v_W
alu hoeft in het algemeen wat minder ingereden te worden...
in de race laten ze die cil's ook maar ff warmdraaien, beetje kelken en dan gelijk er vol mee blazen..
Originally posted by Stevie
Wat is kelken?