nieuw setupje

F12 AC

Upcoming talent
ok ik heb zo'n 220 euro te besteden en wil hier mijn scoot wat van opvoeren.

Ik d8 zelf aan:

Bidalot S2 (2ehands)
Airsal of DR70 (ongetuned)
en een Hebo vario

Ik weet dat ik van beide cilinders geen wonderen moet verwachten maar na de zomervakantie wil ik de 70cc wel laten tunen en een andere krukas.

Weten jullie iets beters voor hetzelfde geld. of andere op of aanmerkingen?

*edit* die 220 is het maximum liefst hou ik geld over! *edit*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je een Airsal koopt zal die gegarandeerd al vastgelopen zijn na de vakantie, maat van me wilde ook ongeveer iets in die aard doen na 800km was ie vastgelopen, dus zou ik gaan voor die DR!
 
Originally posted by Patrick
doorsparen :)

doorsparen totdat je een shot/R/4race + airsal/DR70 tuned + 19mm + krukas heb...

zou ik doen..

Bidalot S2 heeft toch zelfde prestaties als een R ? (ik vind de R mooier :P)

DR70 Tuned, 19/21, Doppler asje.

Vlammen :W
 
Originally posted by SrwwwAC
Als je een Airsal koopt zal die gegarandeerd al vastgelopen zijn na de vakantie, maat van me wilde ook ongeveer iets in die aard doen na 800km was ie vastgelopen, dus zou ik gaan voor die DR!

De afwerking laat inderdaad nogal iets te wensen over... Je kan hem laten afwerken bij een tuner, maar dan nog loop je risico's [lekken aan koelkanalen e.d., scheve tapgaten]...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


De afwerking laat inderdaad nogal iets te wensen over... Je kan hem laten afwerken bij een tuner, maar dan nog loop je risico's [lekken aan koelkanalen e.d., scheve tapgaten]...

Die T6 was toch wel ok?
 
De bedoeling is dus eerst nog met std as te rijden ivm financiering. Maar met een DR70 Untuned loop ik dus veel minder risico op een vastloper? Zoals gezegd na de vakantie laat ik hem tunen en komt er dus ook een nieuwe as + lagers.

Het is niet zo dat ik geld teveel heb en zal dus mijn setup stap voor stap beter maken.

En die Bidalot heeft toch dezelfde prestaties al een yas R, @ search las ik dat hij wel iets minder presteerde op een 70 maar zal naar mijn mening wel goed presteren op een DR of Airsal omdat deze std niet hoogtoerig zijn.
 
Vastloper :?

Je bedoelt neem ik aan dat je lagers gaar kunnen worden of maybe krukas, maar dat laatste zal wel meevallen. Vooral de lagers zijn ruk.

Ik zou gewoon die 2e hands Bidalot S2 nemen. Zal wel leuk draaien ivm laagtoerige 70, lekker veel koppel enz.
 
Originally posted by Lieuwe
Vastloper :?

Ja sorry

Je bedoelt neem ik aan dat je lagers gaar kunnen worden of maybe krukas, maar dat laatste zal wel meevallen. Vooral de lagers zijn ruk.

Dus met untuned haal ik het wel tot na de zomer

Ik zou gewoon die 2e hands Bidalot S2 nemen. Zal wel leuk draaien ivm laagtoerige 70, lekker veel koppel enz.

Ok tnx
 
Originally posted by SrwwwAC
Als je een Airsal koopt zal die gegarandeerd al vastgelopen zijn na de vakantie, maat van me wilde ook ongeveer iets in die aard doen na 800km was ie vastgelopen, dus zou ik gaan voor die DR!

zoiets is gewoon pech. over het algemeen zijn die airsails goede cilinders alleen is de afwerking soms wat brak..

en F12. liever doorsparen voor een hebo alu ofzo :D
 
Originally posted by Miamimarc


zoiets is gewoon pech. over het algemeen zijn die airsails goede cilinders alleen is de afwerking soms wat brak..

en F12. liever doorsparen voor een hebo alu ofzo :D

De hebo alu is wel een optie

HR4000161 Cilinder Hebo € 137,95
D=47.60mm, 70cc, aluminium, AC.
Met alu kop!
Past op oa: Aprilia SR, WWW, Sonic, Rally, Gulliver, Beta, Benelli, Malaguti F12, MBK Ovetto, Jog, Yamaha Zest, Jog, Axis, Neos.

Ok als de std krukas het houd word het de Hebo Alu
Het word dus:
Hebo Alu 70cc
Bidalot s2
Hebo Vario

Dat is zo'n 200 euro totaal. (nrx koper is al gevonden :p

Zal de std as het houden tot na de vakantie? En kan de bidalot overweg met ONGETUNEDE alu?
 
Ik zou het niet gokken om met die standaard as van je te gaan rijden. Koop een Doppler asje, slechts 90 euro. Het bespaart je echt een hoop ellende, zou zonde zijn als je Hebo cil. na de vakantie al zo beschadigt is dat je hem weg kan gooien!
 
Originally posted by AeroxChest
Ik zou het niet gokken om met die standaard as van je te gaan rijden. Koop een Doppler asje, slechts 90 euro. Het bespaart je echt een hoop ellende, zou zonde zijn als je Hebo cil. na de vakantie al zo beschadigt is dat je hem weg kan gooien!

Je cilinder beschadigt echt niet omdat je lagers kapot gaan :|.
 
Ok maar ik blijf heus niet met std as rijden maar ik koop een doppler ofzo na de zomervakantie.

Maar als ik goed smeer gaat het dan goed voor zeg maar 2 maanden?

En presteert die bidalot goed icm de Hebo? of laat ik dan belachelijk veel liggen?
 
Originally posted by F12 AC
Ok maar ik blijf heus niet met std as rijden maar ik koop een doppler ofzo na de zomervakantie.

Maar als ik goed smeer gaat het dan goed voor zeg maar 2 maanden?

En presteert die bidalot goed icm de Hebo? of laat ik dan belachelijk veel liggen?

een s2 of r doet het wel aardig op een 70alu. de perfecte uitlaat zou een c16 zijn.. en je krukas kan ik niks over zeggen.. ik heb ook een half jaar met std gereden met 70.. bij iedereen is het anders..
 
Ok ik probeer het gewoon. Aangezien de S2 niet het maximale haalt uit de Alu. En zijn er kenmerken dat je kunt merken dat je as naar de klote gaat (Lagers kapot = ratelen toch?)
 
Originally posted by Miamimarc


een s2 of r doet het wel aardig op een 70alu. de perfecte uitlaat zou een c16 zijn.. en je krukas kan ik niks over zeggen.. ik heb ook een half jaar met std gereden met 70.. bij iedereen is het anders..

ik weet niet pcies heo snel de oude HEBO Alu is, maar dit is wel een ACer he en untuned, dan lijkt me c16 net iets te hoog gegrepen
 
Originally posted by Miamimarc


een s2 of r doet het wel aardig op een 70alu. de perfecte uitlaat zou een c16 zijn.. en je krukas kan ik niks over zeggen.. ik heb ook een half jaar met std gereden met 70.. bij iedereen is het anders..

Jij zegt op een alu70 hoort een C16, kom op... Das natuurlijk dikke bull, ligt gewoon aan je cilinder en niet aan het materiaal van je cilinder.

Het valt me op dat er de laatste tijd erg veel gelul te zien is op het forum. Maja,

Keuze van je is goed, leuke cili, plus leuke uitlaat (niet helemaal optimaal, maar reken maar op lekker veel koppel, en een leuke top) en het variootje is natuurlijk om het mooi af te maken.
 
Back
Top