nieuw big-end in team as?

Appie50

Suzuki gsx-r 600 k5
Ik heb hier een team as liggen waarvan de drijfstang nogal gammel is .Er zit dus erg veel speling op en je kunt zien dat de drijfstang iets langs de wang is geschuurd. De krukas is verder nog puntgaaf.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het plaatsen van een nieuwe big-end in zo'n team as?

Zo ja voor-en nadelen aub.

mzzl
________
VAPORIZER WIKI
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ikwil eigenlijk ook wel weten waar je een krukas kan later persen.
heb namelijk nog 2 hebo's en 1 evo as liggen .
Koopmans ??
 
ik heb een keer in een team as een yamashi 80mm drijfstang laten zetten.. geen problemen mee gehad

en nu heb ik een team as liggen met een evo drijfstang erin :) die moet ik nog een keer uitproberen.

allebei bij jps laten doen.
 
volgens mij kon je dat ook bij een auto garage laten doen ...waar ze fusee kogels persen heb k ooit gehoord....
 
Originally posted by Appie50
Ik heb hier een team as liggen waarvan de drijfstang nogal gammel is .Er zit dus erg veel speling op en je kunt zien dat de drijfstang iets langs de wang is geschuurd. De krukas is verder nog puntgaaf.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het plaatsen van een nieuwe big-end in zo'n team as?

Zo ja voor-en nadelen aub.

mzzl

Wouter, ik had toch pas ook dat mn bigend kapot was... Heb bij Kees van Dijk een nieuwe gekocht en deze laten persen. Alles is nu weer prima en hij rijd weer als van tevoren:)
 
Originally posted by Appie50
Ik heb hier een team as liggen waarvan de drijfstang nogal gammel is .Er zit dus erg veel speling op en je kunt zien dat de drijfstang iets langs de wang is geschuurd. De krukas is verder nog puntgaaf.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het plaatsen van een nieuwe big-end in zo'n team as?

Zo ja voor-en nadelen aub.

mzzl
Stefan kan het voor je doen, hij heeft het ook bij zijn eigen asje gedaan.
 
nadeel van big-end vervangen is dat sommige reperateurs een te grote afwijking erin laten, wat snel tot gare lagers leid.

Ik heb er persoonlijk inmiddels goede ervaringen mee (met zelf vervangen).
 
Back
Top