This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuw aankoop

je moet meer spelen met je gast niet lang hogen toeren draaien etc mag wel klein stukje volgast rijden maar niet lang
 
is het inrijden met je alu50 dan verkeerd gegaan dat je dit vraagt?
 
Originally posted by marbossi with
is het inrijden met je alu50 dan verkeerd gegaan dat je dit vraagt?

Ik heb die cilinder 475 km ingereden, en toen deed ik een keer volgas en toen vloog er een auto voor.

Maar ik heb toen de eerste 50 km gewoon normaal gereden zoals de ander 425 km. Beetje halfgas á 3/4 gas rond gereden.

Die cilinder is ook dood gegaan op me andere firefox , en dat kwam omdat een circlipje was afgebroken...
 
Ik wordt overigens uitgedaagt door een vriend.
Die gast heeft een Beta Ark Lc met een Evo 50 cilinder, 17,5 mm & Ninja Twinner. Hij heeft voor de grap vandaag de goedkoopste 70 cc gekocht omdat hij wel es wou weten hoe dat vlamt.
Ik heb die cilinder vandaag ook ff bekeken die hij heeft gekocht, en echt, die spoelpoorten zijn er met een trilboor uitgehakt. Het is nog 10 keer erger als de Airsal (die heb ik er naast gehouden). Maar ok, die gast is beetje flauw bezig, want hij zegt dat ie me voorbij rijd met die Gilardoni die ik heb. Hij heeft me altijd al voorbij gereden (tsja, evo he), en dat zal hij met de goedkoopste 70 ook doen.

Gaat trouwens om een gastje die ze scooter helemaal niet afstelt. Hij prutst wat met sproeiers, doet er een stel rolletjes in, en rijd vervolgens gewoon superkut, maar hij is tevreden.

Moet ik me zorgen gaan maken of nie?
 

Normaal gesproken vlam je die gek, alleen al om die twinner
 

wat boeit jou sown loser echt! lkekker laten blaten en in zn smoel uitlachen
 

Euh ik twijfel nooit aan Bart, waarsch. heeft deze geen gesmede zuiger en moet je toch wat meer inrijden dan 50 km...
 
...bij die Gilardoni zit ook geen gesmede zuiger heh, netjes inrijden dus!! Er is trouwens ook geen gesmede zuiger verkrijgbaar voor die cilinder...komt doordat de binnendiameter 47mm is, een niet-standaard maat.
 
Originally posted by Peeer!!
...bij die Gilardoni zit ook geen gesmede zuiger heh, netjes inrijden dus!! Er is trouwens ook geen gesmede zuiger verkrijgbaar voor die cilinder...komt doordat de binnendiameter 47mm is, een niet-standaard maat.

Euh, dat zeg ik net...!!!

Oja, dat laatste van dat het niet een normale binnendiamter is... Uh bullshit??? Lijkt mij namelijk niet de reden!!! De reden is gewoon dat het allemaal binnen het budget moet blijven... Anders hadden ze de diameter wel ff aangepast.
 
uhm 47mm niet standaard alleen snellere cilinders hebben naar mijn weten 47,6mm

dr en shit 47mm

gilardoni en mhr r 47mm

bijna alle cilinders hebben 47mm
 
ok, nou heb ik dus straks de volgende setup:

- Gilardoni 70 cc met de Gilardoni 70 cc kop.
- Yasuni R
- Dell'orto 17,5 mm
- Polini Speedcontrol
- Polini Evo2g

Is het noodzakelijk dat ik me luchtfilter nu aanpas? Of is dat nog niet van toepassing?
 
hehe, na 1 uur lang nauwkeurig prutsen en doen, zit de cilinder erop. Alles echt helemaal volgens de regeltjes gedaan...dus alles goed schoon maken, veel olie gebruiken, cilinderwand goed in de olie gezet, een goede bougie gekocht met langere schacht en warmtegraad 9, Castrol tts gekocht, 100 ml olie in tank gegooid. En hij doet het . Vriend van me heeft circlipjes vast gezet...want dat lukt me echt niet.

Heb de scooter 5 minuten lang stationair laten lopen, toen uitgezet. 10 minuten later weer gestart, en warm laten worden, en toen 100 meter gereden, en weer uitgezet. En toen ff naar forum gegaan. Straks weer ff paar meter.


Pics :




Cilinderkop heb ik er dus ook bijgekocht vandaag.

Klaar om gestart te worden


En hij doet het.
jah, voldoende olie...hij rookt flink stationair....alles zie je dat niet zo goed op de foto.
 
Originally posted by Enrico@nrg
Waarom zie ik italkit op cilinder staan of mis ik hier iets?

Mja, vroeg ik mij ook al af. Het is toch echt een Gilardoni... Maybe uit de fabriek van Italkit ofzo? Op de kop staat ook italkit, en bij de cilinder zaten twee stickers: 1 van Italkit, en 1 van Gilardoni.
 
Hee wd 40

Maar nu niet in de verleiding komen om te gaan sprinten met die nicht...
 
Originally posted by Marco_v_W
alu hoeft in het algemeen wat minder ingereden te worden...

in de race laten ze die cil's ook maar ff warmdraaien, beetje kelken en dan gelijk er vol mee blazen..


Wat is kelken?