Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

Is niet mis, een maand op proef, bij ons is het 1 les.
Het is inderdaad zo dat ik wel eens kijk, wie pak ik hier het eerste mocht het uit de hand lopen.
Maar heb zelf nooit ruzie, maar "ge wit ooit nooit nie" :p
Op training bij sparren gaat het wel vaak hard, heb ook wel verschillende lekkere verwondingen gehad, maar het blijft een sport met respect voor elkaar. Je hoeft hier niet vol te gaan, in de ring ga je maar voluit zeggen ze altijd...
FUNK_DM heeft gelijk, ik probeer het altijd vriendelijk op te lossen aangezien je idd iemand letterlijk dood kan slaan/schoppen.
Plus het feit dat ze hogere straffen uitdelen aan mensen die op vechtsport zitten volgens mij...
Spullen aanschaffen ging bij mij via de sportschool zelf, die koopt veel tegelijk in bij een winkel hier in Eindhoven en dan krijg je het goedkoop.
Was geloof ik rond de 90 euro kwijt voor 2 handschoenen van Nikko Sports, een bitje, 2 bandages voor je polsen/hand en een toque.
Ik heb zelf wel later een steviger bitje gekocht.
Broekjes van Twins waren volgens mij 45 euro, en heb er nog 1 uit Thailand zelf...
 
Ik heb nu gezocht naar boksscholen in leeuwarden, heb 2 gevonden: www.boksenfrisia.nl en www.boksvereniging-olympia.nl . Nu het probleem boksclub frisia zit in de bilgaard, voor de genen die onbekent zijn in lwd, de criminele buurt:D en olympia ken ik verder niet. Iemand toevallig ervaringen met deze 2 of 1 van deze 2? En hoe zit het over het algemeen met de mensen die op boksen zitten, me pa denkt dat er allemaal criminelen zitten. Is dat zo?
 
Je ken allicht ff kijken (als je durft :p)

Ik was 115 kwijt voor handschoenen/lederen scheenbeschermers/bitje.

Broekje gekregen van mn broer,en heb nog een ander bitje gekregen.

Matsuru btw;

04274.jpg
 
Ik wil in Maart gaan beginnen door op Thaiboxen te gaan met me Nicht die al langer trainde maar eruit is gegaan wegens zwangerschap.
Waar moet je zoal op letten als je begint... ?

Neem aan dat je ook meteen handschoenen etc. moet aanschaffen "lijkt mij"

Gr.
 
Vassago said:
Je ken allicht ff kijken (als je durft :p)

Ik was 115 kwijt voor handschoenen/lederen scheenbeschermers/bitje.

Broekje gekregen van mn broer,en heb nog een ander bitje gekregen.

Matsuru btw;

(plaatje)

Goed idee:), en die scheenbeschermers, die heb je alleen bij kickboksen neem ik aan?
 
Ik heb laatste tijd vaak dat ik geen zin heb om te kickboxen. Heb dan de hele dag gewerkt en ben s'avonds moe. Heb dan geen zin om klappen te krijgen omdat ik dan snel m'n concentratie en kracht verlies.

Moet vanavond weer trainen, heb er wel zin in maar ben wel moe. Dat zuigt :s
 
aeroxgozer said:
Ik heb nu gezocht naar boksscholen in leeuwarden, heb 2 gevonden: www.boksenfrisia.nl en www.boksvereniging-olympia.nl . Nu het probleem boksclub frisia zit in de bilgaard, voor de genen die onbekent zijn in lwd, de criminele buurt:D en olympia ken ik verder niet. Iemand toevallig ervaringen met deze 2 of 1 van deze 2? En hoe zit het over het algemeen met de mensen die op boksen zitten, me pa denkt dat er allemaal criminelen zitten. Is dat zo?


mhaw, over het algemeen is het jonnie gehalte wel laag bij een gerespecteerde club.
mocht iemand wel met die mentaliteit meedoen dan word daar korte metten mee gemaakt :W
hier tenminste wel, ik dacht toen ik begon ook dat er grote monden en veel testosteron mee gepaard ging, maar ondervond het tegenovergestelde.
de lui met de grote smoelen waar ik het van verwacht had waren er juist niet, wel een gezellige club van normale mensen zonder groot ego o.i.d. (dit gaat over sportschool Rebel in Nijkerk btw).
 
ik heb 6 jaar taekwondo gedaan maar werd een beetje saai dus ben ik er mee gestopt.
toen begon het toch weer een beetje te kriebelen en ben ik een jaar jeet kune do gaan doen, was opzich wel leuk maar je kon het maar 1 keer per week doen dus ben er ook mee gestopt en ik kickboks nu bijna een jaar.
dat is tenminste wat :D ook wedstrijden.
er bestaat niks beters dan een wedstrijd :D
 
-[inferno]- said:
mhaw, over het algemeen is het jonnie gehalte wel laag bij een gerespecteerde club.
mocht iemand wel met die mentaliteit meedoen dan word daar korte metten mee gemaakt :W
hier tenminste wel, ik dacht toen ik begon ook dat er grote monden en veel testosteron mee gepaard ging, maar ondervond het tegenovergestelde.
de lui met de grote smoelen waar ik het van verwacht had waren er juist niet, wel een gezellige club van normale mensen zonder groot ego o.i.d. (dit gaat over sportschool Rebel in Nijkerk btw).
Hmms oke, mooi. En sjonnie was eigenlijk meer het woord wat ik zocht ja:p ipv criminelen.
 
aeroxgozer said:
Goed idee:), en die scheenbeschermers, die heb je alleen bij kickboksen neem ik aan?
maatje van me doet thai boxen maar die gebruikt ze ook, puur om blessure te voorkomen. Daarvoor zijn ze uiteindelijk natuurlijk. :)
 
MarkB said:
Ik heb laatste tijd vaak dat ik geen zin heb om te kickboxen. Heb dan de hele dag gewerkt en ben s'avonds moe. Heb dan geen zin om klappen te krijgen omdat ik dan snel m'n concentratie en kracht verlies.

Moet vanavond weer trainen, heb er wel zin in maar ben wel moe. Dat zuigt :s

Hier ook, heel de dag achter de pc zitten beetje invoeren en beetje foto's kloten. Je wordt er zo ontzettend gaar en moe van in je kop. Ik ga dan liever ff fitnessen ofzo ipv boxen. Ik weet toch al van te voren dat mijn hoofd er niet naar staat. Laatste tijd ook veel overwerken en leren/maken voor school, heb er niet zo gek veel tijd voor.

/edit; wat ik dan vaak doe, gewoon niet meedoen met de les. Maar een uurtje ter eigen invulling. Bestaat meestal uit half uurtje los gaan tegen de zak en een uurtje fitnessen/fietsen daarna. :)
 
Ik heb alles van nikko.. handschoenen, scheenbeschermers en bitje.. bij thaiboxen heb je alleen maar scheenberschermers nodig op de training..
 
Hiero scheenbeschermers bij sparren, zaktrainen niet. Heb zelf zakhandschoenen en boxhandschoenen. Zakhandschoenen waren 35 eu, boxhandschoenen 55 eu. Merk Ronin. Scheenbeschermers binnekort ook maar ff halen. Kosten dacht ik 40 eu. Leren zijn dat van Ronin.
 
Ja hier ook, alleen aan bij sparren. Ik heb nog oudere handschoenen die ik gebruik als zakhandschoenen. Voor je normale (spar) handschoenen is dit niet al te goed namelijk.
 
ik heb idd ook wel eens geen zin om te trainen omdat ik moe ben, maar zodra ik eenmaal op de mat sta stijgt mijn hartslag en ga heerlijk trainen.
 

Similar threads

Back
Top