Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

Over je laatrste regel wil ik wel even wat zeggen, vergelijken met vechten op straat is eigenlijk al helemaal niet van toepassing. Trainen doe je toch niet om op straat te kunnen presteren? Verder heb ik altijd een Tok om en een Bitje in hoor :) Trainen is om te oefenen, een hoek/stoot op je gezicht komt zonder bitje echt niet minder hard aan ofzo.
 
Over je laatrste regel wil ik wel even wat zeggen, vergelijken met vechten op straat is eigenlijk al helemaal niet van toepassing. Trainen doe je toch niet om op straat te kunnen presteren? Verder heb ik altijd een Tok om en een Bitje in hoor :) Trainen is om te oefenen, een hoek/stoot op je gezicht komt zonder bitje echt niet minder hard aan ofzo.

ben ik deels met je eens, ben ook nooit uit op een vechtpartij.
maar ben me er goed van bewust dat het tegenwoordig af en toe er raar aan toe gaat (toen al) kom ik in zo'n situatie terecht dan wil ik me toch kunnen verweren.
wedstrijden hebben me dan ook nooit geboeit, puntje ander doel.
snap de werking van het bitje, maar had er gewoon last van, dan liever niet he ;)
 
ben ik niet met je eens

Ik zie dus dat het om een heel andere sport dan kickboksen gaat. Sparren ging er bij mij op de training behoorlijk ruig aan toe, ik heb bijvoorbeeld meerdere keren sterretjes gezien van een stomp op mn neus, zulke klappen wil je echt niet krijgen zonder handschoenen en zonder bitje, en helemaal niet van kerels van 100+ kilo. Dan is de training meteen voorbij.
 
@ loserhond niet te vergelijken idd maar dat deed ik ook niet.
wat betreft kussen, heb ik slechts enkele malen gedaan.

de krijgskunst is inderdaad heel erg verschillend van het muy tai/ kickboxen, maar is wel fullcontact en dus zou hier in dit topic thuis kunnen horen.

eskrima en jeet kune do zijn realistische krijgskunsten die dichtbij het straatvechten kunnen komen, ik heb veel met alle daagse voorwerpen getraint ook op kistjes in burger kleding, puur om te trainen op de belemmering van je kledij.

het was niet verplicht om geen bescherming te dragen bij ons maar ik hield er niet van. met stok/mes gaat het om vertrouwen, word je geraakt heeft dat een oorzaak. zo ben je veel alerter vind ik.

ook "grabben" wij veel naar ogen, neus, haren, oren noem maar op, als het maar helpt. dit gaat natuurlijk niet lukken met handschoenen aan.

waar het bij kickboxen op de grond stopt gaat het bij ons gewoon door dus zal je je handen moeten gebruiken.

ik wou ook altijd het effect weten van een bepaalde klem, hoe voelt het, het weten wat je kunt doen.

op straat loop je toch ook niet met een tok, bitje, scheenbeschermers en stootkussen? raar maar waar. de tak die ik beoefende is inderdaad meer straat gericht en dat zal ws het verschil wel wezen ;)


verders niks tegen jou gericht, maar op straat kan iemand ook een baksteen op je hoofd kapot smijten? of een glas richting je oog pleuren.. aan die pijn kan je nooit wennen lijkt mij!
heb zelf ook al aardig wat "tikkies" mogen ontvangen tijdens de trainingen.. je hebt er volkome gelijk in, dat je er aan went en dat je incasserings vermogen meer word.
Hoe ouderwets dit ook klinkt; maar de sport die jij beoefende mag zich gewoon geen kick/thai boksen noemen! zelfs het originele muay thai wat nu alleen nog door wat mafkezen in thailand wordt gedaan zou nog minder bruut zijn dan jou sport bij wijze van spreken..

dit is niet om jou aan te vallen, maar vind het gewoon raar dat het in sportscholen in nederland is toegestaan
 
ben ik niet met je eens, 1 je voelt wat er gebeurd als je je dekking niet goed hebt. waardoor je het niet zo snel weer zal "vergeten".
2 je raakt gewent aan pijn.
3 bitje, tsjah ik kan er niet mee ademen.
4 tok, ik heb liever een trap in mijn kloten dan te tok in mijn lies.
5 met handschoenen heb je minder gevoel en kan je bijv niet grabben of klemmen(eskrima/jeet kune do)

True, bitje dan wel (kwil geen tand kwijtraken), maar tis wel echt FOKKIN irritant idd.
 
wat denk je wat een volle mep op je neus?
er zit dus echt wel een verschil tussen een pets van een blote vuist, of een vuist met daarom heen een 16oz handschoen!


waarom zie je bijvoorbeeld mensen op straat compleet bloedend en dement weglopen na een vechtpartij? ( zonder wapens enz )
en kijk nu is naar een vechtpartij in de ring...of een training!
tuurlijk, je wond of iets dergelijks word gelijk behandeld in de ring en je hele bek zit onder de vaseline.. maar dan nog is er wel een groot verschil!
 
Precies, ding zit echt als gegoten hier. Kreeg paar weken terug ook weer een highkick op mn hoofd, eigen schuld door verkeerde dekking, maar was toch gvd wel blij dat ik een bitje in had :p
 
Trap dit topic letterlijk weer ff omhoog.

Ben nu ook paar maanden bezig met Kickbokse en boek lekkere vooruitgang.
Moet nog veel werken aan conditie en technieken maar dat komt wel.
Leer je ook niet in een paar lessen.
Verlopig nog niet van plan om de ring in te gaan verlopig lekker recreatief boksen.
Vandaag weer lekker getraind en vooral Low en Powerkicks getraind op het kussen.

Maar vroeg me dus af of nog steeds dezelfde mensen van dit topic actief zijn.
Heb het een beetje door gelezen vandaar.
 
Last edited:
de eerste paar maanden gaat het inderdaad erg hard met de vooruitgang.
Daarna weet je alle bewegingen wel en dan word het ze perfectioneeren dat is de egte uitdaging.

Heb zelf 4 en half jaar kickboksen gedaan, moest stopen voor me rug en enkels
was egt heel kut want was net een half jaar wedstrijden aan het doen en het ging aardig goed.

maarja nu af en toe nog een training mee doen is ook fun :p
 
ben inmiddels ook alweer een tijdje gestopt.
het begint zeker weer te kriebelen als ik aan die tijd terug denk,
techniek zal nog wel ok zijn maar de snelheid waardeloos;)
 
Heb nu al 9 maanden niks gedaan maar wil t straks wel weer oppakken, 2 a 3 x per week trainen. Vooruitgang zie je goed idd :)

Gaat om Kickboksen btw
 
net een workshop kickboksen gehad op school. tering zeg wat een warming up. echt niet gezond. kan amper de trap op lopen. Was verder wel leuk. Knokkels (of hoe schrijf je het?) wel open maarja hoort erbij.
 
Zeker idd.
Bandage is heel belangrijk.
De eerste keer trainen was voor mij ook een soort strafkamp :p Volgende dag had ik ook overal last van.
Maar als je last heb, heb je het wel goed gedaan! Nu is het lekker flink losgaan :D

Spierpijn betekent dat je goed getraint heb :W
 

Similar threads

Back
Top