Thai Boksen

Dennis

ToetToet
Eyz

k weet niet of er al een topic over was, zo ja, ff zeggen delete k hem, maar kon niks vinden

K heb 2 jaar gefitnisst,en heb daar weinig tot geen zin meer in, nu doet de vriend van me schoonzus aan thaiboksen, en volgens hem is het echt vet

en ikzelf twijfel er wat over, het lijkt me wel wat, maar ook wel weer best eng.... ik ga over 2 weken met hem mee ff kijken bij hem, wat het is enzo

maar wat ik me afvroeg is of er mensen van het forum zijn die er aan doen, en die me er het 1 en ander over kunnen vertellen.

dus hoe begin je , wat moet je allemaal gelijk doen, is het zwaar, hoog pijngehalte enzo, ik heb geen ervaring erin, dus wil wel weten wat de bedoeling is, laten ze je gelijk sparren in 1x ofzo?

kan iemand me er iets over vertellen, als er al een topic is. delete ik deze, sorry dan

thx!
 
Advertisement - register to remove this

tjah ik weet niet hoe 't bij andere sportscholen is.
Maar ik heb op thai boksen gezeten en daar werd je niet helemaal aan gort geslagen.
Maar je werd wel helemaal uitgeput, en maar blijven doorgaan, harder, sneller etc...
Dus bij ons was een hoog pijngehalte niet echt nodig.
Je krijgt eerst gewoon de basis moves die je goed moet beheersen en dan ga je steeds verder.
Ook veel aan conditie werd 'r gedaan dus veel opdrukken rondjes rennen en weet ik wat allemaal.
Maar ga gewoon maar ff een x kijken daar :)
 
thx man, ik ga ook zeker kijken, maar het is zomerstop daar, en ik ga de 18e ofzo ff mee, en hij zei kunnen we ff sparren, ik zie het niet echt zitten om door me schoon fam kapot gemaakt te worden, hehe, maar je begint dus rustig?

ik bedoel, ik kan niet incasseren etc, geen goeie stoten of kicks, niet dat het zo is, zo schop je en sla je, en sparren maar...
 
RonaldV said:
Eerst basisdingen leer je, veel oefenen, goeie conditie e.d
Dan ga je verder met de technieken e.d.

Die dingen zijn vaak als EERSTE inbegrepen met z'n beetje alle gevechts sporten etc.
Ik zelf boks (nee geen Thai) maar basis dingen enz en conditie zaken z'n in begin echt alleen belangrijk.
Daarna word het een heel ander verhaal }) -:-
 
Nouja als we je na de 18e niet meer op het forum zien weten we in ieder geval wat er gebeurt is. Flinke kick tegen je neus gehad ofzo 8)
 
Ik zag dat in Tilburg bij mn sportkaart ook kickboxen in het pakket zat, lijkt me wel tof om een keer te proberen naast het fitnessen.
 
Hier in de omgeving hebben we 2 van die sportscholen waar het word gehouden.
2 Maten van me hebben erop gezeten, maar die zijn echt flink hard gemaakt.
Het gaat er dus best ruig aan toe op sommige momenten en dan moet je dus ook volhouden, anders stond er een bepaalde straf op.

En als ik dan die verhalen van hun hoor, en jouw verhaal lees dan gaat het er niet echt mild aan toe.
Maar dat kan natuurlijk aan de sportscholen liggen ?
 
Jusseb kan je wat meer over hun vertellen, dus hoe zijn ze gegroeid, zijn ze erg breed geworden? vaak blauw?

weet je wat meer over de sport zelf toevallig?

iedereen die reageerd thx!
 
Eerste paar keren worden wel zwaar kut, vooral als je geen touwtje kan springen:D.Dat is een groot deel van je warming up:X.
Kheb vaak mensen hiero zien klungelen ermee:W
 
je doet in het begin veel conditie dingen en de manieren van bewegen. daarna begin je met stot e.d. direct en hoeken, lever en steeds verder
 
weet je ongeveer waar je warming up uit bestaat? en wat je erna allemaal gaat doen?
(ben erg nieuwsgierig ernaar) daarom zou het fijn zijn als iemand hier erop zit of zat
 
denn1s said:
weet je ongeveer waar je warming up uit bestaat? en wat je erna allemaal gaat doen?
(ben erg nieuwsgierig ernaar) daarom zou het fijn zijn als iemand hier erop zit of zat


ik weet wel bijna zeker dat geen 1 trainer hetzelfde doet iig bij mij @ boks kool niet en anderen GEWONE boks scholen!
 
mjah hangt erg af van je trainer, ik doe dan eskrima en jeet kune do.
bij een school waar vooral taiboxen word gegeven.
in het begin leer je uiteraard de basis moves, wat bij boxen vaak niet erg veel moves zijn.
daarna word het steeds intensiever en pijnlijker( bij ons dan)
uiteraard bouw je wat op en niet af.
 
diegene die het ook doen?

k hoorde dat je 3/4 klasses had ofzo, je begint als beginner, dan c/b/a,
spelen jullie ook wedstrijden en dergelijken?

k begin er nu een idee van te krijgen

je gaat dus veel aan je conditie werken...
en je begint met de basis te leren, kwa moves etc
en je gaat gevorderd in het spel verder en ga je ook sparren, tot je wedstrijden kan spelen? of ik zit ik er ver naast
 
Als je beginner bent, en je wint 3 wedstrijden word je C.
Als je dan 6 wedstrijden wint word je B
En als je na 8 wedstijden wint word je A.
Simpel:)

In t begin doe je zown beetje alleen maar oefeningen wat met je conditie te maken heb, daarna de basisoefeningen , en zo ga je steeds stukje verder.
 
yoo denn1s

tof man dat je die sport wilt gaan doen, ik doe het ook 3 jaar ofzo. en vind het nog steeds kicke.

zoiezo wil ik vast zeggen, ga thuis ook oefenen op de basis stoten, en kijk kick/thaibox wedstrijden op video's zo begon ik ook. Eerste keer mee trainen is best spannend, er zijn dan van die mongolen bij die weten dat je voor de eerste keer bent, en dan gaan ze expres hard doen. terwijl ik juist als ik beginners zie hun help, met de beweging en stoten. Maja zo zie je maar dat ieder persoon verschillend is. Ik raad je aan lekker hard mee te trainen met de groep, en zo kan je als je dat wil tenminste na 2 jaar ofzo een wedstrijd doen, dat deed ik ook na 2 jaar. Me eerste wedstrijd, ik was echt zenuwachtig tot het gevecht begon, toen d8 ik aleen maar aan knokke en winne, en dat was me ook gelukt, volle 3 ronden uitgevochten tegen een tegen stander die al meer ervaring had als ik, en toch gewonnen op punten.

Dus het belangrijkste is

- thuis bijtrainen op basis oefeningen, en idd touwtje springen
- video's bekijken
- als je klaar bent met trainen en er zijn nog GOEIE vechters aan het sparren, kijk dan hoe hun het doen en leer er wat van.
- en altijd oog contact houden das echt super belangrijk!!
- met tijd komt ervaring... ik wens je veel plezier in de sport
 
nohh:D:D thx dat je reageerd, echt tof,

ik wist niet dat het zolang duurde voordat je wedstrijden kan gaan spelen?
ik d8 na 3 maanden moet je al aan de bak in die beginners gebeuren, maar zo zit het dus niet

ik heb niet echt de behoefte aan blije ventjes die me de les komen lezen daar, ik wil gewoon op mijn gemak kunnen trainen, en niet iemand om je heen hebben die alles beter denkt te wete, dus van die breezahs boi's hebk geen behoefte aan.

verder lijkt het mij ook erg tof, ik krijg van die jongen deze week een dvd, met wedstrijden enzo, die ga ik ff kijken, en ben nu bezig met opdrukken oefenen, en ga voor touwtje kijken:p en wat hardlopen(me conditie is al aardig goed momenteel)

thx pollik!
 
Back
Top