Thai Boksen

mmm, tis erg jammer dak er niet zo veel van afweet, dus ik weet ook niet welke goed zijn enzo

ik train het liefst gewoon in me eentje, of met 1 iemand van je niveau, niet met een groep.. maar dat zal niet zomaar gaan denk ik...

Maar de 1e x dat je gaat ga je tog eerst leren slaan en kicken etc? je gaat toch niet gelijk in 1x al sparren enzo?
 
Je bent zoiezo nooit verplicht om te sparren, als je dat niet wil kan je zelf wat op de bokszak stoten/trappen, of je gaat buikspieren, opdrukken doen, net wat je zelf wil.

Dennis welke omgeving woon je? misschien weet ik daar wel goede sportscholen voor je.
 
hellevoetsluis, is onder rotterdam, zou jij nou kunnen zeggen wat je dus de 1e keren daar gedaan hebt

je komt binnen, stelt je voor en dan.. je traint 3x in de week? hoelang? met hoeveel?
 
denn1s said:
mmm, tis erg jammer dak er niet zo veel van afweet, dus ik weet ook niet welke goed zijn enzo

ik train het liefst gewoon in me eentje, of met 1 iemand van je niveau, niet met een groep.. maar dat zal niet zomaar gaan denk ik...

Maar de 1e x dat je gaat ga je tog eerst leren slaan en kicken etc? je gaat toch niet gelijk in 1x al sparren enzo?

Bij Kimé moet je gewoon als beginner rustig aan doen. Je gaat wel gelijk sparren. Als jíj rustig doet zal je tegenstander ook rustig doen. Je moet als beginner niet gelijk agressief doen want dan gaan er klappen vallen :p

Ik zal je zeggen hoe de training in elkaar zit:

Eerst een goede warming up met rekken enz. (30 min)
Dan oefeningen met trapkussen/zak/partner (30 min)
Dan oefeningen/sparren en cooling down/buikspieroefeningen (30 min)

Zo ziet het er globaal uit. Er zijn ook weleens trainingen dat je heel lang op de zak moet, of trainingen dat je helemaal niet op de zak hoeft. Of conditie/krachttrainingen.

Je kunt het best gewoon eens gaan kijken. Je zal het vast en zeker tof vinden. Maar mijn advies is kijk eens in Hoogvliet ofzo naar een échte goede school.
 
denn1s said:
ik had jou toch op msn?:S ik kan je geen eens vinden, strange

Maarre Naast fitniss ben je toch wel aktief nog met thaiboksen, ergens anders toch?

xxxxxx at hot....

Ik ben gestopt met fitness maar ga op de universiteit weer beginnen net als met boxen.
 
Last edited:
Die sporten zijn cker wel hard...
Begin basis, maar uiteindelijk komt het eigenlijk neer op hoe lang jij het kunt volhouden en welke technieken jij nog kunt gebruiken....
Lijkt me niets voor mij, je pijngrens steeds weer verder verleggen, want dat zul je uiteindelijk moeten doen...

Je wordt er cker wel hard van :)
 
zodra dit met opbouw gebeurd hoor je mij niet klagen, ik ben iemand die best veel kan hebben, en wil die grens natuurlijk verleggen, maar wel opbouwend dus, en wil het graag leren, ik ga idd eens kijken, jammer genoeg duurt het nog 20 dagen
 
Beetje late reactie van me, maar sinds ik mijn SF verkocht heb kijk ik alleen maar naar de chicks op dit forum. Maar ik ben dus ook een wedstrijd Muay Thai (Thaiboksen en Kickboksen) vechter.

Veel mensen hebben het over kickboksen, maar eigenlijk mag je dat niet zeggen omdat bij alle gala's in Nederland die onder auspitie van de MTBN-MON (Muay Thai bond Nederland), WPKL (World Prof. Kickboxing Legeau) en de WFCA worden gevochten op Muay Thai (Thaiboks) regels.

Ikzelf train nu ook bijna drie jaar. Ben begonnen bij een kleine club op Urk, genaamd Challenger Gym. Ik wilde in het begin niet onderdoen voor de Marokkanen die er trainden dus begon gelijk erg wild er hard. Achteraf niet zo slim !!!...Trainde ook gelijk drie keer in de week keihad om maar niet onder te doen voor sparringpartners. Begon ook gelijk mee te sparren tegen de wedstrijdvechters daar. Ook niet zo slim !!!!....Thaiboksen = Discipline !!!...keihard rammen op elkaar heeft totaal geen zin, want je leert en helemaal geen ene fuck van. Ook dat zogenaamde hard worden is ook bullshit...dat komt allemaal later....maar goed....ik trainde dus een half jaar keihard en dat viel natuurlijk op bij de trainers. Daarom mocht ik na een half jaar vechten op een gala in Deventer bij Akdeniz Gym. En dat heb ik geweten ook!!!...moest mijn eerste wedstrijd tegen een jongen van Vos Gym vechten...die er al drie gedaan had. Ik begon (net zoals veel nieuwelingen) heel erg wild....NIET DOEN (achteraf natuurlijk)...met als gevolg dat ik zoveel low kicks kreeg in de tweede ronde dat ik het gevecht verloor op punten. Toen wist ik wat ik moest doen!!!!....Als je wilt winnen in de ring moest alles overhoop gegooid worden. Techniek, Dekking, Conditie !!!!

En na anderhalf jaar trainen op deze dingen werd ik veel beter. Maar je word alleen een betere vechter als je dit alles rustig opbouwd!!!...Tijdens trainingen vol op elkaar inhakken heeft hier niets mee te maken, want je krijgt er alleen maar blessures van die je weer een maand uit de running helpen en dan is al die training voor niets geweest. En geloof me...ook over blessures kan ik meepraten want ik heb er al genoeg gehad !!!...en het kwam bijna allemaal door te wild trainen. Nu ben ik veel rustiger gworden en vecht naar de gala's toe.

Nu werk ik voor de marine en train zodoende ook bij andere Gym's dus ik weet hoe het ook bij de anderen is. Gym waar je verrot getrapt word...daar heb je als nieuweling niets te zoeken!!!!....En geloof me...ik heb bij de beste Gym's van Nederland getraind omdat dit kom vanwege mijn werk. Onder andere bij Vos Gym en Maturari...twee top Gym's in Amsterdam waar veel kampioenen vandaan komen, en daar word je ook niet verrot getrapt, maar alles word met veel intensiteit opgebouwd om zodoende veel goede vechters te kweken. En daar hebben ze er veel....o.a natuurlijk Hoost (4x K1 Camp) Ivan Hippo, Cheetah, Mamadeus...enz enz...

Maar ik zou zeggen te je Dennis...Begin erg rustig en wacht met de aanschaf van alle spullen totdat je zeker weet dat je het dope vind. Daarna rustig beginnen en veel op conditie en techniek trainen. Als je alles onder de knie hebt moet je gaan bikkelen voor de wedstrijden !!!!

Nog effe wat foto's van mij tijdens gala's.......:)

Hoost.jpg

Samen met mijn trainer en Ernesto Hoost vlak voor mijn wedstrijd @ Zonnehuis Amsterdam

tapen.jpg

Tapen

Vs De Graaf (Sportschool de Naald) gewonnen op TKO 2de ronde (ik ben de kleinere met de orangje Twins Trunk)

BakkerVsdeGraaf.JPG


trap.jpg


dsc00164.jpg


dsc00171.jpg


Harmen.jpg


Zonnehuis_HarmenJennyHeinLindsay.JPG

Samen met Hein Bakker (C klasse) Jenny Bakker (B klasse) op de foto @ Zonnehuis
 
whoei, Nette reply, hier heb ik echt veel aan, sowieso al complimenten voor de foto's en dat je het zo ver gemaakt hebt al, ik denk dat je ongeveer even oud als mij bent 18?

Wat voor spullen moeten er allemaal aangeschaft worden? en wat voor kaartje hangt daar aan

en hoe zoek ik eigenlijk nu een goeie school waar ik alles kan leren, ik weet er niet zoveel van dus weet niet of het gebruikelijk is bv...

ieder geval bedankt dat je de tijd nam z'n heel verhaal te posten voor me!
 
kickboxhandschoenen
scheenbeschermers
bitje
tok
witsels
kickbox-broekje (als je dat wilt)

ik heb zelf alles van Super Pro, handschoenen van Perry Ubeda. Maar er zijn ook genoeg andere merken Windy, Cusley etc...
 
Er zijn inderdaad genoeg merken Dennis die betrekking hebben tot het Thaiboksen....

Toen ik begon met Thaiboksen begon ik eerst met wat goedkope spullen van Matsuri. Was een erg mooi standaard trunk die nu ongeveer 20 euro ofzo kosten. In het begin het ik 14Oz Dominator handschoenen. Ook een erg goed merk, wat de laatse tijd niet of nauwelijks meer te krijgen is.

Toen kwam ik in aanraking met het merk Twins. Echt een topmerk die alles maakt. En na drie jaar trainen zweer ik bij het merk!!! Heb ook Super Pro gehad, maar vond de handschoenen wat minder. Ik vond het leer snel scheuren, maar de nieuwe SP lijn is erg goed. Heb pasgeleden nog een paar Lonsdale bokshandschoenen geprobeerd..en die waren ook zeer goed!!!!...wel duur. Over het thaise merk Fairtex heb ik niet zulke goede dingen gehoord

special_large.jpg


Heb nu alles van Twins BOOSTER. Handschoen, dubbele scheenbeschermers, tok, bitje, enkelkousjes, bandages, en natuurlijk een thaibokstrunk, wat ik eigenlijk het belangrijkste vind.

Twins staat (vind ik) met kop en schouder boven de andere merken (Windy, Thaismai, Super-Pro, Cusley) als het gaat om trunks (broekjes). Er zijn er zeeeeeeeer veel en voor ieder wat wils!!! Heb ook SP en Matsuri trunks gehad, maar bij Twins vind ik toch de kwaliteit het beste. Ze beginnen bij 40 euro. De goedkoopste Twins zijn 25 dacht ik, maar dan heb je een gewone satijnen trunk met niets erop...maar trek maar ongeveer 175 euro uit voor een goede!!!!! outfit. Dan heb je wel alles

Effe wat voorbeelden.....eerste de mijne...:)

dsc00447_large.jpg

dsc00448_large.jpg


Ook eigen ontwerp mogelijk......geinspireerd naar ons logo...

afbeelding001_large.jpg


dsc00331_large.jpg

dsc00332_large.jpg


Osdorp Posse trunk

dsc00329_large.jpg

dsc00330_large.jpg


Voor Amsterdam

En mijn nieuwste....nieuwe lijn van Twins...:p

twinsshorts113_large.jpg


De complete lijn...

twinsboxing-1780-1082939_large.jpg


Alles over kick & thaiboksen

http://www.fighttalk.nl ====> DE internet Thaiboks community

Mijn mail =====> urkposse@hotmail.com
 
he!, dat broekje die je hebt vink echt vet:D, en die aktie foto's van je vind ik ook echt tof, kan ik jou ook gewoon mailen als ik wat vragen heb. of heb je dat liever niet?
 
Vraagje:

in het begin, heb je nog geen broekje nodig lijkt me? kan je gewoon eigen shirt aan? aangezien je voor een hele tijd toch geen wedstrijden speelt...

Wat voor handschoenen en de rest kwa spullen zijn leuk om mee te beginnen?
(heb wat site's gekeken, en 150 euro voor beginners handschoenen is beetje te voor mij)
 
Ik weet niet op ik reclame mag maken....anders moet de mod dit maar aanpassen!

http://www.devechtsportwinkel.nl

Alles op het gebied van vechtsport (ook voeding!!)....maar ook de gehele Twins lijn.

Voor beginners.

Twins BOOSTER 14OZ handschoenen (50 piek dacht ik)
BOOSTER scheenbeschermers (25) foam
BOOSTER enkelkousjes (12,50)
BOOSTER bandages/wikkels (7,50)
BOOSTER tok (15)
Bitje (10)

De prijzen zijn schattigen, maar dan moet je maar even op de site kijken. Dit heb je in ieder geval wel nodig
 
Back
Top