Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

Voor zover ik weet, is 't pure kickboxen ook zonder lowkicks. Alleen highkicks en stoten. Geen kniën en ellebogen. Of middeltrappen (op dem ilt) mogen weet ik niet zeker. Thaiboxen is met ellebogen en kniën erbij, en muay thai is idd die ouderwetse pure vorm van thaiboxen uit thailand.

wij doen anders met kieen lowkicks EN middeltrappen. (dat is toch gewoon rechtuit richting het lichaam?)
 
Voor zover ik weet, is 't pure kickboxen ook zonder lowkicks. Alleen highkicks en stoten. Geen kniën en ellebogen. Of middeltrappen (op dem ilt) mogen weet ik niet zeker. Thaiboxen is met ellebogen en kniën erbij, en muay thai is idd die ouderwetse pure vorm van thaiboxen uit thailand.

dat is semi contact kickboxen volgens mij :) heb ik wel is op eurosport gezien... bij die wedstrijden draag je ook bescherming!
btw de thaiboks wedstrijden die ik heb gespeeld ( niet voor de bond ) waren zonder ellebogen.. maar het verschil tussen thai boksen en kickboxen zie je wel. Kijk maar is naar de K1 max spelers.. een ignashov ( ofzoiets :p ) en een albert kraus of een Buakaw Por.Pramuk.

vooral die laatst imo toch wel een "echte""thaibokser. Techniek is bij veel thaiboksers een stuk vloeiender en mooier om te zien.Wat dat betreft vind ik het echte thai boksen ook een stuk leuker om te zien dan het kickboxen wat ik af en toe op eurosport zie :S
 
Melvin moet gewoon K1 gaan vechten of nog erg gaan oefenen op t grondgevecht.. Maar zijn wedstrijden zijn wel altijd leuk om naar te kijken.
1van mn favorieten uit nederland is ie zeker, net als Bas Rutten en Ramon Dekkers(wedstrijden van vroeger dan) :W
 
Ja bekend probleem die mocro's, als er bij ons zo eentje komt met grote bek, en zonder respect voor de regels of tegenstander, pakte onze docent ze eventjes voor een potje sparren:p

wonderbaarlijk maar waar, daarna heb je nooit meer last van zulke mocro's:W :winner:
 
http://youtube.com/watch?v=Om3sZo9KIxI&mode=related&search=

8)

ik heb zelf op FC karate, judo en jiu jitsu gezeten maar ik wil op kickboxen
ben al paar keer wezen kijken maar waar ik me egt ontiegelijk aan erger is dat er allemaal mocro's (no offence verder) rondlopen die het niet om de sport doen maar gewoon om iemand de kk in te kunnen slaan en dat ook doen tijdens trainingen :(


hou er maar over :S hier nog 1 die dat probleem heeft :D wat wel leuk was bij me sportschool, is dat de mensen uit de beginnersgroep die een te grote bek hadden op woensdag met de wedstrijdgroep mochten meedoen. Woensdag was bij ons spar/techniekdag en ik kan je vertellen dat die mocro's in de les misschien geen respect tonen naar andere toe, maar zogauw je er 1 volledig aftuigt is dat heel snel anders. Misschien klinkt dit lomp en is dat laf.. maar ik heb zoiets als je zo'n grote bek hebt moet je jezelf ook kunnen bewijzen!!

maar naarmate je verder komt me de sport zie je wel dat die jongens echt veranderen. Zat 1st bij mij ook zo'n malloot in de groep die al1 maar op straat wou rellen. We gingen bijna tegelijkertijd naar de wedstrijdgroep en ken maar weinig mensen die zo verandert zijn.
 
uhuh MMA vind ik de mooiste sport, gisteren ook op eurosport trouwens:)

Fedor sloeg die gast echt HELEMAAL naar de kolere!:rolleyes: hele mat onder het bloed, dat gezicht van die amerikaan was gewoon helemaal rood!

En die coach maar schreeuwen "Just give up!!" koppige vechters:p
 

Similar threads

Back
Top