Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

Dat ligt maar net aan je trainingsschool natuurlijk. Als er 2 groepen zijn, stel beginners en gevorderden is het niet zo.

Spierpijn kan je wel op rekenen, zeker in het begin. Stijve bovenbenen was het vooral bij mij. Qua breuken in het verleden, ik zou mij er niet zo een zorgen over maken. Mocht je ergens last van hebben dan kap je er toch mee? Je zit er niet gelijk aan vast. Een paar trainingslesjes kan altijd.
 
In 't begin ga je zeker aan 't gas van de conditie die je dus niet hebt. Trainingen zijn lichamelijk echt een uitputting, maar 't geeft zo'n voldaan gevoel, en de sport zelf is zo tof :W
Als je twijfeld over je botten/gewrichten zou ik ff langs de dokter gaan, en horen wat hij ervan zegt, hij heeft daar immers voor gestudeerd.
Ik merk al wel, vergeleken bij 't begin, dat 't steeds beter gaat. Qua conditie trek ik 't beter, opdrukken gaat steeds makkelijker, techniek ga je doorkrijgen, enz.
ik zou 't gewoon doen ! te toffe sport om niet te doen ;)
 
Een dokter raadt het toch af. Huisarts raad ik sowieso af om langs te gaan, het enige wat die gedurende hun opleiding hebben moeten leren is: 'Rust houden, en als je er na een paar weken nog last van hebt, even langskomen'.
 
idd ik zou niet langs de docter gaan
ten eerste weet hij waarschijnlijk niet eens wat er zich daar afspeeld
en ziet alleen optv wat er gebeurd

als je een goeie trainer hebt ga je echt kapot
en wordt je uithoudingsvermogen goed op de poef gesteld
de ene trainer begind met warming uit en dergelijke en dan techtnieken

bij ons gaat het alvolgt
warming up met rondjes lopen
onder tussen opbouwend buikspieren trainen en opdrukken
eerst 5 keer buik dan 5 keer opdrukken
dan 10 X dan 15X dan 20X dan 25X dan 30 tot 50 keer
dan afbouwend weer tot 5
dan is alle kracht wel uit je lichaam
dan werdt de techniek getraind combinaties
en dit gaat er niet hard aan toe
daarna kwam het sparren dit ging gewoon rustig
op aan geven van elkaar
rustig middel hard of gewoon voluit
dit lach meer aan je zelf en aan je tegen stander

oude breuken zullen geen probleem zijn
maar licht de trainer wel goed in
dan zal hij er rekening mee houden
en als je een zwake kne heb raad ik je wedstrijden ook af
zodra je tegen stander merkt dat dat je zwake punt is ga je voor het gaas

ik werdt getraind door een van de beste kameraden van gilbert yvel
zijn allebij getraind door de de zelfde trainer
2 keer in de maand hadden wij ook training van de trainer van onze eigen trainer
zal is kijken of ik nog fotos of filmpjes van mijn trainer op de comp heb staan

verder is manus wolters ook een van men kameraden
dit is ook een zeer goede vechter
heeft is sportblad rigs gestaan
met als titel manus wolters treed in voetsporen van remy bonyaski
zullen paar van julie ook wel kennen
 
majah zijn er nog wat mensen met ervaringen, die kunnen zeggen of het verstandig is of niet om te beginnen?

-schouders uit kom gehad, kraakbeen @ knie kapot geweest, gebroken pols gehad :D

verder ook, hoe zwaar is het in het begin? hoe erg merk je iets kwa kracht? word je veel droger etc etc

het licht er ook aan wat wil je doen
kickboxen thaiboxen muaythaiboxen
 
Race rox ommen, kan jij mij uitleggen wat nou het verschil is tussen die 3? Want hoor vaak dat het precies hetzelfde is.
 
majah zijn er nog wat mensen met ervaringen, die kunnen zeggen of het verstandig is of niet om te beginnen?

-schouders uit kom gehad, kraakbeen @ knie kapot geweest, gebroken pols gehad :D

verder ook, hoe zwaar is het in het begin? hoe erg merk je iets kwa kracht? word je veel droger etc etc


Met wat wil je eigenlijk beginnen? Kickboksen/thai boksen?
 
kickboxen is zowiezo zonder ellebogen en knieen

muaythai in met ellebogen en knieen

thaiboxen knieen ellebogen en in de clins of hoe schrijf je dat


Wij trainde tijdens het kickboksen ook altijd ellebogen en knieen. Volgens mij mag je na een bepaalde klasse bij kickboksen sowieso wel knieen.
 
ik trainde altijd met kniee erbij. Deed dan ook het muay thai... ellebogen bijv leerde we wel te gebruiken in een combo! verders vind ik de sport echt geweldig... ben er gewoon stuk fitter door geworden en het is natuurlijk een extra dat je een bepaalde techniek beheerst. Hebben er trouwens meer mensen last van dat er onwijs veel vechterbaasjes mee trainen?? Ik had bijv een molukse jongen op de sportschool die wou 2 lesse volgen omdat die iemand terug wou pakken :S. Dankzij dat soort mafkezen krijgt de sport een slechte naam. Daarom ga ik volgend jaar ook naar thailand toe om daar is ff rond te kijken naar het "traditionele" muay thai.

het is zeker een aanrader als je gewoon lekker wilt sporten en lekker je "ei" kwijt wilt op de bokszak.

ps. zijn er hier mensen die ook wedstrijden hebben gespeeld? k ben namelijk 1,5 jaar geleden tijdens de medische keuring afgekeurd vanwege hyperventilatie! heb toen wel in de ring gestaan maar nooit voor de bond!
 
tjaa je kan het zo zien... thai boksen kan je in nederland wel vinden. Knieen zijn dan toegestaan, en heb zelfs een wedstrijd gezien waar ellebogen ook toegestaan waren! wat volgens mij officieel niet mag in nld :) was dan ook een wedstrijd die nie voor de bond werd gespeeld.

Als je het over muay thai hebt: oude thai boksen wat nu niet meer word gedaan ( weinig dan) in thailand. Handen plat en insmeren met vloeibaar rubber of ander plakkerig k*tspul. handen dan in fijngesneden schors van bomen en eventueel glas :S maar dat laatste deed je alleen als het om een familievete ging. Er waren "toen" geen regels en aan de hand daarvan is het thai/kickboksen ontstaan. Maar hetgeen wat je op tv ziet of in de sportscholen in nld komt verreweg nog nie in de buurt wat er echt in thailand word beoefent. In europa/azie enz zie je bijv het zogenoemde standaart westers thai/kickboxen wat niks meer is dan een combo van trappen + stoten. Als je kijkt naar de wedstrijden die in thailand worden gehoude zie je vellleeeeeee malen meer techniek. Meer clinches,ellebogen,hoge trappen en het is veel leuker om naar te kijken. Uiteraard is dat ieder ze persoonlijke mening.

hoop trouwens dat je vraag hiermee b-tje beantwoord is :)
 
Die met zijn pols, knie en schouder zat...
Knie kan ik niks over zeggen maar pols en schouder maakt niet uit.

Ik heb zelf mijn pols gebroken gehad voor ik begon met kickboxen. Nergens last van. Zoiezo verstevig je je pols ook al met bandage dus dat zit wel goed.

Toen heb ik op de training mijn schouder uit de kom gehad. Maandje niet trainen, daarna weer heel voorzichtig oppakken. Niet te moeilijke combinaties met je arm en het gaat wel goed. Gewoon de spieren weer laten wennen, en na een tijdje kan je er alles weer mee.
 
Voor zover ik weet, is 't pure kickboxen ook zonder lowkicks. Alleen highkicks en stoten. Geen kniën en ellebogen. Of middeltrappen (op dem ilt) mogen weet ik niet zeker. Thaiboxen is met ellebogen en kniën erbij, en muay thai is idd die ouderwetse pure vorm van thaiboxen uit thailand.
 
Ik doe zelf fullcontact karate .
heb wel aardig wat wedstrijden gedraait
heb 2x nk op me naam ek ben ik 4e geworde en wat kleine toernooien
traine ook veel met kickboxers vind ik op zich ook wel gaaf maja vind het hooft altijd wel lastig te dekke van wege karate .. :)
 

Similar threads

Back
Top