Motorrijden #43

Er zijn wel meer mooie hoor. Bij sommigen zie je dichtgeklapt amper dat t een systeemhelm is.. Heb ook een integraal en een jet maar draag eigenlijk alleen de systeemhelm nog.
 
En je bent in overtreding, want je moet volgens de wet een CE goedgekeurde helm dragen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005654/geldigheidsdatum_31-07-2013

Overigens denk ik maar zo, ding heeft niet voor niets die goedkeuring niet gekregen, dus ik zou het niet riskeren, zeker niet bij zo'n helm. Ik kon hem geleverd krijgen via de UK, echter raadde de leverancier daar het af.

Nolan heeft ook mooie modellen.

Dat in overtreding zijn dat zal wel ja. Vraag me af of het gehandhaafd word (het is geen pothelm ofzo).

En ik neem aan dat ECE bedoeld? Waarom hij niet is goedgekeurd zullen we denken niet weten.
Misschien nooit bedoeld voor de EU markt? (je weet maar nooit)
Verder blijft het wel een Bell helm, dus die geef ik wel het voordeel van de twijfel.

Nolan heeft ook mooie helmen...maar die Bell ziet er toch wel erg netjes uit voor een sys.helm.

"an ECE R22-05 certified helmet are likely to pass the DOT test and vice-versa"

Je hebt maar 1 hoofd lijkt mij? Niet besparen op een helm dus...

Het is niet letterlijk besparen op de centen hoor.
Nogmaals, het is geen 2 tientjes helm van een vaag merk.
Het is volgens mij meer regelgeving verschillen dan echt de veiligheid.

/ik zit nu nog wel in de 'ik moet en ik zal' fase :p
 
Last edited:
Er zijn wel meer mooie hoor. Bij sommigen zie je dichtgeklapt amper dat t een systeemhelm is.. Heb ook een integraal en een jet maar draag eigenlijk alleen de systeemhelm nog.

Lazer:
Paname-GL-Grey.jpg


Shark:
HE9580EKSS-1.JPG


Maar die Bell blijft mooier.
 
Last edited:
Gister super leuk dagje gehad met Dempster, Mitchell, Arthur en 2 vrienden van Arthur op Zandvoort.

We waren allemaal lekker aan elkaar gewaagd!

335gmfo.jpg
 
rijd heel anders als een scooter iig....


ik ben er trouwens achter dat ik echt NIET kan rijden... voor de zoveelste keer weer op me bek, weet echt niet waar het aan ligt...


reed in een bocht met max 20km per uur.... en voorwiel gleed uit 't niets weg....:|
 
David het rijd iets anders, maar ik stapte maandag voor het eerst ooit op een motor na 1 sessie voelde het allemaal al redelijk vertrouwd aan en kon ik al snel mee met de snelle jongens. Mitch stapte natuurlijk op en rijd natuurlijk na 3 dagen een 2:04,8 op zandvoort.
 
rijd heel anders als een scooter iig....


ik ben er trouwens achter dat ik echt NIET kan rijden... voor de zoveelste keer weer op me bek, weet echt niet waar het aan ligt...


reed in een bocht met max 20km per uur.... en voorwiel gleed uit 't niets weg....:|

Heb je niet gewoon onwijs gare banden uit 1975 ofzo?
 
Lazer:



Maar die Bell blijft mooier.

tinne zoek is op arai. heb zelf ook een bril maar die hebben daar van die gleuven dat je hem er makkelijk inschuift. geen moeite om je bril erin te krijgen + hij zit niet in je kop tedrukken. zijn niet goedkoop maargoed.
 
tinne zoek is op arai. heb zelf ook een bril maar die hebben daar van die gleuven dat je hem er makkelijk inschuift. geen moeite om je bril erin te krijgen + hij zit niet in je kop tedrukken. zijn niet goedkoop maargoed.

Integraal?
 
Back
Top