This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motorrijden #42

Thanks all!

R6 halen, zeker leuker, lichtere fiets, wendbaar, meer 'werken'. Ik weet zeker dat je er genoeg lol aan beleeft.

Mooie fiets Majestic! Nog verdere plannen ermee?

Zitten nu redelijk wat accessoires op maar wacht nu op post uit de USA. Paar plaatjes die het systeem verwijderen dat verse lucht in me uitlaat blaast om door emissie etc. te komen.

Dan kan ik me dynojet autotune eindelijk installeren en hoop ik nog een beetje vermogen winst te behalen. Dat systeem met die verse lucht fokt heel je AFR meting op... Power commander V en vol uitlaatsysteem zit er al onder btw.


T'is wel echt een toerenbeuker ja, na de 10.000rpm schiet het er echt vandoor. Maar de vraag is hoe hard wil je op de openbare weg gaan? Als ik nu onderin gas geef zit ik ook binnen no-time op 50km overschrijding. Dit model r6 wordt niet voor niets zo veel in de racerij gebruikt!

Hoewel een 1000 natuurlijk ook onwijs gaaf is, ik vind het in Nederland alleen niet nodig.
 
Is een r1 qua grootte ook anders? Of is t gwn t frame en kuip van een r6 met een ander blok erin?
 
Nee echt een andere fiets, stuk groter. Blijft een geweldig ding natuurlijk maar ben toch van mening om er niet op te gaan beginnen.

Of gewoon schijt hebben en gaan met die banaan
 
R1 van zelfde bouwjaar is totaal anders.

Sowieso al 2 uitlaten onder het kontje en zo zijn er nog een hoop grotere verschillen.

@Majestic, Ja precies ik zit met het zelfde. Maar ik vind een R1 uit '07 / '08 ook gewoon verschikkelijk mooi.
Maar goed als ik me rijbewijs heb eens proefritjes maken
 
uiteraard, niet zo zeer voor snelheid maar meer voor 't onderhoud... (2takt ken ik zelf)

http://link.marktplaats.nl/542285276

wat zou er met zo iets mis zijn dan?

zelf al moet ik blok reviseren, ben je dan niet goedkoop uit?

Als ik dingen in een advertentie zie staan als ''eerst ID en geld in mijn handen voor er proefgereden word'' kunnen ze van mij al de tering krijgen

Weet dat ze ''diefstal'' gevoelig zijn maar ff serieus
 
Als je niet van toeren 'beuken' houdt gern 4cil supersport gaan rijden. Die dingen zijn bedoeld om 10k + rpm te doen, niet lafjes bij de 6k te schakelen.
 
true that!

als je nog nooit super sport hebt gereden zul jeje echt niet zo snel vervelen op een R6.
Heb zelf dan als eerste motor een cbr 600f uit '96, wat vergeleken met zon R6 nog een stukje langzamer is. Maar daar kan ik me prima mee vermaken hier in Nederland en ook jongens met zwaardere motoren kan ik aardig bijbenen als het op sturen aankomt.. rechte stukken natuurlijk nooit.

Misschien vergis je je in de kracht van 'maar' een 600?

ben ik wel eerlijk, dit is het 3e jaar op mn fiets en wil komend jaar toch ook gaan kijken voor iets anders. Niet zozeer een 1000 maar een ander soort fiets, meer supersport ipv sport/tour. Dat rijdt toch net ff wat anders.
 
Nergens niet om, maar ik weet zeker dat je je de eerste 2-3 jaar niet hoeft te vervelen op een R6.

Los daarvan als je een R1 wilt: koop dan minstens een Cross-plane... Dat geluid is echt zooo vet
 
Ik vond een 600 t.o.v. een 750 en een 1000 een stuk nerveuzer rijden simpelweg omdat je voor hetzelfde resultaat wat hoger in toeren moet blijven.

Maar voor koppel moet je een 2 cilinder 1000 pakken, heerlijke roffel! Ik mis de RSV nog weleens hoor, zeker als ze allemaal weer van stal komen met zulk weer. 8)

Misschien eens koekeloeren voor een SM, maar dat duurt nog wel even.
 
maar ook al rij je met een 600 wat lager in toeren en je geeft gas ben je nog sneller weg als wat dan ook op de openbare weg.
 
klopt

Als je echt maximaal wil klappen op een 600 moet je werken, als je maximaal wil klappen op een duizend moet je veeeeel ruimte hebben.. rij je de hele dag met het gevoel dat je het vermogen maar voor de helft kan gebruiken
 
Zonde van het geld dus :+

Eigelijk heb je met een 600 nog lang niet alles nodig om vies hard te gaan..
 
Zelfs met mijn 25kw zit je zo aan de 120... Alleen dit begint nu wel hard te vervelen. Moet officieel nog 16 maanden ofso, maar hopelijk gaat de begrenzing er eerder uit.
 
Zelfs met mijn 25kw zit je zo aan de 120... Alleen dit begint nu wel hard te vervelen. Moet officieel nog 16 maanden ofso, maar hopelijk gaat de begrenzing er eerder uit.

ik heb eind vorig jaar eens een sprintje getrokken met een maatje van me. Hij rijdt eenzelfde cbr600f alleen dan ook 25kw. Dat is dus echt niet vooruit te zeiken he
als je denkt dat je daar al hard mee gaat, dan staat je nog heel wat leuks te wachten!
 
Zit binnen de 6 seconden aan de 100, dan moet je toch al met een aardige auto aankomen om een sprintje te winnen.
Snap ook wel dat als de begrenzing er straks uit is dat hij nog dubbel zo snel op de 100 zit8)
 
ja da klopt ook wel, dat je een leuke auto moet hebben om het bij te houden.
maar 6 sec naar de 100 op een motor je zult het verschil wel merken als je die begrenzer eruit haalt..
 
Ik hou wel een beetje van toerenbeuken maar zo'n 600 is echt bizaar gewoon :+

Zoals Vassago zegt. Maar goed eens testritjes maken

Natuurlijk zal het allebei verschrikkelijk hard gaan.
 
wessel, waarom niet voor een CBR kijken voor dat geld?
zijn fijne fietsen om ervaring op te doen..
zon Falco 1000 is niet echt een beginnersfiets lijkt me..