Motor & Motorrijden #36

Status
Not open for further replies.
Alex kent zijn fiets denk ik wel van dsf of iets dergelijks.
Veel zx6's worden aan het frame verstevigd..

Moet wel goedkomen zo, wel grappig wat er ook op M-F gezegd wordt, waarschijnlijk straks het meest afgebeulde jerryt frame, aangezien de anderen allemaal showfietsen zijn :P

Duurt niet lang voordat de meeste 636en een zelfbouw frame hebben, de meeste beginnen nu echt te brak te worden om nog maar te blijven verstevigen/lassen

Nice Laurens, vette frampjes bakt JerryT altijd!
Maar hoezo kan dat alu frame het gestunt niet aan? In die americaanse stunt filmpjes zie je bijna niks anders dan ZX6R 03/04's..

Post die fotos ook eens in het zx6r topic bij sport, op motorforum, Alex/Da-Liks zit er ook:)

ik ken alex uiteraard wel, eh ja hij rijdt sowieso heel clean.. is heel licht maar frames gaan gewoon al na de klote na 2-3 keer hard vallen..
Als je goed kijkt zie je overal gescheurde frames in amerika ;)

al weer stapje verder!

wlzmno.jpg

Heb net 1 Maart in de agenda gezet. Eerste dag voor de verzekering dat de 'winter' over is.. Ding dan maar eens ontdoen van de laag stof die er nu op zit, hopen dat het zonnetje zich laat zien dan! :)

Gister blok om geweest voor t eerst dit jaar. Kon niet meer wachten en t was lekker weer. Wel koud na een half uurtje dus maar even opgewarmd bij de motoport en weer terug gereden.

Even een vraagje, hoe zit het precies met zwaar rijbewijs...
Kan ik gewoon op mijn 20e beginnen met lessen op een >25kw motor, en dan bijvoorbeeld op mijn 21e verjaardag afrijden? Of kan je pas beginnen met lessen op je 21 op een zware motor?

Je lest toch altijd op 25kw fietsen?

Ik moet ook weer eens mijn lessen oppakken. Ik was begonnen voor de winter maar door de drukte ben ik er niet mee doorgegaan. Mijn broer kwam gister nog even posen met zijn Tuono en dan begint het bij mij ook weer te kriebelen!

Je lest toch altijd op 25kw fietsen?

Ik moet ook weer eens mijn lessen oppakken. Ik was begonnen voor de winter maar door de drukte ben ik er niet mee doorgegaan. Mijn broer kwam gister nog even posen met zijn Tuono en dan begint het bij mij ook weer te kriebelen!

Als je lest en afrijdt op een 25kW fiets krijg je ook een beperkt rijbewijs, als je op je 21e gaat lessen doe je dat dus op een 25+kW fiets. Licht rijbewijs kun je wel voor kiezen trouwens, maar waarom zou je dat nou weer doen :+

Met
bedoel ik meer dan 25kw, voor het geval dat niet duidelijk was:*

En als je lest voor zwaar rijbewijs les je toch niet op 25kw? Heb volgens mij ooit ergens 35kw ofso zien staan?
Ik bedoel dus:
Je bent 20 en je lest op een zware motor (als dat kan). En je plant je examen op je 21 verjaardag. Kun je dan meteen afrijden voor zwaar rijbewijs?
Óf kun je pas beginnen te lessen op een zware motor als je 21 bent?
:)

Met

bedoel ik meer dan 25kw, voor het geval dat niet duidelijk was:*

En als je lest voor zwaar rijbewijs les je toch niet op 25kw? Heb volgens mij ooit ergens 35kw ofso zien staan?
Ik bedoel dus:
Je bent 20 en je lest op een zware motor (als dat kan). En je plant je examen op je 21 verjaardag. Kun je dan meteen afrijden voor zwaar rijbewijs?
Óf kun je pas beginnen te lessen op een zware motor als je 21 bent?
:)

Ah, ff verkeerd gelezen inderdaad :P Je kunt gewoon lessen op je 20e, denk alleen niet dat dat op een zware is dan, maar bij mijn rijschool waren de lichte en zware hetzelfde op de begrenzing na. Heb je je autorijbewijs al? Anders moet je met lessen op de weg wachten tot je je voertuigbeheersing hebt, en die moet je natuurlijk wel halen op je 21e want anders heb je weer geen zwaar rijbewijs :P

Autorijbewijs heb ik inderdaad al.
Bij de rijschool waar ik autorijles had waren het volgens mij ook gewoon allemaal kawasaki er6jes, sommige met begrenzing en andere zonder.
Mij ging het er juist om dat ik dan op mijn 21e meteen af kan rijden, aangezien dat in mei is. Anders moet ik eerst vanaf mei gaan lessen en dan is het seizoen alweer voorbij als ik eindelijk mijn rijbewijs heb...

Status
Not open for further replies.
Back