Motor & motorrijden #28

Status
Not open for further replies.
Stel de vraag hier ook even:

Ik vroeg mij af: past een F4 achterbrug ook in een F2/F3 zonder mega aanpassingen?

En hoe komt het met de velg? Kan ik mijn oude velg dan nog gebruiken?
 
Met Aschwin heb ik alweer een tijdje niet gereden, Jur soms wel. Zaterdag wat te doen ? Als het mooi weer is, kunnen we dan wel ff scheuren :)
 
Omdat het word gezien als een motor stel ik die vraag toch maar even hier:

Ik sta op het punt om een quad uit engeland te gaan kopen zaterdag, maar omdat ik toch nog een leek ben in het invoeren heb ik toch nog zo mn twijfels.
Weet iemand wat voor eisen er precies allemaal zijn. Quad type banden en verlichting? Misschien dat iemand het met een motor heeft gedaan? Word er nog gelet op het aantal db?
 
Das een auto he.... je mag er mee rijden met rbw B.

Verlichting moet je vaak aanpassen als je wat uit engeland haalt, want de bermverlichting schijnt aan de verkeerde kant omhoog.
Je krijgt gelijk een soort APK keuring. Dus zorg dat ie in goede staat is. (knipperlichten, verlichting, geluid etc etc)
 
Das een auto he.... je mag er mee rijden met rbw B.

Verlichting moet je vaak aanpassen als je wat uit engeland haalt, want de bermverlichting schijnt aan de verkeerde kant omhoog.
Je krijgt gelijk een soort APK keuring. Dus zorg dat ie in goede staat is. (knipperlichten, verlichting, geluid etc etc)

Ja maar ik belde net de RDW en ze vertelde mij dat ie gekeurd word als een motor. APK is ook niet van toepassing.
Maar dat in orde brengen gaat nog best lastig worden, omdat het geluid ver over het maximum is. Maar ik ga het denk ik wel proberen, want deze kans kan ik niet laten.
 
Ja maar ik belde net de RDW en ze vertelde mij dat ie gekeurd word als een motor. APK is ook niet van toepassing.
Maar dat in orde brengen gaat nog best lastig worden, omdat het geluid ver over het maximum is. Maar ik ga het denk ik wel proberen, want deze kans kan ik niet laten.

Geluid is niet zo'n probleem hoor. Op MF genoeg verhalen gelezen dat die keuring nauwelijks iets voorstelt. Kwamen motoren zonder Db killer ook glansrijk door keuring.
 
qqd2jb.jpg


Geluid is niet zo'n probleem hoor. Op MF genoeg verhalen gelezen dat die keuring nauwelijks iets voorstelt. Kwamen motoren zonder Db killer ook glansrijk door keuring.

Dit soort verhalen heb ik inderdaad gehoord. Ik hoop dat ik tijdens de keuring wel een motorliefhebber zal krijgen, want anders word het weer rechts omkeer denk ik. Zit een dubbel uitlaat systeem onder zonder db killers.
Het is overigens een raptor 660 uit 2003.
 
Ja maar ik belde net de RDW en ze vertelde mij dat ie gekeurd word als een motor. APK is ook niet van toepassing.
Maar dat in orde brengen gaat nog best lastig worden, omdat het geluid ver over het maximum is. Maar ik ga het denk ik wel proberen, want deze kans kan ik niet laten.

Je moet voor de gein mijn uitlaat eens horen die ook door de keuring is gekomen.. Hij heeft wel een meting gedaan, maar dat ging ook met een knipoog..

Let even op wat algemene dingen, knipper, spiegel, verlichting in orde, genoeg mm's op de banden, geen loshangende/uitstekende onderdelen.. Lijstjes zijn wel te vinden op de RDW site volgens mij, verder checken ze vooral wat algemene dingen zoals framenummers e.d., dat moet gewoon netjes in orde zijn.. Je moet daarbij ook geluk hebben met de keurmeester ;)

Als er motorpapieren bijzitten (?? staat bij een motorzaak zo te zien??) kijk dan even of je een CVO (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren/Certificaat_van_Overeenstemming.htm) kunt krijgen, ik heb hem via de website van Suzuki toen gewoon toegemaild gekregen, vond die gast bij de RDW erg fijn ivm gegevens op kenteken, ik weet niet of zoiets bestaat voor een quad
 
Last edited:
Keuring voor motoren is anders idd. (ik dacht dat het een auto was, aangezien je met rbw B erop mag rijden...)

''niet apk-plichtige-voertuigen'' Zoals dus bv motoren, is alleen maar papierwerk. Framenummer controleren en overnemen dus.
Dan heb je niet te maken met minimaal profiel voor je banden, Db meting etc. Alleen licht wordt gecontroleerd omdat ie uit Engeland komt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top