Motor en motorrijden #4

Status
Not open for further replies.
Volgens het motortheorie boek moet de speling 2cm bedragen, 1 cm omhoog, 1 cm omlaag vanuit het midden en moet belast gemeten worden, dus wanneer je op de motor zit..

Verschilt ook per motor. Bij mij moet het wel meer dan 2cm zijn. Beter ook ietsje te slap dan te strak.
 
[gvideo]htp://video.google.nl/videoplay?docid=-7298676089351676779[/gvideo]

449xly0.jpg


Thanks, ziet er goed uit. Ook eens voor kijken. Kentekenplaathouder kan je toch wel zelf maken van alu lijkt mij?
 
Als je echt wil blazen, dan zou ik die snelweg richting Roosendaal pakken. Is voor jou ook niet de wereld :P

Alleen bij Borgwerf (indus) inhouden en de rest kan je vol klapperen. Heerlijk rustige weg.

Enige wat je kan doen is je plaat er gewoon afhalen lijkt me?

Inderdaad zekker op een zondag :W alleen toch gaan ze er steeds vakker op controleren.....maar voor de rest echt lekker snelweg, nieuw asfalt (richting roosendaal) en zitten paar rechte stukken waar je makkelijk de topsnelheid kan uitproberen:)

Prakijk examen voor een motor, dan moet je ook remproeven, noodstop etz... maken maar een remproef moet je zonder koppeling doen toch? en pas op het aller laast je koppeling in knijpen? of is dit bij de noodstop?
 
Thanks, ziet er goed uit. Ook eens voor kijken. Kentekenplaathouder kan je toch wel zelf maken van alu lijkt mij?



Ja, of ff zo'n standaard ding van ebay kopen ofzo :)

Ben niet zo goed in alu bewerken ;) Dus betaal liever iets meer dan dat ik iets gaars erop plak :P
 
Inderdaad zekker op een zondag :W alleen toch gaan ze er steeds vakker op controleren.....maar voor de rest echt lekker snelweg, nieuw asfalt (richting roosendaal) en zitten paar rechte stukken waar je makkelijk de topsnelheid kan uitproberen:)

Prakijk examen voor een motor, dan moet je ook remproeven, noodstop etz... maken maar een remproef moet je zonder koppeling doen toch? en pas op het aller laast je koppeling in knijpen? of is dit bij de noodstop?

Ik had 3 oefeningen op remgebied. Een precisiestop, een noodstop en normaal remmen.

Hoe het precies zat met koppeling weet ik niet meer zeker. Normaal remmen en precisiestop moest je volgens mij terugschakelen naar de 1e versnelling, bij de noodstop was dit niet verplicht.

Maar het is net zo gemakkelijk om dit jezelf wel aan te leren. :)
 
Inderdaad zekker op een zondag :W alleen toch gaan ze er steeds vakker op controleren.....maar voor de rest echt lekker snelweg, nieuw asfalt (richting roosendaal) en zitten paar rechte stukken waar je makkelijk de topsnelheid kan uitproberen:)

Prakijk examen voor een motor, dan moet je ook remproeven, noodstop etz... maken maar een remproef moet je zonder koppeling doen toch? en pas op het aller laast je koppeling in knijpen? of is dit bij de noodstop?

http://www.wimluijten.nl/motor praktijk.htm

Staan die onderdelen die je moet kunnen doen.

Edit/
Staat alleen niks over koppelingsgedrag :)

Edit2/
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/motorexamen (poster).pdf

Kijk daar eens :)
 
Mijn broer was vorig seizoen op zn smoel gegaan met z'n mille, heeft em nu weer opgeknapt met een leuk stickersetje en een lading nieuwe kuipdelen

030320070464.jpg
 
Ik had 3 oefeningen op remgebied. Een precisiestop, een noodstop en normaal remmen.

Hoe het precies zat met koppeling weet ik niet meer zeker. Normaal remmen en precisiestop moest je volgens mij terugschakelen naar de 1e versnelling, bij de noodstop was dit niet verplicht.

Maar het is net zo gemakkelijk om dit jezelf wel aan te leren. :)

Hehe, ik ramde het bij de noodstop ook in de 1, vond me rij-intructeur het neit goed :+
 
Hmm, bij mij zei hij juist dat het goed was om het overal aan te leren zeg maar. Mgoed, ieder zo zijn manier van lesgeven. :)

Toffe Mille hoor. Ik zou alleen dat gaas zwart maken. :)
 
Ik heb een tijdje geleden ook een motor gekocht.
Een Kawasaki ER-500 in "lichte categorie"

Ik kon hem voor wijnig kopen, dus dan kan ik hem nu even opknappen en als ik dan in Mei 18 word dan kan ik er op lessen (me vader geeft me dan motorrijles) en met winst wegdoen om een supermoto aan te schaffen:)






Hij komt uit 2003 trouwens.
 
ik zit nu ook sterk te twijfelen om me rijbewijs binnekort ook maar te halen, ook al heb ik dan geen geld voor pak en fiets meer. t papiertje heb ik dan iig al.
twijfel alleen een beetje omdat t miss niet zo handig is om dan rijbewijs te halen 1 of 2 jaar niet te rijden en dan te gaan rijden, je bent er dan toch wel helemaal uit vrees ik.
 
hahaha.. van motorrijles leer je niet rijden hoor.. zonder zo'n bewijsje was ik nu even ver geweest...

na 2 jaar stap je gewoon weer op.. even wennen, en weer gaan. dat verleer je niet.
 
Weer op de ban toer siep? :P

Zit ook sterk te twijfelen (Horny Moose :*) om te gaan lessen.
Wat is nou het verstandigst? In het voorjaar, zomer, winter of herfst lessen? En dan met name gericht op drukte en ongemakken etc?
Las hier poosje geleden namelijk dat lessen in de winter best ideaal was..
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top