Motor en Motorrijden #11

Status
Not open for further replies.
Die 250 was echt drama op de weg.. wat een zooi. je kan alleen maar plankgas als je leuk wil rijden, en dan nog is het klote om de bocht uit te komen.

rondje lwd en terug.. tank leeg, olie mixen etc...


Van mij mag die 2 takt rotzooi sterven :D



Ik wil gewoon een redelijk betrouwbare fabrieksaf sm.


Ik wil best om de zoveel tijd onderhoud er aan doen, maar geen zin om maadelijks het blok open te moeten halen.

Natuurlijk heb ik het liefst zon dikke husaberg oid idd... maar dat juist echte getunde sm's


Ik heb liever wat er tussen in.. een suzuki dr-z vind ik niks aan..

ik zal eens even op internet sneupen.

Dat had ik wel van 2 takt gedacht , stiekum . Met crossen heb je daar neit zo last van , omdat je toch uit alle bochten haast vol wil reezzen . Maar op de weg moet je je houden aan regels en dan werkt een 2takt eigenlijk op een verkeerde manier . De motor;s waar ik tot nu toe op gereden heb waren allebei 4 takt . Wat het fijne aan 4 takt is is dat half gas ook echt halfgas is . Bij een 2takt blijft hij bij halfgas nogsteeds stijgen in toeren :X .

Ik denk dat dit voor mij toch een vrij doorslaggevende factor is in de keuze tussen 2 en 4 takt straks . En een 4takt klinkt vetter bij een SM :W.
 
ja en 80 rijden is ook geen pretje.. je kan zoiezo haast niet constant rijden... kom je de bocht uit, dan begint ie te stotteren en te doen, of je moet flink gassen, maar dan trek je weer een wheelie.

ik nam altijd gewoon het fietspad ipv de weg.. buiten de bbk.


En om elke keer een fles olie mee, dat is ook kut. en stinken die rotzooi.




Het leek mij ook leuk, maar je kunt amper een blokje om. mij teveel geouwehoer.


Leuk voor op het circuit misschien.
 
idd met een 2takt moet je gewoon branden en anders is er geen hol aan

veelste zenuwachtig zon 2takt, maja met een sm moet je ook branden dus :P
 
Constant 120 @ snelweg :)

Sleutel tot normaal rijden met een 2-takt = lang vertanden

check dit filmpje, reed al 30km zo:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=HljcvKyfDpI"]YouTube - pre ardennenvakantie meeting[/ame]
 
Ik heb een RS250 gehad en dat loopt echt wel prima hoor, als je op een scooterforum zit en niet eens met 2takt om kunt gaan :rolleyes: ;) ;)
 
Hebben jullie ervaringen met tank tassen ?
ik zoek eigenlijk een tas die je ook als schouder / rug tas kan gebruiken en meer als 5 kilo aan kan.

Als ik naar school moet wil graag mijn laptop meenemen en nog wat boeken.
maar op me rug zit toch niet lekker, ik moet er namelijk 45min mee rijden.
 
Ach, je heb tijd zat, begin maar met zoeken.

Mot mn ktm nog ff schorsen, staat ie financieel niet in de weg:)
 
mv5d04.jpg


nieuwe bike :)
 
KTM LC4's zijn best betrouwbaar hoor.
Kwam laatst toevallig nog op een site, die man reed enduro's met een KTM LC4, 400cc.
Die ging dus gewoon ff 50 km heen en terug naar een enduro rit over de snelweg, en melde doodleuk dat hij constant 140 gereden had.

Als je een LC4 zonder vaage bijgeluiden met een lage KM stand koopt, en je houd het onderhoud gewoon goed bij, dan kun je er echt veel probleemloze KM's mee maken.

Het belangrijkste is gewoon zon 10km warmrijden voordat je hem echt lostrekt.
Als je KVS op temp is, is je olie dat nog niet, en warme olie is juist belangrijk om kapote big-end lagers e.d tegen te gaan.

10 km warmrijden? Rij zelf 640 LC4, moet zeggen dat de olie vrij snel op temp is. Maar het is inderdaad zeer belangrijk dat je hem goed laat warmdraaien, maar dat geld voor alles.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top