Moet ik een nieuwe zuiger in mn Evo??!!

Bas.

100% T.K. Tuning
he allemaal,

Heb een vraag voor jullie.

Mn zuiger is best aan het eind van zn latijnen dus liet ik m even opmeten, die was 47.4, en mn cilinder opgemeten, die was 47.5

Er zit nu een VERTEX A zuiger in, mijn vraag is: moet er nu een Polini A in, of een Polini B zuiger, omdat ik heb gehoord dat vertex en Polini ook wel verschillen?


laat het even weten,

Groeten Bas
 
Advertisement - register to remove this

Je kan niet zeggen aan de hand van een meting ''47.5mm'' welke zuigermaat je moet pakken. Dat komt aan op hondersten mm's

Mijn advies is deze cilinder op laten meten door iemand die weet waar hij over praat + nauwkeurig gereedschap heeft. Hij kan je ongetwijfeld ook meteen vertellen welke maat zuiger je moet hebben.
 
80 euro en je moet een A-type hebben.gewoon anaar je dealer een een POLINI EVOLUTION A-ZUIGER bestellen..vertex of wtf dan ook maakt niet uit.
gewoon polini zeggen.
dit weet ik uit eigen ervaring dus zal wel gewoon goed lopen erna
 
80 euro en je moet een A-type hebben.gewoon anaar je dealer een een POLINI EVOLUTION A-ZUIGER bestellen..vertex of wtf dan ook maakt niet uit.
gewoon polini zeggen.
dit weet ik uit eigen ervaring dus zal wel gewoon goed lopen erna

Kerel... lul niet zo fucking dom als je er geen verstand van hebt.
En zuiger moet gewoon de juiste speling in een cilinderwand hebben dus zonder te meten kun je niet zeggen welke zuigermaat erin moet.
Als je dus geen zuiger hebt die je kunt meten vooraf is eigenlijk de beste optie om maar de grootste te kopen en de cilinder daarna op te honen naar de juist speling.
 
Kerel... lul niet zo fucking dom als je er geen verstand van hebt.
Als je dus geen zuiger hebt die je kunt meten vooraf is eigenlijk de beste optie om maar de grootste te kopen en de cilinder daarna op te honen naar de juist speling.


volgens mij ben jij nog dommer aan het lullen dan oruzghan:S:S

ga met je zuiger en cilinder naar een erkende zaak die weet waar ze mee bezig zijn, en dan is het zo geregeld..hier op het forum word je niet veel meer wijzer, wij kunnen niets voor je doen in dit geval.
 
Kerel... lul niet zo fucking dom als je er geen verstand van hebt.
En zuiger moet gewoon de juiste speling in een cilinderwand hebben dus zonder te meten kun je niet zeggen welke zuigermaat erin moet.
Als je dus geen zuiger hebt die je kunt meten vooraf is eigenlijk de beste optie om maar de grootste te kopen en de cilinder daarna op te honen naar de juist speling.

Dus ik moet bijv met mijn DR naar een dealer gaan. Groote maat zuiger kopen die ze daar hebben en dan vervolgens mijn cilinder laten honen zodat die zuiger past voglens jou?
 
Dan ben je alsnog dom bezig , als hij dan een keer lichtjes naait zou je met een niet zo groot opgeboorde cilinder nog een keer kunnen opboren , als je al de grootste maat hebt , kan je direct een nieuwe cilinder kopen .

Great thinking guys :X .
 
dus ga gewoon ff met je cilinder naar een zaak/winkel oid die er verstand van hebben !!, en vertel dat je een nieuwe zuiger nodig hebt. Daar zullen ze hem opmeten voor je en aangezien er nu een A in zit, zal dit wel AA worden of misschien een B.

Ga dus niet zomaar ff snel een nieuwe zuiger bestellen als je niet weet wat er in moet :)
 
met een DR kan dat ook daadwerkelijk :p


haha jah ik weet dat dit kan maar vind dit een erg achterlijke manier 8P.

Als ie je dan nog eens naait kun je hem niet meer verder honen (als je hem dat waard vind natuurlijk). Mijntes is nu warm gelopen en heeft zo'n klein vlekje dat kun je weer netjes maken zonder te honen en dan weer een nieuwe zuiger er in en klaar.

Maar ik zou dat dus nooit doen gelijk tot het grootste laten honen...
 
Ik was even in de war, dacht aan een D zuiger... met een Atje kun je beter eerst een B pakken bijv.
Met een beetje inzicht had je dit zelf ook wel kunnen bedenken trouwens mja...
 
ok even terug komen op het onderwerp, ik heb een zuiger bij Marco van XSh gehaald bij de stand in Meppel, keek thuis op het doosje stond dat het een pia zuiger was, maar die zuiger en de oude zuiger van mij zijn identiek, dus maakt eingleijk niet uit mina/pia zuiger?
 
Ik was even in de war, dacht aan een D zuiger... met een Atje kun je beter eerst een B pakken bijv.
Met een beetje inzicht had je dit zelf ook wel kunnen bedenken trouwens mja...


Het stond er echt zo van gelijk naar de grootste maat en daar een zuiger op te pas maken. Maar ja snap nu wat je bedoelt en die manier zou ik ook doen als er een veeg in zit die er niet uit viel te schuren.

Mijn DR is weer heel want zat alleen een warm loop vlekje in en voor de rest was hij nog perfect. Ding is echt super :p.
 
ok even terug komen op het onderwerp, ik heb een zuiger bij Marco van XSh gehaald bij de stand in Meppel, keek thuis op het doosje stond dat het een pia zuiger was, maar die zuiger en de oude zuiger van mij zijn identiek, dus maakt eingleijk niet uit mina/pia zuiger?

Pia/Mina zuiger zijn dus gewoon allemaal hetzelfde.

Dus als je bv. een evo pen 12 zuiger heb op mina, dan kan je die ook gewoon in een pia rossen :)
 
Back
Top