Waarom moet je nieuwe cilinder inrijden en in de race doen ze dat niet.

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Nu ff een irritante vraag; iedereen heeft het over gesmede zuigers, maar kan iemand ff een 50cc-cilinder noemen die voorzien is van een gesmede zuiger [nee, dit is geen n00b-vraag]?

Me oude MHR 50 had een gesmede zuiger+coating
 
ik weet hoe het zit, ik had geen zin om alles te lezen en het kan dus zijn dat het al gezegd geweest is.

De cilinders die ze "zo uit de doos halen" zijn zeer goed afgewerkte en goed getunede cilinders met een coatinglaag, 5 minuutjes de scooter laten draaien en ze zijn ingereden, de nieuwe zonder coatinglaag zijn van een metaal gemaakt met een hoog koolgehalte wat de smering bevordert. trouwens, de scoot draait heus wel een uurtje of zo voor hij gebruikt wordt hoor, carb afstellen, beste overbrenging zoeken, pk testje doen, koppeltest... nog een kwartier voor de race starten, uren het parcour verkennen en de reacties waarnemen van de scooter op lage snelheid...

In de cross wereld is het dan weer anders, die mannen rijden op pure alcohol en hebben zodanig gekoelde cilinders dat ze eerder lam gereden zijn das vastgedraaid.
 
Nog een reactie van een racer (B):
Een nieuwe cilinder werk ik eerst af/bij, starten en laten warmdraaien (tot 50° ongeveer, wat ook bedrijfstemperatuur is) en dan minstens een half uurtje gewoon kalm rijden.
Een nieuwe zuiger: warmdraaien, 15 minuutjes kalm en dan vlammen.
Kan misschien een beetje voorzichtig lijken, maar ik verneuk niet zo graag een cilindertje...
 
Originally posted by Sebbe
Nog een reactie van een racer (B):
Een nieuwe cilinder werk ik eerst af/bij, starten en laten warmdraaien (tot 50° ongeveer, wat ook bedrijfstemperatuur is) en dan minstens een half uurtje gewoon kalm rijden.
Een nieuwe zuiger: warmdraaien, 15 minuutjes kalm en dan vlammen.
Kan misschien een beetje voorzichtig lijken, maar ik verneuk niet zo graag een cilindertje...
lekkere racer..........je gaat toch een half uurtje of 15 minuten kalm rijden.........dan rij je al lekker achteraan..
 
Originally posted by DvD

lekkere racer..........je gaat toch een half uurtje of 15 minuten kalm rijden.........dan rij je al lekker achteraan..

Als je ook maar een hersencel gebruikt om logisch natedenken geef je niet z'n antwoord...
 
Originally posted by DvD

lekkere racer..........je gaat toch een half uurtje of 15 minuten kalm rijden.........dan rij je al lekker achteraan..

Natuurlijk gebeurt dat thuis, voor de race... :|
Op de race zelf: warmdraaien en dan vlammen, wat had je verwacht...
 
inrijden gebeurd (naar mijn weten) nooit...ik doe het ook niet, ff opstoken die cil, en aflaten koelen, das alles...kijk anders ff naar jasper (mhr#27) pleurt er een compleet standaard mhr cil derop, zo uit de doos, nix aan gebeurd. en dat vlak voor de race... wat inrijden? vlammen :)
 
bij mijn race scooter rij ik ongeveer een uurtje rond aan ongeveer 8000tpm . en bij een nieuwe zuiger 10 minuten ofzo . als er geen tijd is om hem in te rijden gewoon volgas (wel eerst laten opwarmen) .maar dat verkortert de levensduur van de cilinder.
 
Back
Top