Waarom is mijn bougie roestig van kleur

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb gister een paar leuke dingen besteld voor mijn 80 cc peugeot v clic.
Ik dacht ik draai voor de lol de bougie er eens uit.
Ik dacht kan meschien beetje donker zijn omdat ik met grote sproeier rijd maar hij is letterlijk bruin roestig. Dit heb ik nog nooit gezien iemand enig idee hoe dit kan.
20220712_160418.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb bij mijn tomos al eens meegemaakt dat ik bij een tank station er E5 erin heb gegooit.. Maar blijkbaar zat daar toch meer ethanol in dan het misschien werkelijk zou mogen..

Ik had namelijk ook allemaal vocht in de motor zitten.. (zelfs zo erg dat hij niet meer wilde starten.

Enigste manier om vocht aan te trekken is als er meer ethanol in de brandstof zit.

Dus ik vermoed dat ze bij je tank, wellicht stieken toch meer ethanol erin doen.. (meer ethanol en minder benzine is namelijk goedkoper) (de benzine is eigenlijk wat het duurste is.)

Raad je aan om eens ergens anders te tanken en zien of het probleem vanzelf oplost.

Dus door vocht dat op je bougie slaat, ontstaat dus die roest..

Want eerst zit er vocht aan (hoeft maar lichte condens te zijn) daarna rijd je en is het weer weg.
Als de motor weer afkoelt als je thuis bent er weer vocht erop komt, en ondertussen je bougie aan het roesten is.
 
Ik heb bij mijn tomos al eens meegemaakt dat ik bij een tank station er E5 erin heb gegooit.. Maar blijkbaar zat daar toch meer ethanol in dan het misschien werkelijk zou mogen..

Ik had namelijk ook allemaal vocht in de motor zitten.. (zelfs zo erg dat hij niet meer wilde starten.

Enigste manier om vocht aan te trekken is als er meer ethanol in de brandstof zit.

Dus ik vermoed dat ze bij je tank, wellicht stieken toch meer ethanol erin doen.. (meer ethanol en minder benzine is namelijk goedkoper) (de benzine is eigenlijk wat het duurste is.)

Raad je aan om eens ergens anders te tanken en zien of het probleem vanzelf oplost.
Dan ga ik maar weer bij de shell tanken.
Klinkt wel logisch wat je zegt over ethanol.
K dacht alleen dat tamiol juist geen ethanol toevoegde maar blijkbaar wel dus.
 
tamoil is een goedkope pomp. Dus zij kunnen nooit voor benzine wat meer kost voor minder verkopen..

Wel als je het aanlengt met meer ethanol erin in grote hoeveelheden.. (dus kwaliteit is minder, maar als je het mengsel nog steeds brand loopt er je motor op.. Roest op bougie is echt een bij effect.


Pure siroop is ook duurder, dan als je het aanlengt met veel meer water.
 
tamoil is een goedkope pomp. Dus zij kunnen nooit voor benzine wat meer kost voor minder verkopen..

Wel als je het aanlengt met meer ethanol erin in grote hoeveelheden.. (dus kwaliteit is minder, maar als je het mengsel nog steeds brand loopt er je motor op.. Roest op bougie is echt een bij effect.


Pure siroop is ook duurder, dan als je het aanlengt met veel meer water.
Klopt. En ik maar denken tamiol is prima.
Niet dus pff.
Al dat gedoe. Ze moeten gwn 95 98 hebben niet meer niet minder zonder allemaal toeters en bellen er aan.
 
tamoil is een goedkope pomp. Dus zij kunnen nooit voor benzine wat meer kost voor minder verkopen..

Wel als je het aanlengt met meer ethanol erin in grote hoeveelheden.. (dus kwaliteit is minder, maar als je het mengsel nog steeds brand loopt er je motor op.. Roest op bougie is echt een bij effect.


Pure siroop is ook duurder, dan als je het aanlengt met veel meer water.
Benzine moet voldoen aan NEN-normen om een bepaalde kwaliteit te garanderen. Het lijkt me sterk dat ze er 's nachts stiekem nog wat extra ethanol bij kiepen. Overigens betwijfel ik of ethanol goedkoper is dan pure benzine.

Ik rij trouwens structureel en probleemloos op e10, zonder roestige bougie of wat dan ook.
 
Benzine moet voldoen aan NEN-normen om een bepaalde kwaliteit te garanderen. Het lijkt me sterk dat ze er 's nachts stiekem nog wat extra ethanol bij kiepen. Overigens betwijfel ik of ethanol goedkoper is dan pure benzine.

Ik rij trouwens structureel en probleemloos op e10, zonder roestige bougie of wat dan ook.
Ja k vind zelf 95 minder voor 1 keer kan het wel maar ik merk wel echt verschil in wat ik tank. En waar ik tank.
Maar als k t allemaal zo ga bekijken kan k er net zo goed lampenolie in donderen is ook brandbaar geeft nog een lekker geurtje af ook :tearsofjoy:
 
Ja k vind zelf 95 minder voor 1 keer kan het wel maar ik merk wel echt verschil in wat ik tank. En waar ik tank.
Maar als k t allemaal zo ga bekijken kan k er net zo goed lampenolie in donderen is ook brandbaar geeft nog een lekker geurtje af ook :tearsofjoy:
Lamp olie brand alleen met lont helaas pure petrolium kan dan weer wel(vroeger toen ik nog in opleiding was moesten we bij oude sloop auto's alle autos op andere stoffen laten lopen zoals petrolium en pure alcohol in benzine auto's en frituur olie in diesels en lijnzaad olie. .) Gelhaard olie kan weer wel. Brandbaar wil niet meteen zeggen dat hij er op loopt he haha
 
Lamp olie brand alleen met lont helaas pure petrolium kan dan weer wel(vroeger toen ik nog in opleiding was moesten we bij oude sloop auto's alle autos op andere stoffen laten lopen zoals petrolium en pure alcohol in benzine auto's en frituur olie in diesels en lijnzaad olie. .) Gelhaard olie kan weer wel. Brandbaar wil niet meteen zeggen dat hij er op loopt he haha
:tearsofjoy: blijft toch mooi he.
Bij mij liep een vivacity der wel op. Maar dat is één ding om mee te kloten.
 
Back
Top