Waarom moet je nieuwe cilinder inrijden en in de race doen ze dat niet.

Advertisement - register to remove this

Vraag gewoon ff aan een echte racer, zitten er genoeg hier op forum. volgens mij worden die dingen helemaal niet ingereden maar alleen goed afgewerkt. Elke extra slijtage is in de race immers een verlies.

Misschien dat ze hem de 1e keer ff goed warm laten draaien en de eerst paar minuutjes ff rustig doen. maar meer zal het echt niet zijn.

denk ik dan hoor, maarja wie ben ik :D
 
Bij mijn weten draaien ze altijd een kwartiertje warm en dan blazen met handel=>wrom? Omdat die cilinder zon ejtes afgewerkt,grootje preciesie gemaakt,dat het niet meer hoeft

en ten 2de lange afstandcilidners kan je het ook niet noemen eh
 
Wat is je vraag nu dan psies?

Ze rijden een neiuwe cilinder dus NIET in, is al duidelijk uitgelegd. Door de nette afwerking van de cilinder en door natuurlijk de gesmede zuiger (die bv ook bij een cilinder kan zitten die je bij scootparts koopt, is dus niks 'speciaals' zegmaar)
 
Het komt er gewoon op neer dat er niet 100 km mee wordt ingereden. Het wordt even warmgedraaid en dan knallen. En waarom? Omdat het oa geen noodzaak is om de slijtage onderdelen 100'en km's goed te houden.
 
Back
Top