welke zuiger voor DR 70 tuned, moet nieuwe hebben??

bartdejongh

Well-Known Member
gister is me zuigerveer eraan gegaan en me zuiger is eigenlijk omk wel aan vervanging toe, maar wleke zuiger koop ik het best? me cilinder is flink onder handen genomen, ben ik het beste en voordeligste af met een ori zuiger of kan ik ok wa anders erin doen? iemand tips??
 
Advertisement - register to remove this

Heb zelf DR70 (tuned, uiteraard :)) op mina hori lc:

Scootparts mailen dat je een Vertex zuiger zoekt voor deze Cilinder / Blok en het komt goed.

Vertex zuiger kost, meen ik mij te herinneren, 45 euro. Gesmede zuiger, één veer. Mooi zuigertje.


Mijn probleem was echter dat ik een pen12 krukas heb, en zoals je weet zit er standaard op mina een pen10. Het centrum van het 'pistonpengat' in je zuiger zit hoger t.o.v. het zuigerdek dan bij de standaard pen10 zuiger van DR. Je squish is dan plots veel te ruim, je moet je cilinder laten afdraaien. Ik weet dus niet hoe dit zit als je een Vertex pen10 zuiger koopt...

IS-Tuning kan je een standaard DR pen10 zuiger leveren. Scootparts geen idee, even mailen.
 
Last edited:
Originally posted by minaracers
Heb zelf DR70 (tuned, uiteraard :)) op mina hori lc:

Scootparts mailen dat je een Vertex zuiger zoekt voor deze Cilinder / Blok en het komt goed.

Vertex zuiger kost, meen ik mij te herinneren, 45 euro. Gesmede zuiger, één veer. Mooi zuigertje.


Gesmeed? Dat lijkt me stug voor dat geld... Foto..?

Verschil is trouwens te zien door aan de binnenzijde van de zuiger te kijken.

Geheel glad = gesmeed
Naden, ruwheden e.d. = gegoten

Evo, Manston, Speed -> gegoten
 
Last edited:
Back
Top